OSCAR 2016 – nominalizările. „The Revenant” a primit 12 nominalizări
https://www.ziarulmetropolis.ro/oscar-2016-nominalizarile-the-revenant-a-primit-12-nominalizari/

Academia Americană de Film a anunţat, astăzi, nominalizările pentru cea de-a 88-a ediţie a premiilor Oscar, care vor fi decernate la 28 februarie. „The Revenant” este marele favorit la cea de-a 88-a ediţie a premiilor Oscar, cu 12 nominalizări

Un articol de Petre Ivan|14 ianuarie 2016

La rândul său, „Mad Max: Fury Road” a obținut 10 nominalizări, în timp ce „The Hateful Eight” — 8, „The Martian” — 7, „Spotlight”, „Bridge of Spies” și „Carol” — câte 6, iar „The Big Short” și „Star Wars: The Force Awakens” — câte 5.

OSCAR 2016. Lista nominalizărilor la principalele categorii

Cel mai bun film al anului:

„The Big Short”

„Bridge of Spies”

„Brooklyn”

„Mad Max: Fury Road’

„The Martian”

„The Revenant”

„Room”

„Spotlight”

Cel mai bun actor în rol principal:

Leonardo DiCaprio („The Revenant”)

Bryan Cranston („Trumbo”)

Michael Fassbender („Steve Jobs”)

Eddie Redmayne („The Danish Girl”)

Matt Damon („The Martian”)

Cea mai bună actriță în rol principal:

Brie Larson („Room”)

Cate Blanchett („Carol”)

Saoirse Ronan („Brooklyn”)

Jennifer Lawrence („Joy”)

Charlotte Rampling („45 Years”)

Cel mai bun actor în rol secundar:

Sylvester Stallone („Creed”)

Christian Bale („The Big Short”)

Mark Ruffalo („Spotlight”)

Mark Rylance („Bridge of Spies”)

Tom Hardy („The Revenant”)

Cea mai bună actriță în rol secundar:

Kate Winslet („Steve Jobs”)

Jennifer Jason Leigh („The Hateful Eight”)

Alicia Vikander („The Danish Girl”)

Rooney Mara („Carol”)

Rachel McAdams („Spotlight”)

Cel mai bun regizor:

Alejandro Gonzalez Inarritu („The Revenant”)

Tom McCarthy („Spotlight”)OSCAR 2016

Adam McKay („The Big Short”)

George Miller („Mad Max: Fury Road”)

Lenny Abrahamson („Room”)

Cel mai bun film într-o limbă străină:

„Mustang” (Franța)

„El abrazo de la serpiente” (Columbia)

„Son of Saul” (Ungaria)

„Theeb” (Iordania)

„A War” (Danemarca)

Cel mai bun film de animație:

„Anomalisa”

„Inside Out”

„Boy and the World”

„Shaun the Sheep Movie”

„When Marnie Was There”

Cel mai bun film de scurtmetraj de animație:

‘Bear Story’

‘Prologue’

‘Sanjay’s Super Team’

‘We Can’t Live Without Cosmos’

‘World of Tomorrow’

Cel mai bun scurtmetraj de ficțiune:

‘Ave Maria’

‘Day One’

‘Everything Will Be Okay (Alles Wird Gut)’

‘Shok’

‘Stutterer’

Cel mai bun documentar de lungmetraj:

„Amy”

„Cartel Land”

„The Look of Silence”

„What Happened, Miss Simone?”

„Winter on Fire: Ukraine’s Fight for Freedom”

Cel mai bun documentar de scurtmetraj:

‘Last Day of Freedom’

‘Body Team 12’

‘Chau, beyond the Lines’

‘Claude Lanzmann: Spectres of the Shoah’

‘A Girl in the River: The Price of Forgiveness’

OSCAR 2016

Cel mai bun scenariu adaptat:

„The Big Short”, Charles Randolph, Adam McKay

„Brooklyn”, Nick Hornby

„Carol”, Phyllis Nagy

„The Martian”, Drew Goddard

„Room”, Emma Donaghue

Cel mai bun scenariu original:

„Bridge of Spies”, Matt Charman, Ethan & Joel Coen

„Ex Machina”, Alex Garland

„Inside Out”, Pete Docter, Meg LeFauve, Josh Cooley

„Spotlight”, Josh Singer, Tom McCarthy

„Straight Outta Compton”, Jonathan Herman, Andrea Berloff

Cel mai bun scenariu adaptat:

‘The Big Short’, Charles Randolph, Adam McKay

‘Brooklyn’, Nick Hornby

‘Carol’, Phyllis Nagy

‘The Martian’, Drew Goddard

‘Room’, Emma Donaghue

Cea mai bună imagine:

‘Carol’

‘The Hateful Eight’

‘Mad Max: Fury Road’

‘The Revenant’

‘Sicario’

Cel mai bun montaj:

‘The Big Short’

‘Mad Max: Fury Road’

‘The Revenant’

‘Spotlight’

‘Star Wars: The Force Awakens’

Cel mai bun montaj de sunet:

‘Mad Max: Fury Road’

‘The Martian’

‘ Revenant’

‘Sicario’

‘Star Wars: The Force Awakens’

Cele mai bune costume:

‘Carol’

‘The Danish Girl’

‘Cinderella’

‘The Revenant’

‘Mad Max: Fury Road’

Cel mai bun machiaj/Cea mai bună coafură:

‘Mad Max. Fury Ropad’

‘The 100-Year-Old Man Who Climbed out the Window and Disappeared’

‘The Revenant’

Cea mai bună melodie originală:

Writing’s on the Wall („Spectre”)

Earned It („Fifty Shades of Grey”)

Simple Song #3 („Youth”)

Till It Happens to You („The Hunting Ground”)

Manta Ray („Racing Extinction”)

Cea mai bună coloană sonoră:

‘Bridge of Spies’

‘Carol’

‘Sicario’

‘Star Wars: The Foce Awakens’

‘The Hateful Eight’

Cea mai bună regie artistică:

‘Bridge of Spies’

‘The Danish Girl’

‘Mad Max: Fury Road’

‘The Martian’

‘The Revenant’

Cel mai bun mixaj de sunet:

‘Bridge of Spies’

‘Mad Max: Fury Road’

‘The Martian’

‘The Revenant’

‘ Wars: The Force Awakens’

Cele mai bune efecte speciale:

‘Ex Machina’

‘Mad Max: Fury Road’

‘The Martian’

‘The Revenant’

‘Star Wars: The Force Awakens’

Foto: OSCAR 2016 – nominalizările

02
/11
/14

INTERVIU Adolf Hitler și Joseph Goebbels erau fani ai filmului de animație, ai lui Walt Disney și ai lui Mickey Mouse, afirmă, într-un interviu pentru Ziarul Metropolis, Ulrich Wegenast, director artistic şi programator al Festivalului de Film de Animaţie de la Stuttgart și invitat special al celei de-a patra ediții a Anim’est Chișinău.

31
/10
/14

Puține filme ar fi fost mai potrivite pentru a deschide noua ediție Anim’est Chișinău decât simpaticul „Minuscule - La Vallée des fourmis perdues” („Minuscule: Valea furnicilor pierdute”), o producție franceză din 2013 realizată de Thomas Szabo și Hélène Giraud.

30
/10
/14

Invitatul emisiunii Nocturne de vineri, 31 octombrie, este regizorul de film şi scenaristul Radu Mihăileanu. Discuţia dintre Marina Constantinescu şi Radu Mihăileanu este un regal de spiritualitate, filosofie şi umanitate, chiar la ore târzii, emisiunea fiind programată la TVR 1, TVR HD şi TVR+, de la ora 24.00.

30
/10
/14

Câteva din cele mai apreciate lungmetraje de animație recente, o retrospectivă a unui animator celebru, scurtmetraje și o conferință despre animație și propagandă sunt câteva din atracțiile celei de-a patra ediții a Festivalului Anim’est Chișinău, care are loc de joi până duminică la Cinema Odeon și Re:Animation Hub – Tipografia 5.

29
/10
/14

După ce a debutat ca lider în box office-ul american, Furia: Eroi anonimi conduce detaşat şi clasamentul încasărilor din România, unde a generat venituri de 557.000 RON, fiind vizionat în weekendul de lansare de aproximativ 30.000 de spectatori.

29
/10
/14

CRONICĂ DE FILM. „Maidan”, cel mai nou film de non-ficțiune al regizorului ucrainean Serghei Loznița, despre recentele revolte istorice de la Kiev, este o operă puternică, solicitantă, extrem de fin lucrată la nivelul imaginii și, mai ales, al sunetului.

27
/10
/14

Săli arhipline, întâlniri cu nume mari din lumea filmului și peste 8000 de bilete vândute deja la proiecțiile din festival – acesta este bilanțul primelor zile la Les Films de Cannes à Bucarest. Datorită cererii mari de bilete, au fost programate două proiecții suplimentare pentru filmele Leviathan și The Tribe

27
/10
/14

Câștigătorul Ursului de Argint pentru cel mai bun scenariu și al Premiului Juriului Ecumenic din cadrul Festivalului Internațional de la Berlin 2014, “Patimile Mariei / Stations of the Cross / Kreuzweg” în regia lui Dietrich Brüggemann are avanpremiera în cadrul Zilelor Filmului German, organizate de Goethe-Institut la București.

27
/10
/14

CRONICĂ DE FILM Inspirat de povestiri ale lui Cehov, „Winter Sleep” (Palme d`Or la Cannes) este, probabil, filmul lui Nuri Bilge Ceylan în care se vorbeşte cel mai mult. Este o uşoară schimbare de accent, pentru că precedentele sale şase opere privilegiau tăcerile, cadrele lungi şi contemplative, imaginile poetice, natura.

27
/10
/14

"Kowalski", de Andrei Creţulescu, a primit premiul pentru cel mai bun scurtmetraj la ediţia de anul acesta a Festivalului de Film de la Zagreb, care a avut loc în perioada 19 - 26 octombrie. Potrivit juriului regizorul român a câştigat premiul Căruciorul de Aur pentru "15 minute de plăcere pură a unui superb dialog, a unei interpretări şi regii mari. Şi pentru demonstrarea faptului că cinema-ul românesc este încă viu şi la înălţime".

24
/10
/14

CRONICĂ DE FILM Pentru un film care se vrea o comedie de succes, „Cuscrii”, de Radu Potcoavă, mizează prea puţin pe regie şi prea mult pe reflexele actorilor. Însă nici potenţialul comic al interpreţilor nu este fructificat la un nivel satisfăcător, din cauza scenariului rudimentar și a execuției lipsite de creativitate.