Oscaruri piratate și indignare la Hollywood
https://www.ziarulmetropolis.ro/oscaruri-piratate-si-indignare-la-hollywood/

Copii confidenţiale pe suport DVD ale unor filme precum „12 Years A Slave”, „Gravity” şi „American Hustle”, trimise juraţilor în vederea evaluării pentru premiile Oscar şi BAFTA, au fost postate pe diferite site-uri de pe care poate fi descărcat ilegal conţinut.

Un articol de Petre Ivan|21 ianuarie 2014

Copii confidenţiale pe suport DVD ale unor filme precum „12 Years A Slave”, „Gravity” şi „American Hustle”, trimise juraţilor în vederea evaluării pentru premiile Oscar şi BAFTA, au fost postate pe diferite site-uri de pe care poate fi descărcat ilegal conţinut.

Pe site-uri ilegale au fost postate versiuni piratate ale unor filme care au fost trimise membrilor Academy of Motion Picture Arts and Sciences, care decid câştigătorii premiilor Oscar, dar şi membrilor British Academy of Film and Television Arts (BAFTA).

Aproximativ 6.000 de persoane fac parte din fiecare dintre cele două academii.

O copie pirat a filmului „Gravity 3D: Misiune în spaţiu” conţine avertizarea: „Acest film, oferit spre evaluare, este dat cu împrumut pentru dumneavoastră, membrul juriului”.

Acelaşi mesaj este prezent şi pe filmele care au fost trimise membrilor BAFTA, la sfârşitul anului 2013.

Versiunile piratate ale comediei dramatice „Ţeapă în stil american/ American Hustle” includ un mesaj care apare pe ecran, la intervale regulate: „For your consideration only/ Numai în folosul dumneavoastră”.

Iar pe copia filmului „12 ani de sclavie/ 12 Years A Slave” apare avertizarea: „Proprietatea Fox. Nu poate fi copiată, transferată sau vândută”.

Oscaruri

12 Years A Slave, unul dintre filmele (piratate) trimise juraţilor în vederea evaluării pentru Oscaruri

Cele trei pelicule, cu nominalizări la Oscar şi la premiile BAFTA, au fost lansate recent în cinematografele din întreaga lume, dar nu sunt încă disponibile pe DVD.

Pe lângă aceste filme, pe site-urile ilegale apar şi alte producţii care candidează la Oscarurile de anul acesta, inclusiv „Lupul de pe Wall Street” – însoţit de avertizarea „For Awards Consideration/ vizionare pentru membrii juriului” -, „Saving Mr Banks: În căutarea poveştii” şi „Hobitul: Dezolarea lui Smaug”.

Unele dintre filme sunt însoţite de avertizarea că un filigran a fost inserat în film, pe DVD şi chiar în ambalaj, pentru identificarea persoanei căreia i-a fost trimisă copia respectivă.

Studiorile de producţie au avertizat membrii juriului că orice distribuire neautorizată a filmelor ar putea atrage după sine „pedepse civile şi penale” şi chiar au dat sfaturi despre modalitatea de a distruge DVD-urile după vizionare.

„Majoritatea membrilor juriului au luat această responsabilitate în serios, dar problemele apar când un film este împrumutat unui membru al familiei sau când acesta şi-l însuşeşte fără permisiune”, a declarat o sursă din cercul juraţilor BAFTA, care a dorit să îşi păstreze anonimatul.

Nu s-a stabilit dacă DVD-urile piratate au aparţinut membrilor juriului Oscar sau BAFTA şi a apărut suspiciunea că unele filme ar fi putut să fie distribuite de unii membri ai Sindicatului actorilor americani.

Cea de-a 20-a gală a premiilor decernate de Sindicatul actorilor americani (Screen Actors Guild/ SAG) a avut loc, sâmbătă seară, la Los Angeles.

Ceremonia de decernare a premiilor Oscar va avea loc pe 2 martie, la Los Angeles, iar premiile BAFTA vor fi acordate pe 16 februarie, la Royal Opera House din Londra.

Foto cu Oscaruri piratate : Gravity, 12 years a slave – Cinemagia

30
/06
/20

OPINIE Desfăşurată în aer liber, după o amânare de trei luni din cauza pandemiei, gala Premiilor Gopo a avut câştigători previzibili. Deşi inevitabil mai puţin spectaculos ca de obicei, evenimentul a fost important prin simplul fapt că s-a desfăşurat şi că le-a permis câtorva sute de cineaşti să se reîntâlnească, într-un context dificil pentru filmul românesc.

30
/06
/20

Drama suedeză „Beartown/Scandalul” va avea premiera în toate teritoriile HBO Europe, în această toamnă. Serialul, bazat pe romanul bestseller al lui Fredrik Backman, este regizat de Peter Grönlund și îi are în rolurile principale pe Ulf Stenberg, Aliette Opheim, Tobias Zilliacus, Miriam Benthe și Oliver Dufaker.

29
/06
/20

Cele mai noi filme distribuite pe ecranele din România de către Independența Film se văd la TIFF (31 iulie - 9 august, Cluj), în timp ce contul de Vimeo al casei de distribuție primește titluri de referință, producții prezentate și premiate la Cannes.

25
/06
/20

”Grilele, genurile, toate categoriile fixate sunt inamicii criticului” şi ”Libertatea criticului este de a nu se supune ierarhiilor gata făcute”. Sunt doar două dintre numeroasele idei stimulante despre critica de film dintr-un dosar din revista franceză „Cahiers du cinéma” pe aprilie, în ultimul număr înainte de schimbarea echipei editoriale.

21
/06
/20

CRONICĂ DE FILM Realizat în Franţa şi cu o distribuţie formată din Catherine Deneuve, Juliete Binoche şi Ethan Hawke, „La vérité”/”The Truth” (2019) nu este printre cele mai reuşite titluri ale regizorului japonez Hirokazu Koreeda. Un film lejer, dar tonic.

19
/06
/20

Până pe 21 iunie, inclusiv, pot fi văzute gratuit scurtmetraje realizate de regizori români în timpul autoizolării impuse de pandemie, alături de o selecție de filme scurte din 21 de țăre europene, curatoriată de Andrei Tănăsescu, directorul artistic al acestei ediţii.

17
/06
/20

Fascinanta Italie, aflată în vizorul lumii, într-un an cu totul neobișnuit, este în centrul atenției și la Festivalul Internațional de Film Transilvania, de data aceasta, pentru cinema-ul ei seducător.

16
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Nu știu să existe vreo carte în limba română despre Alain Delon, nici măcar în traducere. Dar pentru că accesul la volume în limbi străine e mai ușor decât oricând, recomand două splendide albume în franceză – „L'encyclopédie Alain Delon” (2016) și „Alain Delon. Film par film” (2019).

12
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Cea mai nou apariţie în colecţia de cărţi de film a Editurii Noi Media Print, volumul „Noul cinema, două decenii şi ceva”, de Marian Sorin Rădulescu, adună o serie de texte ale criticului timişorean – de la eseuri mai elaborate, la simple note – despre câteva din filmele regizorilor reprezentativi ai cinematografiei române post-2000.