Platforma Internațională de Teatru București – la prima ediție
https://www.ziarulmetropolis.ro/platforma-internationala-de-teatru-bucuresti-la-prima-editie/

În 95% din cazuri, atunci când ne uităm la un personaj feminin pe o scenă românească ceea ce vedem este un punct de vedere masculin. La noi, poveştile femeilor sunt spuse de către bărbaţi. Ce-ar fi să aflăm ce au de spus femeile despre ele însele? Acesta este punctul de plecare pentru tema primei ediţii a Platformei Internaţionale de Teatru Bucureşti – „Viitorul este feminin”.

Un articol de Petre Ivan|10 octombrie 2014

Evenimentul, produs de ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București și de Asociația Română pentru Promovarea Artelor Spectacolului, în parteneriat cu British Council și Institutul Polonez, și cu sprijinul Ibsen Scholarship, va avea o frecvență anuală și își propune să acopere o lipsă de spectacole internaționale de teatru într-un oraș care se dorește o adevărată capitală europeană și din punct de vedere cultural.

La prima sa ediție, Platforma se desfășoară în perioada 13-16 noiembrie și aduce laolaltă, în noile spații de la Hanul Gabroveni, spectacole de teatru din Marea PlatformaBritanie, Polonia și SUA, filme, dezbateri pe teme feminine și o celebrare a talentului local printr-un casting național cu roluri din Ibsen, casting deschis actrițelor de toate vârstele din România.

Castingul a început pe 15 septembrie și se va încheia pe 15 octombrie, și este parte integrantă a proiectului Hedda’s Sisters. Empowering Women Theatre Artists in Romania and Eastern Europe (Surorile Heddei. Susținerea femeilor artist în teatrul din România și Estul Europei), proiect de aducere în contemporaneitate a textelor lui Ibsen, din perspectivă feminină.

„Mediul public românesc e destul de impermeabil la punctele de vedere feminine. În multe cazuri nici măcar femeile – mai ales cele cărora li s-a dat o șansă să acceadă pe scara ierarhică, chiar dacă nu până în vârful ei – nu-și dau seama de acest adevăr.

Nici măcar ele nu mai cred că merită mai mult și că au mai multe de spus decât li se permite în mod obișnuit să o facă”, observă Cristina Modreanu, inițiatorul și curatorul evenimentului. „Cred că merită să să investim toată încrederea și curiozitatea noastră de spectatori – și mă refer aici la spectatorii de ambele sexe pe care îi așteptăm la eveniment – în ceea ce au femeile de spus despre ele însele”.

Timp de 4 zile, în centrul vechi, punctele de vedere feminine vor fi la ele acasă în cadrul Platformei Internaționale de Teatru București #1.

Foto: Platforma Internațională de Teatru București  – arcub.ro.

 

26
/01
/24

Stagiunea curentă a Teatrului Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian include o montare în premieră mondială a musicalului JACK, ÎNTRE DRAGOSTE ŞI NEBUNIE este inspirat de povestea întunecată şi fascinantă a celebrului criminal în serie şi expune o versiune multi-faţetată a acestei istorii ce a cutremurat Anglia victoriană  şi este încă înconjurată de aburii misterului.

26
/01
/24

Mădălina Pavăl vorbește despre „Gazda“, spectacolul ei sonor de la Teatrelli, care are premiera pe 31 ianuarie și 1 februarie, de la ora 19.00, dar nu ne lasă nelămuriți nici în ceea ce privește cele mai frumoase lucruri care îi traversează viața. Totul, într-un interviu sub formă de alfabet.

26
/01
/24

Teatrul Municipal „Bacovia” lansează apelul de înscrieri pentru ediția a - XXX - a (2024) a evenimentului BACĂU FEST MONODRAME, ce se va desfășura în perioada 9 - 13 mai 2024.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

26
/01
/24

UNATC „I.L. Caragiale” din București prezintă, în cadrul proiectului ARHIVA ACTIVĂ derulat de Centrul de Pedagogie și Studiul Imaginii „Sorin Botoșeneanu”, o retrospectivă cuprinzând toate cele șapte filme de lungmetraj ale cineastului Nae Caranfil.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.