Pablo Picasso, omagiat la Roma
https://www.ziarulmetropolis.ro/pablo-picasso-omagiat-la-roma/

Expoziţia „Picasso între Cubism şi Neoclasicism: 1915-1925”, care s-a deschis recent la Grajdurile Quirinale din Roma, este un omagiu adus pictorului de geniu spaniol la împlinirea a 100 de ani de la prima sa călătorie pe care a făcut-o Italia şi care i-a influenţat fundamental arta şi viaţa.

Un articol de Petre Ivan|9 octombrie 2017

Expoziția, care rămâne deschisă până la 21 ianuarie 2018 și prezintă peste 100 de opere ale lui Picasso (picturi, acuarele, desene, fotografii, scrisori și alte documente), este considerată una dintre cele mai importante expoziții dedicate pictorului spaniol, o rememorare a călătoriei pe care a făcut-o Picasso în 1917 în Italia, în compania prietenului său, Jean Cocteau.

Printre operele prezente la expoziție se numără uleiul pe pânză „Pablo vestido de Arlequín’ (Paolo costumat în arlechin) pictat în 1924, sau ‘Saltimbanqui sentado con brazos cruzados’ (Arlechin cu mâinile împreunate), din 1923, proprietate a Muzeului de Artă Bridgestone din Tokyo.

Picasso a venit la Roma în februarie 1917, însoțit de prietenul său Cocteau, care îl rugase să se implice în crearea costumelor producției de balet ‘Parade’, ce urma să aibă premiera în Rusia în regia lui Serghei Diaghilev.

A fost la Roma unde Picasso a creat câteva costume pe care le-au purtat interpreții acelui spectacol, amintesc organizatorii. La puțin timp după ce a ajuns în Orașul Etern, el s-a îndrăgostit de Olga Koklova, o balerină ruso-ucraineană care îi va deveni sursă de inspirație și totodată soție și mamă a primului său copil.

Călătoria lui Picasso în Italia a fost fundamentală la nivel personal dar și la nivel artistic. După vizita sa în capitala Italiei el a plecat la Napoli unde s-a lăsat fascinat de cultura locală.

Curtain for the ballet „Parade”, 1017

Italia a dorit astfel să aducă anul acesta un omagiu acelei epoci din viața lui Picasso, care a durat doar două luni, dar care i-a marcat în mod fundamental întreaga carieră profesională.

Foto: Pablo Picasso – facebook

02
/11
/21

Joi, 4 noiembrie, are loc la MNȚRplusC, în cadrul Muzeului Național al Țăranului Român (Str. Monetăriei nr. 3), deschiderea expoziției „Nu vorbim despre sclavie modernă”, cea de-a doua din seria „Politici ale non-acțiunii”, semnată de artista Nona Șerbănescu în colaborare cu curatorul Eugen Rădescu.

26
/10
/21

Școala de Valori a dat startul înscrierilor pentru cea de-a șaptea ediție a Burselor stART și pune la bătaie 30 de burse, cu o valoare individuală de 6.000 de lei. Acestea pot fi accesate de elevii care sunt la liceu, talentați la pictură, desen, muzică și artele viitorului (v-logging, blogging, scriere creativă, fotografie), care se pot înscrie pe baza unui portofoliu.

26
/10
/21

De astăzi, platforma www.muzeulabandonului.ro este activă. Se deschide, astfel, aleea către Muzeul Abandonului. Muzeu-forum digital și participativ. În această etapă a proiectului veți putea explora exteriorul clădirii muzeului și câteva dintre facilitățile proiectului. Interiorul și expozițiile muzeului vor fi disponibile în curând, alături de zeci de povești despre abandon, speranță, contorsionări și reveniri spectaculoase ale sufletului.

16
/10
/21

Răzbunare, dragoste și disperare, toate topite într-o singură flacără mistuitoare. Arii celebre, coruri tulburătoare, conflicte dramatice de neuitat, toate vă așteaptă în premiera spectacolului Norma de Bellini ce le va aduce pe scena Operei Naţionale Bucureşti între 21 şi 24 octombrie pe celebrele Elena Moşuc – Norma şi Ruxandra Donose – Adalgisa, alături de care va evolua tenorul Daniel Magdal – Pollione.

13
/10
/21

În luna octombrie, galeria neconvențională Celula de artă propune două exerciții de introspecție, la fel de necesare dar fiecare propunându-și scopuri și rezultate diferite. Artistul plastic contemporan Beaver expune lucrarea “exe cute”, o juxtapunere a grotescului cu gingășia până pe 14 octombrie iar între 15 – 30 octombrie în galerie se va putea vedea instalația imersivă “Cenușa memorie” a Ancăi Coller, ce încapsulează emoțiile artistei în urma unui incendiu care i-a distrus atelierul..

11
/10
/21

Despre școlile din mediul rural, mai ales cele din mici sate care par uitate de lume și autorități, se știe că se confruntă cu mari probleme, începând de la cele legate de infrastructură, până la absența tehnologiei necesare procesului de educație. Însă aceasta nu mai este și situația Școlii Gimnaziale nr. 2 din satul Progresu, comuna Sohatu, județul Călărași. După ce ani de zile profesorii și elevii „s-au descurcat”, după cum ei înșiși spun, cu condițiile grele în care au învățat – toalete în curte, frig în clase, acoperișul deteriorat prin care se strecura ploaia – școala este acum complet renovată și, mai mult, folosește o platformă de management educațional de ultimă oră. Totul a fost posibil prin implicarea directorului școlii, Daniela Niculescu, care „și-a strigat” nevoile pe platforma HartaEdu lansată de Narada.

08
/10
/21

În epoca rețelelor de socializare, a selfie-urilor și filtrelor de tot felul, când o imagine se face și se desface în câteva secunde și toți visăm la gloria efemeră, conform butadei enunțate de Andy Warhol, dilemele și sensurile autoreprezentării încă sunt discutate. Căci a te reprezenta, indiferent de epocă, nu este un gest lipsit de semnificații estetice și sociale. Un articol de Monica Neațu.

08
/10
/21

Proiectul Vitrine Imposibile, o instalație performativă produsă de Vanner Collective, în regia Iuliei Grigoriu, aduce în văzul lumii Supra Fețele, creaturi care prind contur în spațiile a trei galerii din centrul capitalei, aflate pe Calea Victoriei, în datele de 9, 10, 23 și 24 octombrie.