„Pâinea noastră cea de toate zilele”: cel mai nou documentar semnat de Șerban Georgescu a avut premiera internațională în cadrul FIPADOC
https://www.ziarulmetropolis.ro/painea-noastra-cea-de-toate-zilele-cel-mai-nou-documentar-semnat-de-serban-georgescu-a-avut-premiera-internationala-in-cadrul-fipadoc/

În perioada 20 – 28 ianuarie a avut loc în Franţa cea de-a 5-a ediţie a Festivalului de film documentar (FIPADOC) de la Biarritz, primul eveniment major al anului din circuitul celor dedicate acestui gen, care reuneşte anual 50 de ţări participante şi peste 30.000 de spectatori. Cu această ocazie, „Pâinea noastră cea de toate zilele”, cel mai nou documentar regizat de Șerban Georgescu („Varză, cartofi şi alţi demoni”; „Jurnalul familiei -escu”) a avut premiera internaţională, fiind nominalizat în cadrul secţiunii IMPACT, dedicată producţiilor cu teme sociale, de mediu sau justiţie.

Un articol de Ziarul Metropolis|30 ianuarie 2023

„Pâinea noastră cea de toate zilele” este, la bază, o poveste despre supraviețuire. Despre lupta de supraviețuire a uneia din puținele afaceri sociale din România, brutăria MamaPan, precum și a celor care lucrează acolo – mame singure, fără posibilități materiale, aflate la baza piramidei sociale, femei care doresc să aibă o ocupație, care se gândesc la asigurări medicale și la pensie, femei care au refuzat statutul de „asistat social”.

MamaPan este un loc în care nu se face doar pâine, ci și un loc în care se repară vieți. Documentarul urmărește povestea a cinci femei care lucrează la brutăria MamaPan, descoperind spectatorului provocările cu care acestea se confruntă, precum și motivațiile lor pentru nu renunța în fața a ceea ce pare un sistem construit să le pună piedici, nu să le ajute. Provocările nu sunt doar ale angajatelor, ci și ale Irinei Sorescu, inițiatoarea afacerii, care se încăpățânează să creadă că economia socială poate să funcționeze, oricât încearcă sistemul autohton să o contrazică, așa cum ea însăși declară: „Ceea ce facem noi este să luăm niște oameni care sunt în grija statului și să-i trecem în partea cealaltă, unde devin contribuitori la bugetul statului. Iar asta este de foarte multe ori foarte greu.”

„Un film plin de emoție care subliniază importanța victoriei colective și care îndeamnă la repararea injustiției sociale prin a le găsi un loc celor uitați, celor disprețuiți.”, sunt câteva din cuvintele prin care primele cronici descriu documentarul, în asentiment cu calda recomandare făcută chiar de Christine Camdessus, directorul artistic al FIPA.

Şerban Georgescu are la activ mai bine de 20 de ani de experienţă în domeniul documentarelor şi advertisingului, lucrând pentru clienţi de prestigiu, cu unii dintre cei mai importanţi jucători din industrie. Din 2006 a colaborat constant cu companii de producție din Norvegia, Danemarca și Elveția pentru mai multe documentare recompensate cu multiple premii internaționale. Printre proiectele sale personale se află Everest, Călător pe viață, Varză, cartofi și alți demoni și Jurnalul familiei -escu.

Pâinea noastră cea de toate zilele face parte și din selecția oficială a Docs Without Border Film Festival și va avea lansarea în cinematografe în cursul acestui an. Producătorul executiv este Oana Muntean, în timp ce imaginea este semnată de Bogdan Slăvescu, iar montajul poartă amprenta aceluiași Șerban Georgescu. Mai multe detalii despre premiera națională precum și despre lansarea în cinema vor fi anunțate ulterior.

Pâinea noastră cea de toate zilele este o producție Kolectiv, distribuită de Follow Art Distribution și realizată cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei (CNC).

14
/11
/23

"În lunile octombrie şi noiembrie am stat o lună la Timișoara ca bursier: am primit o bursă de creație Taifas în colaborare cu librăria La Două Bufnițe" - scriitorul Vasile Ernu îşi împărtăşeşte impresiile despre prima ediţie a unui nou festival timişorean.

14
/11
/23

Începând de vineri spectatorii sunt așteptați undeva în (v)estul sălbatic, în România anului 1944 când cel De-al Doilea Război Mondial se apropie de final. WARBOY spune povestea plină de emoție a unui adolescent care, încercând să salveze cei doi cai ai familiei, pornește într-o călătorie inițiatică, traversând peisajul sălbatic al Munților Apuseni.

14
/11
/23

Documentarul-portret „𝑫𝒆 𝒄𝒆 𝒎𝒂̆ 𝒄𝒉𝒆𝒂𝒎𝒂̆ 𝑵𝒐𝒓𝒂, 𝒄𝒂̂𝒏𝒅 𝒄𝒆𝒓𝒖𝒍 𝒎𝒆𝒖 𝒆 𝒔𝒆𝒏𝒊𝒏” (regie: Carla-Maria Teaha), care o aduce în prim-plan pe una dintre cele mai iubite scriitoare din România, se vede, începând de astăzi, în cinematografele din România, distribuit de Bad Unicorn.

13
/11
/23

CRONICĂ DE FILM Aflată la debutul în regie, Carla Teaha propune “De ce mă cheamă Nora, când cerul meu e senin” (2023), un documentar portret, plin de deferenţă, despre o scriitoare îndrăgită şi nonconformistă, Nora Iuga. Din 17 noiembrie, în cinematografe.

13
/11
/23

Bucharest Best Comedy Film Festival și-a ales filmul câștigător dintre cele 10 participante în competiție. Marele câștigător este o comedie venită direct din Peru pe marile ecrane din România. Surori vitrege a fost ales în unanimitate de către juriul festivalului, cucerind imediat și publicul participant la Gala de închidere, când a fost anunțat drept marele câștigător.

01
/11
/23

În noiembrie, HBO Max vine cu filme și seriale proaspete, noi episoade și sezoane ale unor producții de succes, dar și cu documentare care promit să nu dezamăgească.