„Primele șapte comedii ușoare pentru oameni triști“, spectacol-lectură pe Scena 6
https://www.ziarulmetropolis.ro/primele-sapte-comedii-usoare-pentru-oameni-tristi-spectacol-lectura-pe-scena-6/

Teatrul Naţional Iaşi continuă seria spectacolelor-lectură începută la finalul anulului 2019, în cadrul proiectului Lecturi³, în parteneriat cu Muzeul Naţional al Literaturii Române Iaşi (Filit) şi „Alecart”. Pe 27 iulie, de la ora 20:00, pe SCENA 6, în parcul de la Teatru³, va avea loc spectacolul-lectură „Primele şapte comedii uşoare pentru oameni trişti“, o piesă recentă a dramaturgului şi prozatorului contemporan, Ștefan Caraman. Regia spectacolului îi aparţine Petronelei Grigorescu, alături de ea, în acest proiect, fiind actorii: Doru Aftanasiu, Doina Deleanu, Irina Răduţu-Codreanu, Dumitru Georgescu, Petronela Grigorescu, Mălina Lazăr, Cosmin Maxim. Intrarea este liberă în limita locurilor disponibile.

Un articol de Petre Ivan|21 iulie 2020

După montarea recentă a producției online „Stop joc!”, actrița Petronela Grigorescu  revine la final de stagiune, tot în ipostaza de regizor: „Textul lui Ștefan Caraman este compus din șapte dialoguri scurte, dar vii, scrise cu sinceritate și profunzime. Le mulțumesc minunaților mei colegi, actori sensibili și talentați. Acest spectacol-lectură este un mic omagiu adus textului dramatic, actorilor și publicului nostru drag!” 

Piesa lui Ștefan Caraman a primit Premiul I la Festivalul Comediei Românești – festCO, București, pentru cea mai bună piesă de comedie, în 2018.  La nenumăratele și importantele premii oferite scriitorului de-a lungul carierei literare, se adaugă și premiul Uniunii Teatrale din România (UNITER) pentru cea mai bună piesă a anului 2005, „Colonia îngerilor”. Dintre numeroasele piese premiate, mai amintim: Aeroport (nominalizare UNITER pentru cea mai bună piesă a anului 2008), Ultimul tren spre casă (nominalizare UNITER pentru cea mai bună piesă a anului 2004, Premiul pentru cea mai bună piesă la Festivalul Internaţional de Teatru Independent – FITIC de la Constanța, 2018), O poveste de la capătul lumii (Premiul pentru cea mai bună piesă la Festivalul Dramaturgiei Românești, ediția a II-a, Teatrul Dramaturgilor, București, 2018), Hristos a înviat și s-a cărat. O poveste de Paște cu obiecte (Premiul III la Festivalul de monodramă de la Bacău, 2019).

Proiectul Lecturi³ are ca scop promovarea dramaturgilor români contemporani din România și din Republica Moldova, prin montarea lunară a unor spectacole-lectură.

Selecția textelor se face pe baza unei grile de evaluare, de către un juriu constituit din reprezentanți ai Teatrului Național Iași, Muzeului Național al Literaturii Iași și revistei de cultură „Alecart”.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

23
/01
/24

ISTORIA ne ajută să călătorim în trecutul persoanelor, familiilor, comunităților, popoarelor, Lumii întregi. Ea ne învăţă să întelegem o hartă, o haină, o clădire, o ruină, o fotografie, o gravură, un document vechi, o piesă de muzeu sau chiar un tablou. Cine ştie Istorie, va înțelege mai bine comunitatea şi lumea în care trăieşte azi!

23
/01
/24

Miercuri, 24 ianuarie, ziua în care Unirea Principatelor Române este celebrată la nivel național prin numeroase festivități și manifestări culturale, ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București oferă publicului oportunitatea de a descoperi tainele limbajului universal al artei prin intermediul expoziției momentului, „Universul lui Salvador Dalí”, deschisă la Hanul Gabroveni din centrul Capitalei.

22
/01
/24

Teatrul Național „I.L. Caragiale” București își începe anul în Sala Mare, cu „Opera de trei parale” de Bertolt Brecht, această ars poetica și demonstrație practică a teatrului epic, acest punct de cotitură teatral, tablă de șah cu toți pionii murdari, busolă morală fără ac, și matrioșkă a răului.