Pozitia copilului – marele câştigător la Festivalul Filmului de Autor de la Belgrad
https://www.ziarulmetropolis.ro/pozitia-copilului-marele-castigator-la-festivalul-filmului-de-autor-de-la-belgrad/

Lungmetrajul Pozitia copilului, de Călin Peter Netzer, a câştigat marele premiu ,,Aleksandar Sasa Petrovic” al Festivalului Filmului de Autor de la Belgrad.

Un articol de Andrada Văsii|5 decembrie 2013

Lungmetrajul Pozitia copilului, de Călin Peter Netzer, a câştigat marele premiu „Aleksandar Sasa Petrovic“ al Festivalului Filmului de Autor de la Belgrad.

Decernarea premiilor a marcat încheierea celei de-a 19-a ediţii a Festivalului Filmului de Autor, care a început pe 28 noiembrie şi a inclus 46 de filme din 13 ţări.

Premiul pentru cel mai bun regizor le-a fost acordat cineaştilor Banis Tanovic, din Bosnia şi Herţegovina, pentru filmul „Epizoda u zivotu beraca zeljeza”, şi Bobo Jelicic, din Croaţia, pentru „Odbrana i zastita”.

Juriul, format din Jan Cvitkovic, din Slovenia, Srdjan Vuletic, din Bosnia şi Herţegovina, şi Nikola Lezaic, din Serbia, a decis să îi acorde un premiu special regizoarei Emma Dante, pentru pelicula „A Street in Palermo”.

Marele premiu, care poartă numele regizorului sârb Aleksandar Sasa Petrovic, care a câştigat Palme d’Or la Festivalul de la Cannes, include anul acesta şi o recompensă financiară în valoare de 5.000 de euro, pusă la dispoziţie de Fundaţia Aleksandar Sasa Petrovic.

Pozitia Copilului

Florin Zamfirescu şi Luminiţa Gheorghiu, în filmul Pozitia copilului

Lungmetrajul Pozitia copilului, în regia lui Călin Peter Netzer, a fost premiat cu Ursul de Aur la Festivalul de la Berlin din 2013 şi a fost desemnat să reprezinte România la premiile Oscar de anul viitor, la categoria „cel mai bun film străin”.

„Poziţia copilului”, cu Luminiţa Gheorghiu, Bogdan Dumitrache, Florin Zamfirescu, Ilinca Goia şi Nataşa Raab, este cel de-al treilea film al lui Călin Peter Netzer după multipremiatele „Maria” (2003) şi „Medalia de onoare” (2010).

Filmul vorbeşte cu dramatism, cu emoţie, dar şi cu umor despre traumele sufocării copiilor prin dragoste şi despre amprentele pe care le lasă părinţii asupra personalităţii acestora, notează Mediafax.

Pelicula este, totodată, o radiografie a high-class-ului românesc contemporan şi vorbeşte despre trafic de influenţă şi corupţie la nivel mic în instituţiile de bază ale societăţii şi extensiile acestora asupra întregului sistem socio-economic din România de azi.

Foto credit: Cinemagia, Pozitia copilului

17
/05
/21

Așteptarea ia sfârșit! Filmele revin pe marile ecrane de la Cineplexx începând de vineri, 28 mai, în toate cele cinci cinematografe: Băneasa, Titan, Satu-Mare, Sibiu și Târgu-Mureș. Locațiile vor fi pregătite să găzduiască din nou spectatorii și fascinantul univers cinematografic, cu cele mai avansate tehnologii de imagine și sunet.

14
/05
/21

Până la 25 mai, cinci dintre documentarele de scurtmetraj din anii `30-`40 ale lui Jean Mihail, unul din pionierii cinematografiei române, pot fi vizionate gratuit pe platforma Cineclub Sahia Vintage, în cadrul Cineclubului One World Romania.

13
/05
/21

„Acasă” (r. Radu Ciorniciuc), „colectiv” (r. Alexander Nanau), „Ivana cea groaznică” (r. Ivana Mladenovic) și „Tipografic majuscul” (r. Radu Jude) sunt filmele care intră oficial în cursa pentru trofeul Gopo la categoria Cel mai bun film de lungmetraj.

06
/05
/21

Dintre zecile de filme româneşti disponibile Netflix, vă recomandăm trei documentare – poate mai puţin cunoscute, dar extrem de ofertante. Există mai multe filme de non-ficţiune româneşti pe platformă, însă cele trei propuneri sunt de neocolit.

22
/04
/21

CARTEA DE CINEMA A apărut recent, la Editura Universităţii din Bucureşti, o substanţială şi pasionantă carte: „Umorul între divertisment şi ideologie. O istorie culturală a filmelor de comedie din România comunistă (1948-1965)”. Volumul - lectură obligatorie - este teza de doctorat a tânărului istoric Eugen Ignat.