Pozitia copilului – marele câştigător la Festivalul Filmului de Autor de la Belgrad
https://www.ziarulmetropolis.ro/pozitia-copilului-marele-castigator-la-festivalul-filmului-de-autor-de-la-belgrad/

Lungmetrajul Pozitia copilului, de Călin Peter Netzer, a câştigat marele premiu ,,Aleksandar Sasa Petrovic” al Festivalului Filmului de Autor de la Belgrad.

Un articol de Andrada Văsii|5 decembrie 2013

Lungmetrajul Pozitia copilului, de Călin Peter Netzer, a câştigat marele premiu „Aleksandar Sasa Petrovic“ al Festivalului Filmului de Autor de la Belgrad.

Decernarea premiilor a marcat încheierea celei de-a 19-a ediţii a Festivalului Filmului de Autor, care a început pe 28 noiembrie şi a inclus 46 de filme din 13 ţări.

Premiul pentru cel mai bun regizor le-a fost acordat cineaştilor Banis Tanovic, din Bosnia şi Herţegovina, pentru filmul „Epizoda u zivotu beraca zeljeza”, şi Bobo Jelicic, din Croaţia, pentru „Odbrana i zastita”.

Juriul, format din Jan Cvitkovic, din Slovenia, Srdjan Vuletic, din Bosnia şi Herţegovina, şi Nikola Lezaic, din Serbia, a decis să îi acorde un premiu special regizoarei Emma Dante, pentru pelicula „A Street in Palermo”.

Marele premiu, care poartă numele regizorului sârb Aleksandar Sasa Petrovic, care a câştigat Palme d’Or la Festivalul de la Cannes, include anul acesta şi o recompensă financiară în valoare de 5.000 de euro, pusă la dispoziţie de Fundaţia Aleksandar Sasa Petrovic.

Pozitia Copilului

Florin Zamfirescu şi Luminiţa Gheorghiu, în filmul Pozitia copilului

Lungmetrajul Pozitia copilului, în regia lui Călin Peter Netzer, a fost premiat cu Ursul de Aur la Festivalul de la Berlin din 2013 şi a fost desemnat să reprezinte România la premiile Oscar de anul viitor, la categoria „cel mai bun film străin”.

„Poziţia copilului”, cu Luminiţa Gheorghiu, Bogdan Dumitrache, Florin Zamfirescu, Ilinca Goia şi Nataşa Raab, este cel de-al treilea film al lui Călin Peter Netzer după multipremiatele „Maria” (2003) şi „Medalia de onoare” (2010).

Filmul vorbeşte cu dramatism, cu emoţie, dar şi cu umor despre traumele sufocării copiilor prin dragoste şi despre amprentele pe care le lasă părinţii asupra personalităţii acestora, notează Mediafax.

Pelicula este, totodată, o radiografie a high-class-ului românesc contemporan şi vorbeşte despre trafic de influenţă şi corupţie la nivel mic în instituţiile de bază ale societăţii şi extensiile acestora asupra întregului sistem socio-economic din România de azi.

Foto credit: Cinemagia, Pozitia copilului

28
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După „Cealaltă Irina” (2009) și „Q.E.D.” (2013), regizorul Andrei Gruzsniczki revine cu un nou lungmetraj, „Zavera” (2019), o dramă minimalistă - dar și manieristă - despre un inginer constructor (Dorian Boguță) a cărui viață e dată peste cap de moartea celui mai bun prieten (Șerban Pavlu).

28
/11
/19

Organizat de American Independent Film Festival și Cinema „Elvire Popesco”, pe 30 noiembrie, Maratonul „Blade Runner” este o invitație în lumea a două filme cult.

27
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Martin Scorsese revine cu voluptate la ce i-a fost cel mai drag: filmul cu gangsteri. Produs și lansat de Netflix, adică în afara limitărilor la durată impuse de o distribuție în cinematografe, „The Irishman” i-a permis veteranului regizor să se lăfăie într-o cronică a mafiei de aproape trei ore și jumătate.

23
/11
/19

10 filme internaționale proiectate în premieră la București, un juriu de excepție, 12 masterclass-uri și 2 workshop-uri cu specialiști în cinematografie și actorie, și voie bună fără limite!

21
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După două filme ilustrative, fără forță, eșuate, „Poarta Albă” (2014) și „Fals tratat de mântuire a sufletului” (2018), nu aveam mari așteptări de la noul lungmetraj al regizorului Nicolae Mărgineanu, „Cardinalul” (2019), tot despre victimele comunismului. Filmul are însă câteva calități, fără a fi memorabil.

19
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Primele două episoade din sezonul al treilea al miniseriei „Umbre”, produs de HBO și scris și regizat de Bogdan Mirică, arată mai bine decât primele două sezoane. Asta nu înseamnă că lipsesc de tot replicile teribiliste sau că narațiunea nu e tot simplistă. Doar că personajele sunt mai închegate.