O pictură de Adrian Ghenie, vândută în licitație cu prețul record de 3.117.000 de lire sterline
https://www.ziarulmetropolis.ro/o-pictura-de-adrian-ghenie-vanduta-in-licitatie-cu-pretul-record-de-3-117-000-de-lire-sterline/

Lucrarea „The Sunflowers in 1937”, de Adrian Ghenie, a fost adjudecată în licitaţie miercuri, la Londra, pentru suma record de 3.117.000 de lire sterline, informează site-ul oficial al casei Sotheby’s. Pictura, inspirată de celebra lucrare a lui Vincent van Gogh — „Floarea soarelui”, a fost vândută la un preţ record pentru artistul român, peste dublul recordului său anterior de preţ.

Un articol de Petre Ivan|11 februarie 2016

„The Sunflowers in 1937”, un ulei pe pânză de dimensiuni impresionante, a făcut parte din licitația „Contemporary Art Evening” și era estimată la 300.000 — 400.000 de euro.

Elena Ceausescu, de Adrian Ghenie

Lucrarea face parte din seria artistului intitulată „Berlin Noir”, prezentată în 2014 la Galeria Judin din capitala Germaniei. Seria „Berlin Noir” a avut ca inspirație campania de defăimare a artei din timpul celui de-al Treilea Reich — când unele opere, inclusiv cele ale lui van Gogh, au fost considerate „degenerate”.

Ghenie mai are în licitație, astăzi, tot la Sotheby’s, în Londra, două portrete, printre care unul intitulat „Elena Ceaușescu”, fiecare estimat la 60.000 — 80.000 de lire sterline.

Născut în 1977, în Baia Mare, Adrian Ghenie este foarte apreciat în lumea artei contemporane internaționale, fiind prezent cu lucrări în cele mai importante muzee, galerii și colecții private din lume: Centrul Pompidou (Paris), SFMOMA (San Francisco), Muzeul Hammer și Muzeul de Artă Contemporană din Los Angeles, S.M.A.K. Collection (Gent).

Lucrările sale au fost incluse în expoziții la Palazzo Grassi, Fundația François Pinault (Veneția), Tate Liverpool, Bienala de la Praga, Fondazione Palazzo Strozzi (Florența).

În 2015, a reprezentat România la Bienala de Artă de la Veneția, cu proiectul „Darwin’s Room”.

Foto: Adrian Ghenie, The Sunflowers in 1937 –  sothebys.com

02
/11
/21

Joi, 4 noiembrie, are loc la MNȚRplusC, în cadrul Muzeului Național al Țăranului Român (Str. Monetăriei nr. 3), deschiderea expoziției „Nu vorbim despre sclavie modernă”, cea de-a doua din seria „Politici ale non-acțiunii”, semnată de artista Nona Șerbănescu în colaborare cu curatorul Eugen Rădescu.

26
/10
/21

Școala de Valori a dat startul înscrierilor pentru cea de-a șaptea ediție a Burselor stART și pune la bătaie 30 de burse, cu o valoare individuală de 6.000 de lei. Acestea pot fi accesate de elevii care sunt la liceu, talentați la pictură, desen, muzică și artele viitorului (v-logging, blogging, scriere creativă, fotografie), care se pot înscrie pe baza unui portofoliu.

26
/10
/21

De astăzi, platforma www.muzeulabandonului.ro este activă. Se deschide, astfel, aleea către Muzeul Abandonului. Muzeu-forum digital și participativ. În această etapă a proiectului veți putea explora exteriorul clădirii muzeului și câteva dintre facilitățile proiectului. Interiorul și expozițiile muzeului vor fi disponibile în curând, alături de zeci de povești despre abandon, speranță, contorsionări și reveniri spectaculoase ale sufletului.

16
/10
/21

Răzbunare, dragoste și disperare, toate topite într-o singură flacără mistuitoare. Arii celebre, coruri tulburătoare, conflicte dramatice de neuitat, toate vă așteaptă în premiera spectacolului Norma de Bellini ce le va aduce pe scena Operei Naţionale Bucureşti între 21 şi 24 octombrie pe celebrele Elena Moşuc – Norma şi Ruxandra Donose – Adalgisa, alături de care va evolua tenorul Daniel Magdal – Pollione.

13
/10
/21

În luna octombrie, galeria neconvențională Celula de artă propune două exerciții de introspecție, la fel de necesare dar fiecare propunându-și scopuri și rezultate diferite. Artistul plastic contemporan Beaver expune lucrarea “exe cute”, o juxtapunere a grotescului cu gingășia până pe 14 octombrie iar între 15 – 30 octombrie în galerie se va putea vedea instalația imersivă “Cenușa memorie” a Ancăi Coller, ce încapsulează emoțiile artistei în urma unui incendiu care i-a distrus atelierul..

11
/10
/21

Despre școlile din mediul rural, mai ales cele din mici sate care par uitate de lume și autorități, se știe că se confruntă cu mari probleme, începând de la cele legate de infrastructură, până la absența tehnologiei necesare procesului de educație. Însă aceasta nu mai este și situația Școlii Gimnaziale nr. 2 din satul Progresu, comuna Sohatu, județul Călărași. După ce ani de zile profesorii și elevii „s-au descurcat”, după cum ei înșiși spun, cu condițiile grele în care au învățat – toalete în curte, frig în clase, acoperișul deteriorat prin care se strecura ploaia – școala este acum complet renovată și, mai mult, folosește o platformă de management educațional de ultimă oră. Totul a fost posibil prin implicarea directorului școlii, Daniela Niculescu, care „și-a strigat” nevoile pe platforma HartaEdu lansată de Narada.

08
/10
/21

În epoca rețelelor de socializare, a selfie-urilor și filtrelor de tot felul, când o imagine se face și se desface în câteva secunde și toți visăm la gloria efemeră, conform butadei enunțate de Andy Warhol, dilemele și sensurile autoreprezentării încă sunt discutate. Căci a te reprezenta, indiferent de epocă, nu este un gest lipsit de semnificații estetice și sociale. Un articol de Monica Neațu.