Controversatul arhitect Patrik Schumacher vine în România la conferinţa „Dynamic Fields – Responsive architecture“
https://www.ziarulmetropolis.ro/patrik-schumacher-controversatul-arhitect-vine-in-romania-la-conferinta-dynamic-fields-responsive-architecture/

Patrik Schumacher, controversatul arhitect, vine astăzi în România, la Dynamic Fields, în Pavilion C1, Romexpo, Bucureşti.

Un articol de Andrada Văsii|28 iulie 2013

Patrik Schumacher, controversatul arhitect, vine astăzi în România, la Dynamic Fields, în Pavilion C1, Romexpo, București. La invitaţia echipei şcolii Parametrica [digi fab school], Patrik Schumacher (dreapta), director al binecunoscutului birou de arhitectură Zaha Hadid Architects şi fondator al laboratorului de cercetare AADRL Londra, s-a alăturat proiectului Dynamic Fields, care şi-a propus să deschidă calea spre o altă abordare de cercetare în arhitectură pe piaţa din România.

14 zile de inovație, cercetare şi încercări, în care cei peste 50 de participanţi la workshop au studiat materiale, tehnici de construcţie şi modalităţi de a pune în practică, utilizând foarte puţine resurse şi testând în mod constant eficienţa tuturor elementelor din sistem.

Conţinutul a fost livrat de tutori cu experienţă internaţională în domeniu, specialişti din cadrul Zaha Hadid Architects sau câştigători de premii importante în arhitectură.

dynamic-recycling-dynamic-fields

De asemenea, important a fost şi mixul de participanţi atât din punct de vedere al diferenţelor culturale (România, Egipt, Rusia, Italia, Franţa, Danemarca, Belgia, Iran, Emiratele Arabe Unite, S.U.A etc.), cât şi din punct de vedere al experienţei lor (studenţi sau absolvenţi, arhitecţi, designeri de interior, produs şi urban, ingineri).

Workshopul Dynamic Fields introduce câteva metode cheie şi ambiţii ale parametricismului. […] Parametricismul nu poate fi învăţat sau extins pe baza unor simple emisii de imagini. De aceea acest tip de workshopuri, ca şi Dynamic Fields sunt cruciale pentru mişcarea parametrică.

Patrik Schumacher,
arhitect

Cu ajutorul instrumentelor digitale – programe precum Rhinoceros, Grasshopper -, au fost create prototipurile care vor fi expuse în cadrul conferinţei Dynamic Fields (Câmpuri dinamice).

Text preluat în parteneriat cu Modernism.ro

Foto credit: Modernism.ro

26
/10
/21

Școala de Valori a dat startul înscrierilor pentru cea de-a șaptea ediție a Burselor stART și pune la bătaie 30 de burse, cu o valoare individuală de 6.000 de lei. Acestea pot fi accesate de elevii care sunt la liceu, talentați la pictură, desen, muzică și artele viitorului (v-logging, blogging, scriere creativă, fotografie), care se pot înscrie pe baza unui portofoliu.

26
/10
/21

De astăzi, platforma www.muzeulabandonului.ro este activă. Se deschide, astfel, aleea către Muzeul Abandonului. Muzeu-forum digital și participativ. În această etapă a proiectului veți putea explora exteriorul clădirii muzeului și câteva dintre facilitățile proiectului. Interiorul și expozițiile muzeului vor fi disponibile în curând, alături de zeci de povești despre abandon, speranță, contorsionări și reveniri spectaculoase ale sufletului.

16
/10
/21

Răzbunare, dragoste și disperare, toate topite într-o singură flacără mistuitoare. Arii celebre, coruri tulburătoare, conflicte dramatice de neuitat, toate vă așteaptă în premiera spectacolului Norma de Bellini ce le va aduce pe scena Operei Naţionale Bucureşti între 21 şi 24 octombrie pe celebrele Elena Moşuc – Norma şi Ruxandra Donose – Adalgisa, alături de care va evolua tenorul Daniel Magdal – Pollione.

13
/10
/21

În luna octombrie, galeria neconvențională Celula de artă propune două exerciții de introspecție, la fel de necesare dar fiecare propunându-și scopuri și rezultate diferite. Artistul plastic contemporan Beaver expune lucrarea “exe cute”, o juxtapunere a grotescului cu gingășia până pe 14 octombrie iar între 15 – 30 octombrie în galerie se va putea vedea instalația imersivă “Cenușa memorie” a Ancăi Coller, ce încapsulează emoțiile artistei în urma unui incendiu care i-a distrus atelierul..

11
/10
/21

Despre școlile din mediul rural, mai ales cele din mici sate care par uitate de lume și autorități, se știe că se confruntă cu mari probleme, începând de la cele legate de infrastructură, până la absența tehnologiei necesare procesului de educație. Însă aceasta nu mai este și situația Școlii Gimnaziale nr. 2 din satul Progresu, comuna Sohatu, județul Călărași. După ce ani de zile profesorii și elevii „s-au descurcat”, după cum ei înșiși spun, cu condițiile grele în care au învățat – toalete în curte, frig în clase, acoperișul deteriorat prin care se strecura ploaia – școala este acum complet renovată și, mai mult, folosește o platformă de management educațional de ultimă oră. Totul a fost posibil prin implicarea directorului școlii, Daniela Niculescu, care „și-a strigat” nevoile pe platforma HartaEdu lansată de Narada.

08
/10
/21

În epoca rețelelor de socializare, a selfie-urilor și filtrelor de tot felul, când o imagine se face și se desface în câteva secunde și toți visăm la gloria efemeră, conform butadei enunțate de Andy Warhol, dilemele și sensurile autoreprezentării încă sunt discutate. Căci a te reprezenta, indiferent de epocă, nu este un gest lipsit de semnificații estetice și sociale. Un articol de Monica Neațu.

08
/10
/21

Proiectul Vitrine Imposibile, o instalație performativă produsă de Vanner Collective, în regia Iuliei Grigoriu, aduce în văzul lumii Supra Fețele, creaturi care prind contur în spațiile a trei galerii din centrul capitalei, aflate pe Calea Victoriei, în datele de 9, 10, 23 și 24 octombrie.

05
/10
/21

Muzeul Național de Artă al României în parteneriat cu Asociațiile Artelier D, Proiecte pentru copii, ArtCrowd, artiști în educație și De-a arhitectura, lansează o nouă ofertă educativă pentru anul școlar 2021-2022, structurată pe grupe vârste, corelată cu ciclurile preșcolar, primar, gimnazial și liceal.

04
/10
/21

Între 15 septembrie și 3 octombrie 2021, Art Safari a oferit publicului 18 zile de bucurie, socializare și artă. Mii de vizitatori au luat la pas cei 6.000 de metri pătrați ai Palatului Dacia-România, sediul principal al Pavilionului, pentru a privi cele peste 800 de opere de artă expuse.