Peste 200.000 de oameni au participat la a doua ediție SPOTLIGHT 
https://www.ziarulmetropolis.ro/peste-200-000-de-oameni-au-participat-la-a-doua-editie-spotlight/

Peste 200.000 de oameni au ieşit în stradă pentru a doua ediţie Spotlight – Bucharest International Light Festival. Timp de 4 zile Calea Victoriei a devenit pietonală şi a reunit instalaţii de artă ale artiştilor români şi internaţionali, sesiuni de video-mapping şi iluminat arhitectural care au reinventat principalele clădiri de pe acest traseu: Cercul Militar Naţional, Hotelul Novotel, Clădirea CEC, Muzeul Naţional de Istorie, Muzeul Naţional de Artă al României.

Un articol de Liliana Matei|10 mai 2016

 

Pentru că anul acesta Spotlight a stat sub semnul candidaturii orașului București la titlul de Capitală Europeană a Culturii în 2021, care are printre priorități accesul la artă și migrarea evenimentelor culturale din centru spre periferia orașului, Spotlight a fost prezent și în cartierele bucureștene, prin iluminarea arhitecturală a unor clădiri emblematice – Foișorul de Foc, Colegiul Național „Gheorghe Șincai”, Statuia geniului „Leul”.
Un show impresionant a marcat deschiderea oficială. Zoli Toth Project și britanicii de la Lords of Lightning au fost primii artiști care au pus Capitala într-o altă lumină, din centru și până-n cartiere.
Una dintre principalele atracții ale Festivalului, video-mapping-ul realizat de Mindscape Studio, Odă Bucuriei, a marcat Ziua Europei (9 mai). Cercul Militar a fost scena unui poem vizual de forme și culori spus pe acordurile lui Ludwing van Beethoven, în a patra mișcare a Simfoniei a 9-a. Mulțumiri Societății Române de Radiodifuziune și Electric Brother.
O altă instalație care a surprins publicul prezent prin amploare și ingeniozitate a fost holograma de proporții uriașe, realizată de artiștii români de la Aural Eye Visions Studio, proiectată pe clădirea BCR. Pentru realizarea acesteia s-a folosit cel mai puternic proiector din țară în acest moment (30.000 de lumeni). Instalația s-a bazat pe cele mai noi tehnologii de facetracking existente, care au cel mai mare nivel de interactivitate. Ecranul a avut 3 straturi de 20m x20m.

 

În ultima seară a festivalului, cei de la Les Ateliers Nomad au pregătit o surpriză, prin intervenția live a doi artiști români,  Mr.Jurjak și Melak (Nopame), care au controlat prin intermediul instalațiilor proiecția, sunetul și luminile de pe Hotelul Novotel, oferind un scurt live session celor prezenți în locație. Tema muzicală de bază a fost piesa „Șoapte” a artistului Mr.Jurjak, împărțită pe instrumente și armonii, asociate fiecărui buton din controlere, la care s-au adăugat elemente de percuție, astfel încât publicul a putut interveni direct asupra compoziției.
Festivalul Internațional al Luminii, partener din acest an, a fost prezent cu trei instalații, care au oferit publicului bucureștean accesul la instalații de artă realizate de artiști internaționali prin Light Carpet IRIS (NL), The Penguin Army (DE) și Angels of Freedom (ISR).
Un alt partener internațional puternic, Signal Festival din Praga a facilitat prezența la festival a instalației Fantastic Planet (AU), realizată de artista Amanda Parer, un gigant gonflabil și luminos, cu o înălțime de 12 metri.
Resursele alocate au fost impresionante, o echipă de peste 100 de oameni contribuind la realizarea festivalului, dintre care peste trei sferturi constând în personal tehnic specializat. În total, o suprafață de aproximativ 6500 m2 a fost iluminată în cadrul festivalului.
Festivalul Internațional al Luminii poziționează Bucureștiul în circuitul celor mai importante capitale europene ce găzduiesc manifestări similare și își propune să includă orașul București în circuitul celor mai importante festivaluri de profil și, în același timp, să îi ofere publicului larg un spectacol unic în România.

 

Urmează:
Festivalul de muzică alternativă Sound & Vision (20 – 22 mai)

Evenimentul dedicat copiilor Cișmigiul copiilor (29 mai)

Festivalului Internaţional de Teatru de Stradă B-Fit in the street! (9-12 iunie)

 

 

26
/10
/21

Școala de Valori a dat startul înscrierilor pentru cea de-a șaptea ediție a Burselor stART și pune la bătaie 30 de burse, cu o valoare individuală de 6.000 de lei. Acestea pot fi accesate de elevii care sunt la liceu, talentați la pictură, desen, muzică și artele viitorului (v-logging, blogging, scriere creativă, fotografie), care se pot înscrie pe baza unui portofoliu.

26
/10
/21

De astăzi, platforma www.muzeulabandonului.ro este activă. Se deschide, astfel, aleea către Muzeul Abandonului. Muzeu-forum digital și participativ. În această etapă a proiectului veți putea explora exteriorul clădirii muzeului și câteva dintre facilitățile proiectului. Interiorul și expozițiile muzeului vor fi disponibile în curând, alături de zeci de povești despre abandon, speranță, contorsionări și reveniri spectaculoase ale sufletului.

16
/10
/21

Răzbunare, dragoste și disperare, toate topite într-o singură flacără mistuitoare. Arii celebre, coruri tulburătoare, conflicte dramatice de neuitat, toate vă așteaptă în premiera spectacolului Norma de Bellini ce le va aduce pe scena Operei Naţionale Bucureşti între 21 şi 24 octombrie pe celebrele Elena Moşuc – Norma şi Ruxandra Donose – Adalgisa, alături de care va evolua tenorul Daniel Magdal – Pollione.

13
/10
/21

În luna octombrie, galeria neconvențională Celula de artă propune două exerciții de introspecție, la fel de necesare dar fiecare propunându-și scopuri și rezultate diferite. Artistul plastic contemporan Beaver expune lucrarea “exe cute”, o juxtapunere a grotescului cu gingășia până pe 14 octombrie iar între 15 – 30 octombrie în galerie se va putea vedea instalația imersivă “Cenușa memorie” a Ancăi Coller, ce încapsulează emoțiile artistei în urma unui incendiu care i-a distrus atelierul..

11
/10
/21

Despre școlile din mediul rural, mai ales cele din mici sate care par uitate de lume și autorități, se știe că se confruntă cu mari probleme, începând de la cele legate de infrastructură, până la absența tehnologiei necesare procesului de educație. Însă aceasta nu mai este și situația Școlii Gimnaziale nr. 2 din satul Progresu, comuna Sohatu, județul Călărași. După ce ani de zile profesorii și elevii „s-au descurcat”, după cum ei înșiși spun, cu condițiile grele în care au învățat – toalete în curte, frig în clase, acoperișul deteriorat prin care se strecura ploaia – școala este acum complet renovată și, mai mult, folosește o platformă de management educațional de ultimă oră. Totul a fost posibil prin implicarea directorului școlii, Daniela Niculescu, care „și-a strigat” nevoile pe platforma HartaEdu lansată de Narada.

08
/10
/21

În epoca rețelelor de socializare, a selfie-urilor și filtrelor de tot felul, când o imagine se face și se desface în câteva secunde și toți visăm la gloria efemeră, conform butadei enunțate de Andy Warhol, dilemele și sensurile autoreprezentării încă sunt discutate. Căci a te reprezenta, indiferent de epocă, nu este un gest lipsit de semnificații estetice și sociale. Un articol de Monica Neațu.

08
/10
/21

Proiectul Vitrine Imposibile, o instalație performativă produsă de Vanner Collective, în regia Iuliei Grigoriu, aduce în văzul lumii Supra Fețele, creaturi care prind contur în spațiile a trei galerii din centrul capitalei, aflate pe Calea Victoriei, în datele de 9, 10, 23 și 24 octombrie.

05
/10
/21

Muzeul Național de Artă al României în parteneriat cu Asociațiile Artelier D, Proiecte pentru copii, ArtCrowd, artiști în educație și De-a arhitectura, lansează o nouă ofertă educativă pentru anul școlar 2021-2022, structurată pe grupe vârste, corelată cu ciclurile preșcolar, primar, gimnazial și liceal.

04
/10
/21

Între 15 septembrie și 3 octombrie 2021, Art Safari a oferit publicului 18 zile de bucurie, socializare și artă. Mii de vizitatori au luat la pas cei 6.000 de metri pătrați ai Palatului Dacia-România, sediul principal al Pavilionului, pentru a privi cele peste 800 de opere de artă expuse.