Party la Point
https://www.ziarulmetropolis.ro/party-la-point/

Point e casa a tot mai multe spectacole interesante din teatrul independent, alternativ, din Bucureşti. Iar „Party” (regia: Anca Maria Colţeanu) are la bază o piesă scrisă de un britanic, Tom Basden (38 de ani), actor şi dramaturg, de două ori nominalizat la Premiile BAFTA, câştigător al premiului Fringe Fest şi al Premiului de Comedie la Edinburgh.

Un articol de Andrei Crăciun|8 februarie 2018

Satiră. Satiră pură. Basden își râde de ei: de tinerele generații încărcate de nobile idealuri, dar lipsite de orice profunzime, mai ales când cochetează cu ideea implicării politice. Oamenii care și-au făcut din superficial artă și icoană, absolut.

În Party patru astfel de tineri vor să fondeze o mișcare politică. O mișcare politică urmând a schimba lumea, se înțelege (atât de tineri sunt). Le mai trebuie un al cincilea. Fac rost de el (sunt și pragmatici). Al cincilea e un cetățean care crede că se dă o petrecere și (mai e și ziua lui de naștere, dar n-o să vă povestesc tot – pentru asta trebuie să mergeți la teatru)…

Toate temele din spectacol sunt la zi: e batjocorită pe bună dreptate corectitudinea politică decăzută în exces (și, din păcate, nici feministele nu ies prea bine, mai ales dacă nu au umor și simțul fin al ironiei).

Deși la zi, e un spectacol care nu e pe linia timpurilor noi. Nu cere voie de la gardienii gândirii unice. Combate fără să conteste radical, însă – ceea ce e inteligent și tot mai rar. Are farmec și le-ar fi foarte util și noilor implicați politic de la noi din țară.

Actorii (eu i-am văzut pe Radu Micu, Andrei Morariu, Ilinca Hărnuț, Simona Cuciurianu și Rareș Andrici) au intactă bucuria jocului; e curajoasă și montarea Ancăi Maria Colțeanu.

Ei înșiși tineri nu sunt încă deposedați de iluzii în chestiunea teatrului, ceea ce îi face indimenticabili. Indimenticabili în înțelesul mileniului curent.

Căci, desigur, ei nu joacă vreun Shakespeare, să nu exagerăm. Joacă un Party la Point ceva mai degrabă lejer, de sâmbătă seară (se intră și live pe instagram în corpul spectacolului).

Dar ce ar fi serile noastre de sâmbătă fără oameni care să se bucure cu adevărat de ceea ce li se întâmplă?

A se vedea.

PARTY

De Tom Basden
Regia: Anca Maria Colțeanu
Distribuția: Radu Micu / Emilian Mârnea (Jared); Andrei Morariu (Jones), Ilinca Hărnuţ (Mel), Simona Cuciurianu (Pheobe), Rareş Andrici (Duncan)
Traducerea: Deea Avram, Ilinca Hărnuţ, Simona Cuciurianu.
Scenografia: Bogdan Costea
Asist. scenografie: Ana Ivan
Video design: Matei Mihai Visuals & Cristina Zainea
Make-up: Mihaela Vasiloi
Sound design: Ovidiu Savu

Deși la zi, e un spectacol care nu e pe linia timpurilor noi. Nu cere voie de la gardienii gândirii unice. Combate fără să conteste radical, însă – ceea ce e inteligent și tot mai rar. Are farmec și le-ar fi foarte util și noilor implicați politic de la noi din țară.



29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.

22
/03
/24

Pe 23 martie 2021, la 93 de ani, după aproape un secol petrecut printre lumini, umbre și culori, a părăsit această lume, lăsând în urmă o istorie a costumului, zeci de volume, nenumărate expoziții, o mulțime de obiecte adunate într-o colecție de o valoare greu de estimat, care, poate, își va găsi în timp un spațiu pentru ca muzeul visat de ea să existe.

22
/03
/24

Cum poate râsul să fie terapeutic? Cum poate cufundarea în natură să ne aline? Cum ne poate ajuta arta mișcării să avem o relație mai bună, mai creativă cu procesul de înaintare în vârstă? În căutarea răspunsurilor la aceste întrebări, Asociația Developing Art lansează proiectul de cercetare artistică All Sorts of Care: o serie de rezidențe artistice dedicate explorării legăturilor complexe dintre corp și minte, în contextul râsului, al îmbătrânirii și al prezenței umane, ca un martor tăcut ce face parte din natură, toate privite prin filtrul ideii de grijă.

21
/03
/24

Cele mai noi filme cu Mads Mikkelsen și Sir Anthony Hopkins în rolurile principale și multipremiatul „All of Us Strangers” (foto) (r. Andrew Haigh) sunt doar câteva dintre titlurile incluse în programul celei de-a 23-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania, care va avea loc la Cluj-Napoca între 14 și 24 iunie.

21
/03
/24

Joi, 28 martie, de la ora 19.00, va avea loc la sediul Teatrului Masca (Bd. Uverturii, nr. 14) a șasea întâlnire din seria dezbaterilor performative moderate de Alex Tocilescu. Tema ediției este „Ăștia o să ne plătească nouă pensia?!”