„O scrisoare pierdută“ de Ziua Națională a României
https://www.ziarulmetropolis.ro/o-scrisoare-pierduta-de-ziua-nationala-a-romaniei/

Mesajul Teatrului Naţional din Timişoara cu ocazia Zilei Naţionale a României va fi exprimat prin cuvintele lui I.L. Caragiale, marţi, 1 decembrie, de la ora 18.00, când Teatrul Naţional va prezenta în transmisiune directă din Sala Mare spectacolul „O scrisoare pierdută“, regia artistică Ada Lupu Hausvater.

Un articol de Petre Ivan|1 decembrie 2020

Spectacolul va putea fi vizionat în live streaming pe site-ul www.tntimisoara.com, pe pagina de facebook  / Teatrul Național Timișoara și pe You Tube.

Ziua Națională reprezintă, prin însăși semnificația sa, un moment de întâlnire. Este o zi când avem cu toții șansa de a recrea spiritul care a schimbat destinul țării noastre pentru totdeauna.  

România modernă a dat lumii savanți, politicieni și artiști care au modelat istoria și cultura universală. Doctorul Nicolae Paulescu, cel care a descoperit ceea ce astăzi numim insulină; marele om politic Nicolae Titulescu, președinte al Ligii Națiunilor, obligat la exil; Constantin Brâncuși și grația infinită, atotcuprinzătoare a sculpturilor lui; geniul lui George Enescu – uriaș compozitor, pianist, violonist și dirijor pe care Europa l-a iubit ca pe unul dintre marii săi artiști; Eugène Ionesco și oglinda conștiinței pe care teatrul lui o pune în fața lumii, pe toate continentele; spiritul înalt al unor filosofi ca Emil Cioran sau Constantin Noica; spiritul vizionar al medicului care a inventat vaccinul împotriva holerei, Ion Cantacuzino; Traian Vuia și numeroasele sale inovații aeronautice; dar și Ștefan Odobleja, întemeietorul psihociberneticii și al ciberneticii generalizate, marele gerontolog Ana Aslan sau Mircea Eliade și Ioan Petru Culianu, doi dintre cei mai importanți istorici ai religiilor pe plan mondial – sunt doar câteva dintre personalitățile îndreptățite la memoria noastră, doar câteva dintre geniile care au demonstrat prin realizările lor că o națiune se construiește în primul rând prin educație și prin cultură. Și că educația și cultura sunt valorile care au pus și care au păstrat România pe harta lumii. Ziua Națională reprezintă o reverență pentru toți acești oameni de știință, artiști, istorici sau politicieni, și un moment de mândrie pentru istoria care ne definește ca națiune.  

De aceea, pentru Teatrul Național din Timișoara, Ziua Națională a României este o sărbătoare care ne solidarizează în jurul valorilor esențiale ale umanității: responsabilitate, asumare, generozitate, civism.

27
/05
/14

„A fost odată ca niciodată” este expresia care ne introduce în universul magic al poveștilor. Rolul ei este să sublinieze intrarea celor care ascultă sau citesc un basm într-un timp și un spațiu mitice, când totul este, era sau va fi posibil.

27
/05
/14

Seria de evenimente aniversare ARCUB 18 ani se încheie pe 28 mai, cu un concert de swing, susţinut de Virgil Ianţu, alături de Bucharest Jazz Orchestra. Evenimentul va avea loc la Sala ARCUB, începând cu ora 20.00. Intrarea este liberă.

27
/05
/14

La ediţia din acest an a Salonului Internaţional de Carte Bookfest, Editurile Polirom şi Cartea Românească vor participa cu peste 1.000 de titluri, toate aflate la reducere (20%). Vizitatorii tîrgului vor putea găsi cele mai recente apariţii (aproximativ 400 de titluri noi de la ediţia anterioară a tîrgului), dar şi peste 100 de titluri la preţul unic de 9,99 lei.

27
/05
/14

Ziarul Metropolis inaugurează o serie de „interviuri – foileton” cu scriitori români contemporani. Primul pe lista noastră este Şerban Tomşa, autorul romanelor „Biblioteca lui Noe”, „Maimuţe în haremul nopţii”, „Gheţarul” (premiul Asociației Scriitorilor din București) şi „Călugărul Negru”.

26
/05
/14

Baletul e scump, spune povești siropoase și se adresează mai mult fetelor. Sunt câteva dintre miturile care ne țin departe de sala de spectacol. Corina Dumitrescu, de 20 de ani prim-solistă a Operei Naționale București, ne spune cum stau lucrurile în realitate.

26
/05
/14

Jean Constantin n-a urmat o şcoală de actorie. Dar, exploatând comicul de situaţie cultivat în şcoala cupletului revuistic, apelând la umorul verbal și la efectele unei dicţii particulare, artistul a avut succes. La 83 de ani, când a murit, avea o popularitate uriaşă, ce-l menţinea pe „creasta valului”.