Nymphomaniac. Vol. II, în viziunea parlamentarilor
https://www.ziarulmetropolis.ro/nymphomaniac-vol-ii-in-viziunea-parlamentarilor/

Parlamentarii din Comisiile pentru cultură au păreri împărţite în privinţa interzicerii în cinematografe a filmului „Nymphomaniac. Vol. II”, unii demnitari afirmând fie că prima parte a peliculei are „o abordare îndrăzneaţă”, fie că sunt „prea sensibili” pentru „astfel de hidoşenii”.

Un articol de Petre Ivan|30 ianuarie 2014

Parlamentarii din Comisiile pentru cultură au păreri împărţite în privinţa interzicerii în cinematografe a filmului „Nymphomaniac. Vol. II„, unii demnitari afirmând fie că prima parte a peliculei are „o abordare îndrăzneaţă”, fie că sunt „prea sensibili” pentru „astfel de hidoşenii”.

Centrul Naţional al Cinematografiei (CNC) a luat decizia de a interzice difuzarea în cinematografele româneşti a părţii a doua a celui mai recent film al regizorului danez Lars von Trier.

În urma acestei decizii, Georgică Severin, preşedintele Comisiei pentru cultură din Senat, a spus că a luat la cunoştinţă cu surprindere şi îngrijorare de hotărârea CNC de a interzice difuzarea în cinematografele româneşti a lungmetrajului „Nymphomaniac Vol. II”, precizând că o astfel de decizie situează România în afara spaţiului cultural european.

Nymphomaniac

Preşedintele Comisiei pentru cultură din Senat a precizat că este „ridicol” ca România să fie singura ţară în care filmul să fie interzis, amintind de încadrarea celorlalte state.”Distribuitorul se poate adresa unei instanţe europene. (…)

Faţă de «Melancholia», acest film prezintă o altă latură a fiinţei umane”, a completat acesta, informează Mediafax.

Punctul de vedere al senatorului Georgică Severin este susţinut şi de deputatul Mădălin Voicu, vicepreşedinte al Comisiei pentru cultură din Camera Deputaţilor.

„Românii sunt un popor cu foarte multe calităţi, dar au nişte defecte care le estompează calităţile (…) În general, despre tot ce înseamnă cultură kitsch sau media asta super infestată de tot felul de chiloţi, sânge şi gunoaie, românul e disperat după astfel de lucruri.

Nymphomaniac Vol. II

Nymphomaniac. Vol. II, ultimul film al lui Lars von Trier, a fost interzis în cinematografele românești

Deci, în general, românul este mai curând un popor masochist, în sensul că tot ce este interzis, rău sau urât sau nerecomandabil el gustă cu mare înfocare”, a spus Mădălin Voicu.

La rândul său, democrat-liberalul Emil Paşcan a precizat că nu este de acord cu interzicerea filmului lui Lars von Trier. „Nu este genul de filme care să mă pasioneze.

Am văzut ce s-a scris în presă despre faptul că suntem prima ţară din Europa care cenzurează cea de-a doua parte a filmului. (…)

Cum nu am văzut prima parte, nu aş vrea să mă pronunţ. Filmele acestea de gen horror nu mă pasionează şi nu mă uit”.

Nymphomaniac

„Ca principiu”, împotriva ideii de interzicere a exprimării sub orice formă este şi senatorul social-democrat Marian Vasiliev, dar, dacă în film „se depăşesc nişte limite care ating bunul simţ şi decenţa”, atunci este de acord cu decizia Centrului Naţional al Cinematografiei.

Senatorul PSD Gabriela Firea a declarat că decizia CNC de interzicere în cinematografele româneşti a filmului „Nymphomaniac Vol. II” este una „nefericită”, „care face ca România să se evidenţieze pe plan european, în sens negativ însă”, informează Mediafax.

Citiți și Nymphomaniac. Vol. II. Sexualitate devoratoare

Pe de altă parte, Mihaela Popa, senator în Comisia pentru cultură, care a afirmat că nu a văzut filmul „Nymphomaniac”, a subliniat că „această problemă se va discuta la comisie”.

„Săptămâna viitoare, când vom veni la comisie, vom discuta acest lucru. Tot ce este interzis şi aşa într-un mod brutal, bineînţeles că apar discuţii şi probleme. Trebuie să discutăm să vedem de ce, cum, care au fost motivele”, a explicat Mihaela Popa.

Foto: Nymphomaniac. Vol. II – Independența Film

04
/10
/21

Până la 14 octombrie, în cadrul Cineclubului One World Romania, pot fi vizionate gratuit pe site-ul Sahia Vintage câteva din filmele documentare, aflate la granița dintre funcția utilitară și vena experimentală, ale lui Mircea Săucan, dar și ale lui Radu Gabrea, Tudor Eliad sau Sergiu Nicolaescu.

01
/10
/21

BFFF 2021 a inclus o secţiune competiţională internaţională, la care s-au înscris peste 100 de scurtmetraje de modă, oferind patru premii. Câștigătorii au fost selectați de un juriu format din profesioniști din film, advertising și modă de pe scena locală și cea internaţională: Grigor Devejiev - Creative Director Jam Project, Marley Hansen - curator Nowness, Marcin Kempski - fotograf de modă londonez, Sandra Bold - Global Creative Director Publicis și Ina Borcea - fashion editor Harpers Bazaar.

30
/09
/21

Spectacolul continuă, acțiunea escaladează și toată sala vibrează pentru cel mai așteptat film din ultima perioadă, super producția 'Nu e vreme de murit' ajunge în avanpremieră pe marile ecrane din 30 septembrie la Cineplexx Băneasa, Titan, Sibiu, Satu-Mare și Târgu-Mureș.

29
/09
/21

CRONICĂ DE FILM Pentru un film de debut al unui regizor de teatru care nu a mai făcut până acum cinema, „Câmp de maci” (2020), de Eugen Jebeleanu, are o rigoare estetică neaşteptată, dar şi o lipsă de încrâncenare demnă de salutat.

28
/09
/21

CRONICĂ DE FILM „Crai nou” (2021), debutul Alinei Grigore, recent câştigător la Festivalul de la San Sebastian, aduce un aer proaspăt în cinematografia română.

28
/09
/21

THE FRENCH DISPATCH, LAND, QUO VADIS, AIDA?, scurtmetraje românești și internaționale, cele mai apreciate filme românești ale momentului si filmele premiate la Festival se văd în cadrul Retrospectivei ANONIMUL 2021 la ARCUB, Cinema Elvire Popesco și Terasa Institutului Francez între 28 septembrie și 3 octombrie.

27
/09
/21

În ultima săptămână din septembrie, „Cinema sub clar de lună“ aduce pe ecranul din Grădina Muzeului Național al Literaturii Române două dintre cele mai noi filme românești, Câmp de maci și documentarul Spioni de ocazie, alături de producții străine care au avut un parcurs spectaculos: Night of the Kings, aflat pe lista scurtă la premiile Oscar, și Apples, co-produs de Cate Blanchett și propus anul trecut de Grecia la Oscarul pentru Cel mai bun film internațional.

27
/09
/21

Frumoasa și bestia întâlnește viitorul tehnologiei în Belle, producția-fenomen semnată de regizorul japonez Mamoru Hosoda, care va deschide cea de-a 16-a ediție Animest. Prezentat în premieră internațională la Cannes, anime-ul Sci-Fi în care o adolescentă devine cea mai bună versiune a sa într-un univers paralel, creat în mediul virtual, se va vedea pentru prima dată pe marele ecran din România vineri, pe 8 octombrie, de la orele 18:30 și 21:30, la Cinema Elvire Popesco. Filmul va putea fi urmărit în curând în cinematografele din întreaga țară, distribuit de Bad Unicorn.

27
/09
/21

OPINIE Subfinanţat de nişte autorităţi nepăsătoare, fără cinematografe care să îi fie dedicate şi cu un public larg pus mai degrabă pe miştouri, filmul românesc de autor face performanţă an de an la cel mai înalt nivel. Iar 2021 o dovedeşte din plin. Este unul din paradoxurile româneşti.