Pavel Bartoș în „Slugă la doi stăpâni”, la Teatrul Odeon
https://www.ziarulmetropolis.ro/pavel-bartos-in-sluga-la-doi-stapani-la-teatrul-odeon/

Teatrul Odeon anunţă avanpremiera spectacolului „Slugă la doi stăpâni” de Carlo Goldoni. Primele reprezentaţii sunt programate pe 19, 25 şi 26 mai, de la ora 19.00, la Sala Majestic.

Un articol de Petre Ivan|15 mai 2019

„Piesa lui Goldoni se află cu siguranță în topul celor mai bune comedii care s-au scris vreodată. Când am recitit piesa m-a trimis direct la comediile shakespeariene, în mod special la ‘A XII-a Noapte’, cea mai ‘aerodinamică’, cea mai agilă, cea mai italiană dintre ele.”, spune regizorul spectacolului, Peter Kerek

Slugă la doi stăpâni – INFO

Traducerea: Polixenia Karambi
Regia: Peter Kerek
Scenografia: Iuliana Vîlsan
Muzica: Vivi Stoleriu
Light Design: Daniel Klinger

Cu: Pavel Bartoș, Alina Berzunțeanu / Anda Saltelechi, Elvira Deatcu / Crina Mureșan, Diana Gheorghian, Dorina Lazăr, Nicoleta Lefter, Rodica Mandache, Ruxandra Maniu/ Anda Saltelechi, Irina Mazanitis, Paula Niculiță

Pavel Bartoș, interpretul lui Trufaldino

Scrisă de Carlo Goldoni cu titlul original „Il servitore di due padroni” piesa a avut prima reprezentație în anul 1746 la Teatro San Samuele din Veneția. Într-o viziune fantezistă, în voia căreia se lasă personaje ca Pantalone, Brighela, Doctorul, Clarice, Silvio, Beatrice, Florindo sau Smeraldina, spectacolul propus de regizorul Peter Kerek este o meditație pe tema iubirii.

Slugă la doi stăpâni

În rolul lui Trufaldino, cel ce slujește din greu la doi stapâni, îl regăsim pe actorul Pavel Bartoș.

„Da, atributele sunt împrumutate din lumea automobilistică pentru că piesa ‘Slugă la Doi Stăpâni’ se lasă cel mai bine comparată cu o mașină de viteză, sport, cu linii elegante, seducătoare, ce întruchipează în egală măsură elemente masculine cu elemente feminine. Natura acestui text este una hibridă, androgină. Dacă te uiți la ea puțin mai dintr-o parte pare foarte masculină, dacă schimbi unghiul ai putea să juri că e o poveste spusă dintr-o perspectivă cât se poate de feminină. Oricum ai privi-o este o comedie care te aruncă într-o vâltoare a plăcerilor. Personajele fug, înoată, după plăceri culinare, erotice, caută întâlnirea cu pericolul, vor să pună stâpânire pe bani, viață și moarte. Însă surpriza adevarată abia urmează, piesa mai are ceva, ceva foarte neobișnuit pentru o comedie, și anume misterul. Această combinație atât de rar întâlnită între două genuri extrem de contradictorii m-a făcut să mă întreb cum pot fi ele <<logodite>> într-un singur spectacol.” – Peter Kerek

BILETELE se pot achiziționa de la Casa de Bilete a Teatrului Odeon sau online de pe site-ul Teatrului Odeon, www.teatrul-odeon.ro

Preț: 40 lei (cat I) și 20 lei (cat II)

Foto:  Slugă la doi stăpâni – Adrian Bulboacă

31
/01
/23

Teatrul Coquette propune publicului la început de februarie patru spectacole de excepție: „Eu, Tu și copacul/Șah mat”, pe 4 de la ora 19.00, apoi „Doamne, ce zile minunate”, programat pe 10 la ora 19.00, iar pe 11 „Califul barză”, de la ora 11.00 și „Valsul hazardului”, de la 19.00.

30
/01
/23

În perioada 20 – 28 ianuarie a avut loc în Franța cea de-a 5-a ediție a Festivalului de film documentar (FIPADOC) de la Biarritz, primul eveniment major al anului din circuitul celor dedicate acestui gen, care reunește anual 50 de țări participante și peste 30.000 de spectatori. Cu această ocazie, „Pâinea noastră cea de toate zilele”, cel mai nou documentar regizat de Șerban Georgescu („Varză, cartofi și alți demoni”; „Jurnalul familiei -escu”) a avut premiera internațională, fiind nominalizat în cadrul secțiunii IMPACT, dedicată producțiilor cu teme sociale, de mediu sau justiție.

30
/01
/23

Cele trei reprezentații ale spectacolului de balet clasic „Spărgătorul de nuci”, primele prezentate publicului la Sibiu în acest an, s-au dansat cu casa închisă, atât la matineu (26 și 27 ianuarie) cât și seara (28 ianuarie), în prezența a 1524 de spectatori. Cele trei reprezentații din Sibiu, încheie o serie de 21 de spectacole cu „Spărgătorul de nuci”, prezentate de Teatrul de Balet Sibiu în turneu în Belgia și Olanda în perioada 17 decembrie - 9 ianuarie 2023.

30
/01
/23

Asociația Semper Culturalia, în parteneriat cu Institutul Cultural Român, organizează în perioada 30 ianuarie – 1 februarie 2023, în marja Zilei Internaționale de Comemorare a Victimelor Holocaustului (27 ianuarie), o serie de manifestări menite să contribuie la menținerea vie a amintirii victimelor Holocaustului și să susțină demersurile civice de a lupta împotriva xenofobiei și antisemitismului.

30
/01
/23

Institutul Cultural Român (ICR) anunță relansarea Programului de finanțare și parteneriate culturale Cantemir, destinat proiectelor din mediul internațional. În cadrul acestui program, derulat anterior în perioada 2006-2012 și reluat în 2023 cu unele modificări, ICR va acorda finanțare nerambursabilă pentru inițiative culturale din domeniile arte vizuale (arte plastice, arte decorative, știință/cercetare și arhitectură, design, noile media, fotografie, performance) și artele spectacolului (teatru, muzică, dans). Evenimentele asociate proiectelor finanțate vor fi organizate exclusiv în afara țării.

27
/01
/23

„Pour moi, peindre c'est la vie, la vraie vie, ma vie” („Pentru mine, a picta este viața, viața adevărată, viața mea”). Iată ce scrie pe piatra lui funerară din Cimitirul Montmartre.

27
/01
/23

Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” din București organizează Conferința națională „Actualitatea dramaturgiei lui Matei Vișniec în contextul cercetării artistice interdisciplinare”, duminică - 29 ianuarie, ora 14, Sala „Ileana Berlogea” - UNATC.

26
/01
/23

Pe 27 ianuarie, unul dintre cei mai importanți actori din România împlinește 87 de ani. Pe Florin Piersic îl puteți vedea pe 30 ianuarie în spectacolul „Străini în noapte” de Eric Assous, regizat de regretatul Radu Beligan și găzduit de Naționalul bucureștean.