Porumboiu cere refacerea sălilor de cinema după model occidental
https://www.ziarulmetropolis.ro/porumboiu-cere-refacerea-salilor-de-cinema-dupa-model-occidental/

Obişnuinţa românilor de a merge la cinema s-a pierdut de-a lungul anilor, declară regizorul Corneliu Porumboiu, potrivit căruia trebuie recuperată tradiţia prin promovare directă şi refacerea sălilor după modele întâlnite în străinătate, cu mici restaurante alături, unde oamenii să discute.

Un articol de Petre Ivan|5 iunie 2015

Corneliu Porumboiu a declarat la o dezbatere organizată la Cluj-Napoca, în cadrul TIFF, că în România sunt circa 150 de ecrane de cinematograf, prea puţine pentru o ţară cu 22 de milioane de cetăţeni.

S-au pierdut două generaţii de spectatori, oamenii care sunt acum în jurul vârstei de 30 de ani şi cei care obişnuiau să meargă la cinematograf înainte de 1989. Cei care merg acum mai mult la cinema sunt tinerii, atraşi de filme 3D, de noutate, şi va trece mult timp până ce oamenii vor reînvăţa să vină la cinema. S-a pierdut obişnuinţa de a merge la cinema, dar trebuie recuperată cumva. (…) Problema e ce s-a întâmplat cu cinematografele vechi, care trebuie valorificate. În România sunt circa 150 de ecrane, ceea ce e puţin pentru o ţară cu 22 de milioane de cetăţeni. În plus, nu există o promovare directă. Cinema-ul, din ce în ce mai mult, este o formă de socializare – Corneliu Porumboiu.

Potrivit acestuia, ar fi nevoie de refacerea cinematografelor vechi şi abandonate şi transformarea lor după modele întâlnite în străinătate, astfel încât sălile de cinema să aibă lângă ele un restaurant mic sau o cafenea, unde oamenii se întâlnesc şi pot discuta despre film.

De asemenea, regizorul a spus despre cel mai recent film al său – „Comoara”, premiat la Cannes – că acesta este deja distribuit în cinematografele din România, dar ar putea intra şi într-o caravană pentru a fi vizionat de cât mai multă lume.

Filmul „Comoara” a fost prezentat joi seară în Piaţa Unirii din Cluj-Napoca, în cadrul TIFF.

TIFF are loc între 29 mai şi 7 iunie la Cluj-Napoca.

Foto: Corneliu Porumboiu – cinemagia

14
/11
/23

"În lunile octombrie şi noiembrie am stat o lună la Timișoara ca bursier: am primit o bursă de creație Taifas în colaborare cu librăria La Două Bufnițe" - scriitorul Vasile Ernu îşi împărtăşeşte impresiile despre prima ediţie a unui nou festival timişorean.

14
/11
/23

Începând de vineri spectatorii sunt așteptați undeva în (v)estul sălbatic, în România anului 1944 când cel De-al Doilea Război Mondial se apropie de final. WARBOY spune povestea plină de emoție a unui adolescent care, încercând să salveze cei doi cai ai familiei, pornește într-o călătorie inițiatică, traversând peisajul sălbatic al Munților Apuseni.

14
/11
/23

Documentarul-portret „𝑫𝒆 𝒄𝒆 𝒎𝒂̆ 𝒄𝒉𝒆𝒂𝒎𝒂̆ 𝑵𝒐𝒓𝒂, 𝒄𝒂̂𝒏𝒅 𝒄𝒆𝒓𝒖𝒍 𝒎𝒆𝒖 𝒆 𝒔𝒆𝒏𝒊𝒏” (regie: Carla-Maria Teaha), care o aduce în prim-plan pe una dintre cele mai iubite scriitoare din România, se vede, începând de astăzi, în cinematografele din România, distribuit de Bad Unicorn.

13
/11
/23

CRONICĂ DE FILM Aflată la debutul în regie, Carla Teaha propune “De ce mă cheamă Nora, când cerul meu e senin” (2023), un documentar portret, plin de deferenţă, despre o scriitoare îndrăgită şi nonconformistă, Nora Iuga. Din 17 noiembrie, în cinematografe.

13
/11
/23

Bucharest Best Comedy Film Festival și-a ales filmul câștigător dintre cele 10 participante în competiție. Marele câștigător este o comedie venită direct din Peru pe marile ecrane din România. Surori vitrege a fost ales în unanimitate de către juriul festivalului, cucerind imediat și publicul participant la Gala de închidere, când a fost anunțat drept marele câștigător.

01
/11
/23

În noiembrie, HBO Max vine cu filme și seriale proaspete, noi episoade și sezoane ale unor producții de succes, dar și cu documentare care promit să nu dezamăgească.