OSCAR 2016: Spotlight a câştigat marele trofeu. DiCaprio, cel mai bun actor…
https://www.ziarulmetropolis.ro/oscar-2016-spotlight-a-castigat-marele-trofeu-dicaprio-cel-mai-bun-actor/

Spotlight, în regia lui Tom McCarthy, cu Mark Ruffalo, Michael Keaton şi Rachel McAdams în distribuţie, a fost desemnat cel mai bun film al anului, însă momentul serii a fost reprezentat de Oscarul câştigat în premieră de Leonardo DiCaprio.

Un articol de Petre Ivan|29 februarie 2016

Spotlight spune povestea adevărată a jurnaliștilor de la publicația Boston Globe care au descoperit un uriaș scandal de abuzuri împotriva copiilor acoperit de Arhidioceza catolică locală, scandal ce a zguduit din temelii încrederea în Biserica Catolică.

Filmul lui Tom McCarthy a fost recompensat și cu Oscarul pentru scenariu original. Cele mai multe emoţii a stârnit.

Cititi si  Spotlight. Toţi oamenii cardinalului

Oscarul pentru cel mai bun actor în rol principal, unde, marele favorit, Leonardo DiCaprio („The Revenant”), a reuşit în sfârşit să se impună după şase nominalizari şi o luptă de aproape două decenii cu Academia Americană de Film.

„The Revenant”, văzut favorit de mulţi specialişti, a pierdut titlul pentru cel mai bun film în faţa amintitului „Spotlight”. În schimb, Alejandro G. Inarritu, a scris istorie  devenind singurul regizor mexican premiat cu doua trofee Oscar pentru regie, „The Revenant” aducându-i al doilea premiu Oscar consecutiv după ce în 2015 primse statueta pentru „Birdman”.

Mad Max- Fury Road a primit nu mai puţin de 6 premii Oscar,  „Son of Saul „, în care joacă şi actorul român Levente Molnar, este cel mai bun film străin al anului, iar  Brie Larson a fost recompensată la categoria cea buna actriţă  pentru rolul din „Room”.

OSCAR 2016 – Lista câştigătorilor

Cel mai bun film: „Spotlight

Cel mai bun actor în rol principal: Leonardo DiCaprio pentru rolul din „The Revenant”.

Cea mai bună actriţă în rol principal: Brie Larson pentru rolul din „Room”.

Cel mai bun regizor: Alejandro Gonzalez Inarritu, pentru regia la  „The Revenant”.

Cel mai bun cântec original: „Writing’s On The Wall” din „Spectre”

Cea mai bună coloană sonoră: „The Hateful Eight” – Ennio Morricone

Cel mai bun film străin: „Son of Saul” din Ungaria.

Cel mai bun scurtmetraj de ficţiune: „Stutterer„, regie: Benjamin Cleary şi Serena Armitage.

Cel mai bun lungmetraj documentar: „Amy„, un film dedicat cântăreţei Amy Winehouse.

Cel mai bun scurtmetraj documentar: „A Girl in the River: The Price of Forgiveness„.

Cel mai bun actor în rol secundar: Mark Rylance, pentru rolul interpretat în „The Bridge of Spies”.

Cel mai bun lungmetraj de animaţie: „Inside Out„.

Cel mai bun scurtmetraj animat: „Bear Story„, regie: Gabriel Osorio şi Pato Escala.

Cele mai bune efecte vizuale: „Ex Machina„.

Cel mai bun mixaj de sunet: „Mad Max: Fury Road

Cel mai bun montaj de sunet: „Mad Max: Fury Road

Cel mai bun montaj: „Mad Max: Fury Road

Cea mai bună imagine: „The Revenant” – Emmanuel Lubezki

Cel mai bun machiaj: „Mad Max. Fury Road


Cea mai bună actriţă în rol secundar: Alicia Vikander, pentru rolul interpretat în „The Danish Girl”.

Cel mai bun scenariu adaptat: „The Big Short„- Charles Randolph şi Adam McKay.

Cel mai bun scenariu original: „Spotlight” – scenarişti Josh Singer şi Tom McCarthy.

Foto: OSCAR 2016, Leonardo DiCaprio –  www.oscars.org

09
/10
/23

Ediţia în română a unei cărţi despre legendarul regizor Martin Scorsese şi un volum în engleză scris de Andrei Gorzo şi Veronica Lazăr despre cinemaul lui Radu Jude sunt două recomandări de lectură pentru această toamnă, pentru cei pasionaţi şi de discursul despre filme, nu doar de vizionarea lor.

09
/10
/23

Les Films de Cannes à Bucarest (20 - 29 octombrie) le-a pregătit bucureștenilor un maraton de cinema de 10 zile cu 43 de lungmetraje, 15 scurtmetraje și mai mult de 65 de proiecții ale unor autoare și autori care au un cuvânt greu de spus în cinematografia momentului.

04
/10
/23

Bizară şi explozivă apariţie e acest “Nu aştepta prea mult de la sfârşitul lumii” (2023), cel mai nou film al lui Radu Jude. El adună într-o structură inedită, inconfortabilă şi surprinzătoare la fiecare pas, cam toate preocupările formale de până acum ale regizorului, care le pune de această dată în slujba unei critici virulente a capitalismului deopotrivă românesc şi european.

04
/10
/23

Descris de Variety ca fiind un film „bogat în detalii și foarte specific în descrierea familiei de clasă mijlocie pe care o observă” și care „oferă libertatea publicului de a-și alege punctele de vedere cu care se identifică cel mai mult în imaginea de ansamblu.”, TÓTEM a cucerit simpatia spectatorilor prezenți la cele două proiecții din programul competițional al celei de-a 19-a ediții Bucharest International Film Festival (BIFF), unde a obținut Premiul Juriului. Filmul se va lansa în cinema din 13 octombrie, distribuit de August Film.