„O scrisoare pierdută”… la Gheorgheni, de Revelion
https://www.ziarulmetropolis.ro/o-scrisoare-pierduta-la-gheorgheni-de-revelion/

Teatrul „Tomcsa Sándor” va sărbători revelionul cu o comedie a celui mai sărbătorit şi a celui mai jucat autor al dramaturgiei române: I. L. Caragiale. Premiera a avut loc în data de 19 decembrie 2019, iar în seara de Revelion pe 31 decembrie, de la ora 18, va putea fi văzut din nou, un mod inedit de a sărbători noul an.

Un articol de Liliana Matei|20 decembrie 2019

Piesa „O scrisoare pierdută” are o actualitate specială în această stagiune pe parcursul căreia au avut loc alegerile prezidențiale, se arată într-un comunicat de presă. Umorul deosebit al regizorului Albu István, nu este deloc o noutate pentru spectatorii din Gheorgheni care au văzut deja comedia „O noapte furtunoasă”, pusă în scenă în 2017.

Am adaptat traducerile probabil celei mai populare opere a dramaturgiei române: comedia lui I. L. Caragiale intitulată „O scrisoare pierdută”, pentru ca parveniții și corupția să se poată manifesta în ipostaze cât mai pozitive. „Ne-a inspirat realitatea, dar nu arătăm pe nimeni cu degetul. Până la urmă, este responsabilitatea noastră pe cine îl lăsăm să ne reprezinte în public. În această comedie (?) cu muzică (!) omul mic și omul mare, românul și maghiarul, femeia și bărbatul, politicianul și alegătorul care (nu) politizează se află simultan pe scenă, și ne arată fața lor cea mai simpatică”, spune Győrfi Kata, colaboratorul dramaturgic al spectacolului.

Lumea producției distractive a fost creată de Szőke Zsuzsi. Dintre membrii trupei îi vom vedea pe scenă pe următorii artiști: Tóth Árpád, Szűcs-Olcsváry Gellért, Barabás Árpád, Bekő Fóri Zenkő, Jakab Tamás, Esti Norbert, László Kata, Mezei Gabriella, Pál-Varga Márta, Dunkler Róbert, P. Fincziski Andrea, Kőmíves Boróka, Nagy Xénia-Abigél, Pál Attila, Pásztor Márk, Bartha Lóránd.

17
/12
/20

În anul aniversar Beethoven – 250 de ani de la naștere, Editura Casa Radio îl celebrează pe emblematicul compozitor german prin editarea albumului „Beethoven – Simfonia a V-a, Simfonia a VII-a”.

17
/12
/20

Atelierul de scriere dramatică „Muncă. Supraviețuire. Alienare”, conceput și coordonat de Nicoleta Esinencu, dramaturg, și-a propus să exploreze tema muncii: munca în capitalism, munca în curățenie, munca domestică, munca în carantină.

16
/12
/20

CRONICĂ DE FILM Cu premiera la TIFF şi disponibil online, pe Vimeo, documentarul (de aproape 30 de minute) „Totul pentru Riana”, realizat de Mihai Dragolea, jurnalist devenit şi regizor, este portretul unui tânăr prins între dorinţa de a trăi liber şi obligaţia de a avea grijă de familie.

15
/12
/20

Teatrul Naţional Târgu-Mureş – Compania „Liviu Rebreanu“ revine cu un spectacol pentru toți cei care cred că teme precum dragostea, regretul, vinovăţia, minciuna şi memoria sunt din ce în ce mai previzibile. Regizoarea Laura Moldovan, cunoscută publicului mureşean pentru spectacolele de succes „Toate mi se întâmplă numai mie“ de Mihai Ignat şi „Detectorul de minciuni“ […]

15
/12
/20

Centrul Cultural LUMINA difuzează joi, 17 decembrie, de la ora 19.00, pe canalul de Youtube ale instituției, performance-ul „O mică glumă” , după o povestire de A.P. Cehov, în traducerea Antoanetei Olteanu, după o idee de Mirelei Zeța, care semnează și regia.

15
/12
/20

Miercuri, 16 decembrie, de la ora 19.30, este programată o întâlnire Humanitas #online #live cu Thierry Wolton și Gabriel Liiceanu despre „Complicii”, ultimul volum al trilogiei „O istorie mondială a comunismului”, un eveniment „Humanitas 30 de ani“. Puteți urmări acest dialog întâlnirea live, pe Facebook sau pe canalul YouTube Humanitas. Înregistrările video și audio vor […]

15
/12
/20

Documentarul „Destine Dragoș Mihalcea”, ce va putea fi vizionat în premieră națională pe Kanal D, în data de 26 decembrie, la ora 10:00, explorează viața frumoasă și tumultoasă al unuia dintre cei mai valoroși dansatori ai lumii, cel care a vânat succesul și a cules un cufăr de amintiri.

15
/12
/20

TOP Ce filme româneşti de ficţiune merită reţinute din acest an 2020 în care cinematografia a fost dată peste cap? Cu ce mai rămânem în afară de două încercări radicale ale unor regizori consacraţi, precum „Tipografic Majuscul”, de Radu Jude, şi „Malmkrog”, de Cristi Puiu?