O duminica frumoasa, de astăzi în cinematografe
https://www.ziarulmetropolis.ro/o-duminica-frumoasa-de-astazi-in-cinematografe/

O duminica frumoasa / Un beau dimanche, în regia lui Nicole Garcia reprezintă primul rol important al actorului Pierre Rochefort – fiul regizoarei şi al actorului Jean Rochefort – într-un lungmetraj. Filmul intră în cinematografe vinerea aceasta.

Un articol de Petre Ivan|10 aprilie 2015

Într-un interviu recent, Nicole Garcia, regizoarea filmului O duminica frumoasa face o paralelă între fiul ei (actorul din rolul principal, Pierre Rochefort) şi Baptiste, personajul pe care acesta îl interpretează, arătând că între cei doi există o seamă de similitudini.

Personajul pe care l-am scris se revoltă împotriva presiunii familiei, împotriva acelui principiu prostesc cum că părinţii ar trebui să-i decidă copilului destinul şi calea în viaţă. El refuză în mod explicit moştenirea. Se poate refuza o moştenire? Văzând filmul astăzi, cred că el (fiul ei, Pierre – n.red.) era singurul care putea juca acest rol. El cunoaşte cel mai bine chestiunea. Este exact precum Baptiste din film: mereu indecis şi cu simţul aventurii – Nicole Garcia.

Un beau dimanche / O duminică frumoasă este cel de-al şaptelea film al regizoarei Nicole Garcia.

Ea are însă în spate o carieră întreagă de actriţă (80 de filme), în care a colaborat cu nume celebre precum Bertrand Tavernier, Alain Resnais sau Claude Lelouch.

Cariera de regizor şi-a început-o după 1990, cu Un weekend sur deux.

Foto: O duminica frumoasa – cinemagia

30
/06
/20

OPINIE Desfăşurată în aer liber, după o amânare de trei luni din cauza pandemiei, gala Premiilor Gopo a avut câştigători previzibili. Deşi inevitabil mai puţin spectaculos ca de obicei, evenimentul a fost important prin simplul fapt că s-a desfăşurat şi că le-a permis câtorva sute de cineaşti să se reîntâlnească, într-un context dificil pentru filmul românesc.

30
/06
/20

Drama suedeză „Beartown/Scandalul” va avea premiera în toate teritoriile HBO Europe, în această toamnă. Serialul, bazat pe romanul bestseller al lui Fredrik Backman, este regizat de Peter Grönlund și îi are în rolurile principale pe Ulf Stenberg, Aliette Opheim, Tobias Zilliacus, Miriam Benthe și Oliver Dufaker.

29
/06
/20

Cele mai noi filme distribuite pe ecranele din România de către Independența Film se văd la TIFF (31 iulie - 9 august, Cluj), în timp ce contul de Vimeo al casei de distribuție primește titluri de referință, producții prezentate și premiate la Cannes.

25
/06
/20

”Grilele, genurile, toate categoriile fixate sunt inamicii criticului” şi ”Libertatea criticului este de a nu se supune ierarhiilor gata făcute”. Sunt doar două dintre numeroasele idei stimulante despre critica de film dintr-un dosar din revista franceză „Cahiers du cinéma” pe aprilie, în ultimul număr înainte de schimbarea echipei editoriale.

21
/06
/20

CRONICĂ DE FILM Realizat în Franţa şi cu o distribuţie formată din Catherine Deneuve, Juliete Binoche şi Ethan Hawke, „La vérité”/”The Truth” (2019) nu este printre cele mai reuşite titluri ale regizorului japonez Hirokazu Koreeda. Un film lejer, dar tonic.

19
/06
/20

Până pe 21 iunie, inclusiv, pot fi văzute gratuit scurtmetraje realizate de regizori români în timpul autoizolării impuse de pandemie, alături de o selecție de filme scurte din 21 de țăre europene, curatoriată de Andrei Tănăsescu, directorul artistic al acestei ediţii.

17
/06
/20

Fascinanta Italie, aflată în vizorul lumii, într-un an cu totul neobișnuit, este în centrul atenției și la Festivalul Internațional de Film Transilvania, de data aceasta, pentru cinema-ul ei seducător.

16
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Nu știu să existe vreo carte în limba română despre Alain Delon, nici măcar în traducere. Dar pentru că accesul la volume în limbi străine e mai ușor decât oricând, recomand două splendide albume în franceză – „L'encyclopédie Alain Delon” (2016) și „Alain Delon. Film par film” (2019).

12
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Cea mai nou apariţie în colecţia de cărţi de film a Editurii Noi Media Print, volumul „Noul cinema, două decenii şi ceva”, de Marian Sorin Rădulescu, adună o serie de texte ale criticului timişorean – de la eseuri mai elaborate, la simple note – despre câteva din filmele regizorilor reprezentativi ai cinematografiei române post-2000.