Our Ladies of Perpetual Succour – în premieră națională pe scena Teatrului Excelsior
https://www.ziarulmetropolis.ro/our-ladies-of-perpetual-succour-in-premiera-nationala-pe-scena-teatrului-excelsior/

Teatrul Excelsior prezintă, în premieră naţională, în zilele de 4 şi 5 iulie 2017, de la ora 19.00, musicalul Our Ladies of Perpetual Succour (Fecioarele noastre grabnic ajutătoare) de Lee Hall, un spectacol care poartă semnătura regizorală şi coregrafică a lui Răzvan Mazilu.

Un articol de Petre Ivan|3 iulie 2017

La doar doi ani de la premiera sa mondială, pe scena Traverse Theatre din Edinburgh, urmată de un parcurs spectaculos pe scena National Theatre din Londra, musicalul a fost distins în primăvara aceasta cu Premiul „Laurence Olivier” pentru Noua Comedie.

Musicalul are la bază romanul The Sopranos (Sopranele) de Alan Warner, care prezintă povestea a șase prietene, eleve ale unei școli catolice de fete din orașul scoțian Oban.

Vizita lor la Edinburgh, cu ocazia unei competiții corale la care participă, se transformă într-o experiență inițiatică tumultoasă care dezlănțuie impulsurile latente ale adolescenței în acte de teribilism.

Poveștile complicate și captivante ale celor șase adolescente sunt mixate într-un cocktail muzical de partituri clasice și hituri pop-rock ale anilor 70, ce amplifică această aventură a urgenței autodescoperirii și explorării limitelor cu orice risc, transformând-o într-un show exploziv care are toate ingedientele succesului de public.

Spectacolul realizat de Răzvan Mazilu alături de echipa sa artistică este un show din toate punctele de vedere: o explozie de culoare, interpretări vocal-actoricești remarcabile, exuberanță, abundență sonoră și vizuală și, nu în ultimul rând, strălucire.

O „odă” neconvențională închinată tinereții și prieteniei, sub semnul devizei „Carpe Diem”, dar și o infuzie de

Răzvan Mazilu, regizorul și coregraful spectacolului

sentimentalism, brutalitate, stridență, limbaj ireverențios și umor, ce dezvăluie contrastul izbitor dintre pofta de viață a unor adolescente aflate în zorii maturizării și viitorul sumbru dictat chiar de propria lor precocitate.

Our Ladies of Perpetual Succour – INFO

Distribuția (în ordinea indicată de autor)

Orla – Alina Petrică
Chell – Meda Topîrceanu
Kay – Aylin Cadîr / Ioana Mărcoiu
Manda – Daniela Tocari
Kylah – Oana Pușcatu
Fionnula – Ana Bianca Popescu

Orchestra

Adina Cocargeanu – pian
Imola Tamás – percuție
Andreea Archip – pian
Dana Georgescu – chitară bas

Regia și coregrafia: Răzvan Mazilu

Traducerea: Carmen Stanciu

Scenografia: Romana Țopescu, Dragoș Trăistaru

Orchestrația și adaptarea muzicală: Lucian Vlădescu

Light Design: Alin Popa

Pregătirea muzicală: Gönül Abdula

Asistent coregrafie: Raluca Nicolae

Selecția muzicală: Răzvan Mazilu și Lucian Vlădescu

Foto: Our Ladies of Perpetual Succour – Teatrul Excelsior

 

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

26
/01
/24

UNATC „I.L. Caragiale” din București prezintă, în cadrul proiectului ARHIVA ACTIVĂ derulat de Centrul de Pedagogie și Studiul Imaginii „Sorin Botoșeneanu”, o retrospectivă cuprinzând toate cele șapte filme de lungmetraj ale cineastului Nae Caranfil.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.