VIDEO Operele de artă au înlocuit panourile publicitare, în cea mai mare expoziţie din lume
https://www.ziarulmetropolis.ro/operele-de-arta-au-inlocuit-panourile-publicitare-in-cea-mai-mare-expozitie-din-lume/

Un număr de 57 de opere de artă au fost reproduse pe 22.000 de panouri publicitare în Marea Britanie, în cea mai mare expoziţie de artă din lume, în care un autoportret de Lucian Freud este expus pe un refugiu dintr-o staţie de autobuz.

Un articol de Andrada Văsii|13 august 2013

Un număr de 57 de opere de artă au fost reproduse pe 22.000 de panouri publicitare în Marea Britanie, în cea mai mare expoziţie de artă din lume, în care un autoportret de Lucian Freud este expus pe un refugiu dintr-o staţie de autobuz, iar un peisaj de John Constable decorează un centru comercial.

Pentru această expoziţie unică în felul ei, publicul a jucat rolul de conservator: el a ales, pe baza unei liste predefinite, cele 57 de opere ale unor artişti britanici care vor fi reproduse şi expuse pe străzile din Marea Britanie.

Rezultatul: „The Lady of Shalott”, o pictură romantică în ulei a pictorului prerafaelit John William Waterhouse, a ocupat primul loc în preferinţele publicului.

Pe locul al doilea s-a clasat „Ophelia”, de John Everett Millais, reprezentând moartea tragică a Ofeliei, personajul shakesperian din „Hamlet”, iar poziţia a treia a revenit tabloului „Head VI”, de Francis Bacon, un portret al papei Inocenţiu al IX-lea.

2.000 de autobuze și 1.000 de taxiuri

Printre ceilalţi artişti aleşi figurează inconturnabilii pictori clasici John Constable şi Thomas Gainsborough, dar şi artişti contemporani precum David Hockney, Tracey Emin şi Damien Hirst.

Reproducerile după cele 57 de capodopere sunt expuse pe faţade de cinematografe, centre comerciale, pe zidurile unor gări, parcări, baruri şi săli de sport, dar şi pe 2.000 de autobuze şi 1.000 de taxiuri, până pe 25 august, în întreaga ţară.

„Este vorba de a transforma spaţiile publicitare în opere de artă magnifice” pentru „a celebra arta britanică”, a explicat un reprezentant al Art Everywhere. „Este un proiect fantastic şi îmi realizez o fantasmă, văzându-mi creaţiile reproduse pe afişe în toată Marea Britanie”, a declarat singura artistă în viaţă din Top 10, Cornelia Parker, aleasă cu instalaţia ei „Cold Dark Matter: An Exploded View”, alcătuită din rămăşiţele unui copac de grădină distrus la cererea ei de armata britanică, notează Mediafax.

Acest veritabil muzeu în aer liber este finanţat de donatori privaţi şi de industria britanică din domeniul afişajului stradal. Expoziţia are loc în perioada 12-25 august.

Foto credit: Art Everywhere

 

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

Considerat, de critici, dar și de iubitorii de artă, poate cel mai cunoscut și mai bine cotat artist român contemporan la nivel internațional, Adrian Ghenie revine într-o licitație din România cu o lucrare amplă și expresivă.

02
/02
/24

Jurnalismul de investigație din Balcani, Europa Centrală, țările Parteneriatului Estic, precum și Cipru și Malta, a întâmpinat numeroase provocări în ultimii ani. În multe țări din regiune, peisajul media este plin de (auto-)cenzură, iar inițiativele independente și critice sunt insuficiente. Jurnaliștii se confruntă deseori cu amenințări, hărțuire și acțiuni legale, ceea ce le restricționează tot mai mult capacitatea de a documenta și raporta problemele acute din societatea actuală.

02
/02
/24

În perioada 5 – 23 februarie 2024, Elite Art Gallery vă invită la expoziția artistului Leo Dolghier Oleg, „Symbiosis”, curatoriată de istoricul de artă, Felicia Acsinte. În cadrul vernisajului, care va avea loc pe data de 8 februarie, începând cu ora 18:00, expoziția va fi îmbogățită cu un element interactiv și dinamic, prezentat de artistul performer, Alexandru Medinschi, completând astfel călătoria vizuală printr-o experiență captivantă.

30
/01
/24

Universul magic al filmelor de animație pentru copii își deschide porțile pentru publicul cu deficiențe de auz din România. Ochi și urechi, noul proiect pus la cale de Animest, cu sprijinul Fundației Orange, le va oferi spectatorilor o experiență de vizionare adaptată nevoilor lor, accesibilă atât în sala de cinema, cât și în sălile de clasă sau în fața ecranelor de acasă.