Penelope Cruz, din nou pe marile ecrane. Din 29 aprilie
https://www.ziarulmetropolis.ro/penelope-cruz-din-nou-pe-marile-ecrane-din-29-aprilie/

„ma ma”, un film de Julio Medem, cu Penelope Cruz, va intra în cinematografele româneşti din 29 aprilie. ma ma spune povestea emoţionantă a Magdei, o femeie din Spania perioadei de criză 2010-2012, pentru care veştile proaste se succed cu o viteză ameţitoare: mai întâi şomajul, apoi soţul o părăseşte pentru altă femeie mai tânără, plus un diagnostic medical necruţător. Cu toate acestea, Magda găseşte puterea să lupte în continuare.

Un articol de Petre Ivan|6 aprilie 2016

“Magda este o metaforă, este însăşi Spania”, dezvăluia regizorul Julio Medem într-o postare pe pagina sa de Facebook. “Prin intermediul ei, întreaga lume poate trage cu ochiul, ca printr-o gaură a cheii, la situaţia paradoxală a Spaniei din vara lui 2012.

În cel mai greu an de criză economică, cu un guvern aproape forţat să-şi declare falimentul, cu efecte devastatoare în ceea ce priveşte şomajul şi tăierile din sistemul de sănătate, Spania găseşte totuşi resursele necesare pentru atinge excelenţa în sport. Echipa naţională de fotbal câştigă Campionatul european pentru a doua oară consecutiv”.

În film, fiul Magdei este pasionat de fotbal. Iar cel de-al doilea bărbat din viaţa ei este un recrutor (rol jucat de actorul Luis Tosar) pentru Real Madrid.

Penelope Cruz, actor şi producător pentru ma ma

Prezentă anul trecut la Cannes pentru proiecţia ma ma, Penelope Cruz, aflată aici şi în calitate de actor şi producător, spunea într-un interviu pentru Variety: “În urmă cu câteva luni, la un prânz, Julio Medem mi-a dat scenariul acesta. L-am citit chiar în acea noapte şi m-a impresionat. Este unul dintre cele mai complexe şi mai frumoase personaje care mi s-au oferit vreodată. Dar şi cel mai dificil.”

ma ma este adus în România de Independenţa Film.

Foto: ma ma, Penelope Cruz – Independenta Film

28
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După „Cealaltă Irina” (2009) și „Q.E.D.” (2013), regizorul Andrei Gruzsniczki revine cu un nou lungmetraj, „Zavera” (2019), o dramă minimalistă - dar și manieristă - despre un inginer constructor (Dorian Boguță) a cărui viață e dată peste cap de moartea celui mai bun prieten (Șerban Pavlu).

28
/11
/19

Organizat de American Independent Film Festival și Cinema „Elvire Popesco”, pe 30 noiembrie, Maratonul „Blade Runner” este o invitație în lumea a două filme cult.

27
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Martin Scorsese revine cu voluptate la ce i-a fost cel mai drag: filmul cu gangsteri. Produs și lansat de Netflix, adică în afara limitărilor la durată impuse de o distribuție în cinematografe, „The Irishman” i-a permis veteranului regizor să se lăfăie într-o cronică a mafiei de aproape trei ore și jumătate.

23
/11
/19

10 filme internaționale proiectate în premieră la București, un juriu de excepție, 12 masterclass-uri și 2 workshop-uri cu specialiști în cinematografie și actorie, și voie bună fără limite!

21
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După două filme ilustrative, fără forță, eșuate, „Poarta Albă” (2014) și „Fals tratat de mântuire a sufletului” (2018), nu aveam mari așteptări de la noul lungmetraj al regizorului Nicolae Mărgineanu, „Cardinalul” (2019), tot despre victimele comunismului. Filmul are însă câteva calități, fără a fi memorabil.

19
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Primele două episoade din sezonul al treilea al miniseriei „Umbre”, produs de HBO și scris și regizat de Bogdan Mirică, arată mai bine decât primele două sezoane. Asta nu înseamnă că lipsesc de tot replicile teribiliste sau că narațiunea nu e tot simplistă. Doar că personajele sunt mai închegate.