O melodramă hipnotizantă. „Reparându-i pe cei vii”, din 10 noiembrie în cinematografe
https://www.ziarulmetropolis.ro/o-melodrama-hipnotizanta-reparandu-i-pe-cei-vii-din-10-noiembrie-in-cinematografe/

Primele două lungmetraje ale lui Katell Quillévéré, „O otravă puternică” şi „Suzanne”, au ajutat-o să pună bazele carierei sale de regizor de film ce trateaza orice subiect cu delicateţe şi dăruire. Acest al treilea lungmetraj, „Reparându-i pe cei vii”, se bazează pe povestea romanului cu acelaşi nume al lui Maylis de Kerangal, şi este adaptat de Quillévéré alături de scenaristul veteran Giles Taurand.

Un articol de Petre Ivan|2 noiembrie 2017

„Reparându-i pe cei vii” va ajunge în cinematografele din România începând cu 10 noiembrie, fiind distribuit de Transilvania Film.

„Reparându-i pe cei vii” urmează trei povești aparent fără legătură, care se țes cu atenție împreună: un adolescent francez și prietenii săi într-o excursie la mare, care se termină cu o tragedie, o femeie într-un alt oraș care află că inima ei slabă începe să cedeze și trebuie luate măsuri imediat, și două echipe de medici și experți medicali, care se luptă zi de zi să salveze vieți.Reparandu-i pe cei vii

Totul începe cu un accident catastrofal, care lasă în ruine o familie și oferă alteia speranță. „Reparându-i pe cei vii” este o melodramă intens influențată de direcția poetică a regiei lui Katell Quillévéré. În drum spre casă, dintr-o escursie la surfing, Simon (Gabin Verdet), un adolescent rebel, este implicat într-un accident de mașină, care îl lasă fizic intact, dar în moarte cerebrală. Acest lucru îi șochează pe parinții săi înstrăinați (Emmanuelle Seigner și Kool Shen), care sunt obligați să ia o decizie dificilă: să doneze organele fiului lor sau să se agațe de o ultimă speranță? Între timp, la Paris, o femeie așteaptă un transplant care îi poate prelungi viața.

După debutul său în cadrul Festivalului de Film de la Veneția, „Reparându-i pe cei vii” și-a continuat traseul în festivaluri precum Festivalul de Film de la Londra, Rotterdam IFF și San Francisco IFF. De asemenea, filmul a strâns numeroase nominalizări de-a lungul traseului său. Printre multe altele, de menționat sunt nominalizările din cadrul Festivalul de Film de la Veneția, Valladolid IFF, Toronto IFF și Ghent IFF.

Când am citit cartea, m-a mișcat cu adevărat și am simțit că există o legătură puternică, la un nivel mai profund, între mine și povestea aceasta, ceea ce m-a și determinat să fac acest film. Au existat, de asemenea, și o mulțime de alte elemente ale cărții pe care am considerat că ar fi interesant să le portretizez în film – în mod special, faptul că povestea are loc în puțin peste 24 de ore. „Suzzane”, filmul meu anterior, are o acțiune ce se petrece pe durata a 25 de ani, și m-am gândit că acest proiect va reprezenta o adevărată provocare temporală pentru mine, mai ales că îmi place să regândesc felul în care spun o poveste cu fiecare film, construind-o diferit de fiecare dată. De asemenea, a trebuit să am în vedere și evitarea căderii în capcana „cursei împotriva timpului. – Katell Quillévéré

Toate poveștile din film sunt destinate să se intersecteze, dar nu înainte de a fi conduse printr-o serie de momente intense și echilibrate cu atenție, în care oamenii sunt forțați să se confrunte cu situații neașteptate, durere emoțională și auto-reflexie profundă. În cele din urmă. „Reparându-i pe cei vii” este un film pe cât de dureros, pe atât de optimist, care tratează fragilitatea teribilă a vieții, în același timp în care recunoaște și puterea derivată din multiplele conexiuni – organice, emoționale și asociative – care ne leagă si ne definesc ca ființe umane.

„Reparându-i pe cei vii” va fi distribuit în cinematografele din România din 10 noiembrie, de Transilvania Film.

Foto: Reparându-i pe cei vii – facebook

30
/06
/20

OPINIE Desfăşurată în aer liber, după o amânare de trei luni din cauza pandemiei, gala Premiilor Gopo a avut câştigători previzibili. Deşi inevitabil mai puţin spectaculos ca de obicei, evenimentul a fost important prin simplul fapt că s-a desfăşurat şi că le-a permis câtorva sute de cineaşti să se reîntâlnească, într-un context dificil pentru filmul românesc.

30
/06
/20

Drama suedeză „Beartown/Scandalul” va avea premiera în toate teritoriile HBO Europe, în această toamnă. Serialul, bazat pe romanul bestseller al lui Fredrik Backman, este regizat de Peter Grönlund și îi are în rolurile principale pe Ulf Stenberg, Aliette Opheim, Tobias Zilliacus, Miriam Benthe și Oliver Dufaker.

29
/06
/20

Cele mai noi filme distribuite pe ecranele din România de către Independența Film se văd la TIFF (31 iulie - 9 august, Cluj), în timp ce contul de Vimeo al casei de distribuție primește titluri de referință, producții prezentate și premiate la Cannes.

25
/06
/20

”Grilele, genurile, toate categoriile fixate sunt inamicii criticului” şi ”Libertatea criticului este de a nu se supune ierarhiilor gata făcute”. Sunt doar două dintre numeroasele idei stimulante despre critica de film dintr-un dosar din revista franceză „Cahiers du cinéma” pe aprilie, în ultimul număr înainte de schimbarea echipei editoriale.

21
/06
/20

CRONICĂ DE FILM Realizat în Franţa şi cu o distribuţie formată din Catherine Deneuve, Juliete Binoche şi Ethan Hawke, „La vérité”/”The Truth” (2019) nu este printre cele mai reuşite titluri ale regizorului japonez Hirokazu Koreeda. Un film lejer, dar tonic.

19
/06
/20

Până pe 21 iunie, inclusiv, pot fi văzute gratuit scurtmetraje realizate de regizori români în timpul autoizolării impuse de pandemie, alături de o selecție de filme scurte din 21 de țăre europene, curatoriată de Andrei Tănăsescu, directorul artistic al acestei ediţii.

17
/06
/20

Fascinanta Italie, aflată în vizorul lumii, într-un an cu totul neobișnuit, este în centrul atenției și la Festivalul Internațional de Film Transilvania, de data aceasta, pentru cinema-ul ei seducător.

16
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Nu știu să existe vreo carte în limba română despre Alain Delon, nici măcar în traducere. Dar pentru că accesul la volume în limbi străine e mai ușor decât oricând, recomand două splendide albume în franceză – „L'encyclopédie Alain Delon” (2016) și „Alain Delon. Film par film” (2019).

12
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Cea mai nou apariţie în colecţia de cărţi de film a Editurii Noi Media Print, volumul „Noul cinema, două decenii şi ceva”, de Marian Sorin Rădulescu, adună o serie de texte ale criticului timişorean – de la eseuri mai elaborate, la simple note – despre câteva din filmele regizorilor reprezentativi ai cinematografiei române post-2000.