Profesioniștii din cinematografie solicită Președintelui Klaus Iohannis și Guvernului instituirea Stării de Urgență Culturală
https://www.ziarulmetropolis.ro/profesionistii-din-cinematografie-solicita-presedintelui-klaus-iohannis-si-guvernului-instituirea-starii-de-urgenta-culturala/

Peste 230 de companii de producţie şi servicii cinematografice, 35 de regizori români şi aproape 20 de asociaţii din domeniul cinematografiei solicită sprijinul Preşedintelui Klaus Iohannis în implementarea de către Guvern a propunerilor de relansare a activităţii în domeniu şi instituirea Stării de Urgenţă Culturală.

Un articol de Liliana Matei|13 mai 2020

Domeniul cinematografic se află în situația paradoxală în care nu poate produce și nu poate vinde produsele sale, deși există o cerere de conținut mai mare decât oricând.

Scrisoarea adresată Președintelui, Prim-Ministrului și miniștrilor Finanțelor, Economiei și Culturii include trei direcții de acțiune care impun în special măsuri logistice și reglementări legislative:

– repornirea de urgență a Schemei de ajutor de stat pentru sprijinirea industriei cinematografice și asigurarea continuității acestui instrument;

– elaborarea cadrului legislativ care să impună platformelor VoD active local care nu au sediul în România (Netflix, HBO, Amazon) să contribuie la producția locală prin Fondul Cinematografic și adaptarea legislației drepturilor de autor astfel încât să permită colectarea din difuzările monetizate din mediul online a drepturilor conexe ale autorilor și artiștilor interpreți;

– crearea imediată a unui Fond de protecție și prevenție care să acopere costurile măsurilor de siguranță pentru filmările din acest an și a unui Fond de asigurare de rezervă pentru situațiile de blocaj care pot apărea în timpul filmărilor.

Apelul citează precedentul francez, în urma căruia Președintele Emmanuel Macron a adoptat deja o serie de măsuri economice care să susțină domeniul cultural grav afectat de măsurile de distanțare socială, protecție și prevenție luate în contextul luptei împotriva COVID-19.

Printre semnatarii scrisorii se numără regizorii Anca Damian, Adina Pintilie, Cristi Puiu, Stere Gulea, Radu Jude, Adrian Sitaru, Alexander Nanau, producătorii Ada Solomon, Iuliana Tarnovețchi, Oana Prața, precum și Uniunea Cineaștilor din România, Asociația Noului Cinema Românesc, Romanian Society of Cinematographers.

Redăm aici Scrisoarea adresată Președintelui, Prim-Ministrului și miniștrilor Finanțelor, Economiei și Culturii:

Stimate Domnule Președinte Klaus Iohannis,

Cinematografia românească, este de aproape 20 de ani vârful de lance al reprezentării produselor românești de calitate la nivel internațional.

În această perioadă de cumpănă pe care o parcurgem, cineaștii români doresc să participe la programul de reconstrucție a României pe care l-ați lansat și să își reia activitatea cât mai curând, în condiții de siguranță și protecție, dar au nevoie de sprijin pentru aceasta atît logistic cît și financiar.

Cinematografia este unul dintre domeniile cele mai afectate de situația actuală, aflându-se într-o situație similară cu domeniul HoReCa, respectiv nu poate produce și nu poate vinde produsele sale, în timp ce, mai mult ca oricând, este evidentă nevoia de astfel de produse culturale.

Urmând exemplul colegilor din Franța care au lansat către Președintele Macron apelul de instituire a Stării de Urgență Culturală, un număr de aproape 20 de asociații din domeniu, între care menționăm Uniunea Cineaștilor din România, Asociația Noului Cinema Românesc, Asociația Română a Femeilor din Cinema, Asociația Profesioniștilor Din Noile Media Și Industriile Creative, Asociația Documentor, alături de 35 dintre cei mai apreciați regizori români cum sunt Anca Damian, Adina Pintilie, Stere Gulea, Cristi Puiu, Radu Jude, Alexandru Solomon, Bogdan Mureșanu, Adrian Sitaru, Cătălin Mitulescu, Alex Nanau și de 230 de companii de producție și servicii cinematografice propun Guvernului României un set de măsuri economice rapide și ușor de implementat care să permită relansarea imediată a sectorului cinematografic.

Vă transmitem anexat propunerile noastre și vă solicităm să ne susțineți în demersul nostru de a continua, la aceleași standarde de calitate, realizarea de produse culturale românești și internaționale care să reprezinte cultura și identitatea națională și să contribuie la funcționarea mecanismului economic românesc cât mai eficient.

Cu cele mai bune gânduri și în speranța că veți fi alături de noi,

în numele semnatarilor prezentului demers,

Ada Solomon, Iuliana Tarnovețchi, Oana Prața

Domnului Ludovic Orban, Prim-Ministru

Doamnei Raluca Turcan, Vice-Prim-Ministru

Domnului Florin Cîțu, Ministru al Finanțelor Publice

Domnului Virgil Popescu, Ministru al Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri

Domnului Bogdan Gheorghiu, Ministru al Culturii

REFERITOR: Susținerea cinematografiei în context economic

Stimate Domnule Prim-Ministru,

Stimată Doamnă Vice-Prim-Ministru,

Stimați Domni Miniștri,

În proiectul de reconstrucție și relansare economică a României, Președintele Klaus Iohannis vorbește despre importanța produselor românești de calitate și despre creșterea investițiilor publice în infrastructura economică.

Avem nevoie la acest moment să lansăm o Stare de Urgență Culturală, cum bine spune Isabelle Adjani într-o scrisoare adresată Președintelui Macron, avem nevoie să putem produce conținut național și european pentru a menține vii cultura, identitatea și industria cinematografică românești.

România este recunoscută internațional ca generator de produse cinematografice autohtone de calitate și pentru excepționalele produse audiovizuale cu participare românească realizate prin cooperare internațională.

Având în vedere contextul actual, deși criza din cinematografie poate că nu este la fel evidentă ca cea din domeniul turismului, în realitate cele două sectoare se află în situații similare.

Domeniul cinematografic este nu doar un domeniu cultural, ci este și o ramură economică care nu poate produce și care nu poate vinde în perioada actuală și nici în viitorul apropiat.

Lipsa cronică de date în administrația românească face ca, încă o dată, să nu putem dimensiona și aprecia impactul crizei în care ne aflăm la justa amploare și nici să putem poziționa sectorul cinematografic corect în peisaj.

Încercăm să configurăm totuși o imagine pe baza datelor de la Institutul Național de Statistică, astfel în anul 2017, 23.653 de întreprinderi din sectorul Hoteluri și Restaurante generau o cifră de afaceri de apx. 11 miliarde de lei, în timp ce 7.253 din domeniul „Spectacole, activități culturale și recreative și Producție, post-producție, distribuție și exploatare cinematografică” generau o cifră de afaceri de apx. 8 miliarde de lei.

Rezultă de aici că operatorii din acest sector sunt de aproape 2,4 ori mai productivi decât cei din industria HoReCa (dacă ne referim strict la domeniul cinematografic indicele acesta devine de 1,6, dar tot este evident un sector mult mai productiv).

Un sondaj minimal realizat în sector pe un eșantion de 180 de întreprinderi din domeniu arată că peste 60% dintre respondenți consideră că activitatea lor va scădea cu peste 50% în perioada următoare, peste 85% consideră ca va fi nevoie de o perioadă cuprinsă între 1 și 3 ani pentru revenirea la nivelul actual, iar peste 65% consideră că sprijinul cel mai important pentru sector sunt schemele de ajutor de stat și finanțările nerambursabile pentru perioada actuală și perioada imediat următoare.

Astfel, pentru evitarea prăbușirii sectorului cinematografic în perioada următoare, vă atragem atenția asupra a trei direcții de acțiune ușor de implementat și cu un impact puternic pe termen lung.

Măsuri solicitate:

1. Schema de ajutor de stat privind sprijinirea industriei cinematografice

Implementată mult mai târziu decât în majoritatea țărilor europene, schema de ajutor de stat pentru cinematografie (cash rebate) a reprezentat în scurta sa perioadă de funcționare cel mai important catalizator pentru funcționarea mecanismului complex al producției cinematografice, cu un rol crucial în ridicarea nivelului de competitivitate al sectorului atât regional, cât și internațional.

Repornirea imediată a schemei de ajutor de stat va asigura nu numai funcționarea unui mare număr de companii românești și ocuparea forței de muncă din domeniu, dar și un foarte important semnal de normalitate și mai ales de încredere atât față de partenerii externi, cât și față de breaslă.

Având în vedere că acest extrem de util instrument este practic blocat din luna noiembrie 2019 (inițial, argumentat de epuizarea fondurilor, apoi prin procedura de preluare și implementare în cadrul MEEMA prin art.XXVII din OG1/2020), iar semnalele de repornire ale acesteia fiind încă foarte firave, vă solicităm de urgență următoarele:

– asigurarea continuității funcționării schemei de ajutor de stat, conform normelor și regulamentului în vigoare, inclusiv pentru proiectele depuse către finalul anului 2019 și a căror analiză nu a fost finalizată;

– rambursarea până la 15 iunie 2020 a cheltuielilor făcute în cadrul schemei și pentru care au fost depuse cererile de plată și auditul aferent;

– alocarea de urgență a bugetului de 50 milioane euro pentru 2020 și lansarea apelului de proiecte pentru 2020 până cel târziu la data de 15 iunie.

– revizuirea normelor de aplicare ale schemei de ajutor de stat numai prin consultare directă cu beneficiarii, pe baza disfuncționalităților remarcate pe parcursul aplicării acesteia, și digitalizarea procesului de analiză și raportare al schemei;

– adoptarea de urgență a HG pentru prelungirea Schemei de ajutor de stat pentru industria cinematografică pentru o perioadă de trei ani cu alocarea bugetului anual de 50 de milioane euro cu posibilitatea suplimentării bugetului alocat în funcție de rezultate.

2. Fond de sprijin pentru acoperirea cheltuielilor aferente măsurilor de protecție pentru filmări

Pentru a putea funcționa în perioada următoare în condițiile extrem de specifice ale domeniului, este necesară elaborarea unui manual general de bune practici în ceea ce privește protecția echipelor de filmare, pe baza materialelor deja existente în alte state, în cooperare cu breasla și cu consultarea specialiștilor din cadrul Institutului de Sănătate Publică (avem în lucru un asemenea produs, pe care îl putem propune spre adoptare în cursul săptămânii viitoare)

Alocarea unui Fond de protecție și prevenție din bugetul de stat sau din fondurile europene alocate României pentru combaterea efectelor pandemiei, gestionat de către Centrul Național al Cinematografiei, având în vedere că implementarea măsurilor de prevenție este foarte costisitoare (un calcul sumar realizat pentru un film cu o echipă de apx 50 persoane, cu 30 de zile de filmare, la prețurile actuale ale pieței locale pentru echipamente și materiale, se ridică la peste 250.000 lei).

Acest fond va fi destinat în principal producțiilor românești sau cu participare românească, care se filmează în România, și se va acorda pe baza cererilor producătorilor însoțite de programul de filmare, lista locațiilor și devizul de cheltuieli aferente măsurilor de protecție, elaborat în conformitate cu manualul de bune practici menționat mai sus.

Pe baza informațiilor avute la acest moment, estimăm că o alocare de 5.000.000 lei pentru acest Fond de protecție și prevenție ar acoperi necesarul pentru producțiile acestui an.

Pentru atragerea producțiilor străine în România, având în vedere că nici o societate de asigurări din lume nu asigură în acest moment producțiile cinematografice față de apariția unui caz de îmbolnăvire în echipă, ceea ce presupune oprirea filmărilor pentru 14 zile și generează considerabile costurile suplimentare de producție, propunem de asemenea crearea unui Fond de asigurare de rezervă, gestionat de către MEEMA, în cadrul departamentului care se ocupă de schema de ajutor de stat, care să fie gestionat în cooperare cu un operator de asigurări de evenimente și filmări internaționale (vă putem pune în legătură cu societăți de asigurări internaționale care operează și în România și care au în portofoliu produse de asigurare specifice sectorului)

Acest fond ar trebui să fie disponibil pentru proiecte românești și pentru proiecte străine care se filmeză în România ca Fond de asigurare de rezervă, iar producțiile vor trebui să se înscrie pentru eventuala accesare a acestuia, cu elementele obișnuite solicitate de către asigurători, cât și cu asumarea implementării măsurilor de protecție din Manualul de bune practici și cu plata unei taxe de procesare a cererii.

Estimăm că dimensiunea unui asemenea fond ar trebui să se situeze în jurul valorii de 10.000.000 lei și sperăm că nu va fi necesară deblocarea acestuia pentru nici o producție desfășurată în România.

Crearea unui astfel de produs ar fi o inițiativă unică și ar situa România în prim-plan pentru marile producții internaționale, desigur, în tandem cu schema de ajutor de stat pentru cinematografie.

3. Contribuția marilor furnizorii de servicii video la cerere și a platformelor de partajare a materialelor video la Fondul Cinematografic

Furnizorii de servicii video la cerere (VoD) și platformele de partajare a materialelor video au nevoie de conținut cu atât mai mult în contextul noilor reglementări europene ce presupun o obligație de minim 30% conținut european și național, acest conținut trebuie produs și este vital să putem genera acest conținut național, să putem produce filme în continuare și asigurăm prezența produselor locale în mediul on-line, dar în același timp considerăm că cei care sunt beneficiarii acestui conținut trebuie să contribuie la generarea lui, așa cum se întâmplă în întreaga Europă și cum, de altfel, este construit întreg sistemul de finanțare din Fondul Cinematografic.

În acest sens, propunem ca furnizorii de servicii video la cerere și platformele de partajare a materialelor video care obțin venituri din România și nu au sediul în România să contribuie cu o cotă de minim 2% din veniturile din România la Fondul Cinematografic sau prin contribuție directă la finanțarea produselor locale susținute și de CNC, până la concurența cotei de 2%, această măsură fiind în consonanță și cu Directiva Europeană 1808/2018. Accentuăm faptul că operatorii care activează în România și asigură dezvoltarea rețelelor de distribuție on-line locale și regionale, nu vor avea această obligație. (avem în pregătire o formulare a propunerii legislative pe care v-o putem pune la dispoziție)

De asemenea, în special în această perioadă, o importantă sursă de venit pentru artiștii interpreți, compozitori, regizori, scenariști etc. o constituie drepturile conexe, colectate de către organismele de gestiune colectivă și, în relație cu creșterea consumului de conținut on-line, este imperativ necesară revizuirea legii drepturilor de autor și elaborarea instrumentelor legislative care să permită colectarea imediată a drepturilor conexe ale artiștilor din difuzările on-line/streaming.

Atât pentru implementarea acestor instrumente, cât și pentru atragerea producțiilor marilor operatori de streaming în România, considerăm că este esențială crearea unui Departament/Comisie de film care ar putea funcționa cu buget separat alocat din bugetul de stat fie în cadrul Centrului Național al Cinematografiei, fie în cadrul MEEMA – Serviciul Marketing și Relații Europene sau chiar în parteneriat între cele două instituții, și care să lanseze imediat întâlniri și discuții cu cei mai importanți operatori din domeniu (Netflix, HBO, Amazon etc.) pentru dezvoltarea și buna desfășurare a relațiilor atât în zona producției de conținut original local, cât și în zona prestărilor de servicii și nu în ultimul rând a consumului acestor servicii în România. Coordonarea acestui Departament/ Comisie de film de către un profesionist român cu expertiză în domeniul cinematografic la nivelul relațiilor internaționale, atât din punct de vedere diplomatic, cât și economic, este imperativ necesară.

Digitalizarea și colectarea de date

Nu în ultimul rând, procesul de modernizare și digitalizare a administrației, care reprezintă o prioritate pentru întreaga economie românescă, are o importanță deosebită în domeniul nostru în care lucrurile se petrec încă într-un sistem dintr-o cu totul altă epocă. Având în vedere modul de funcționare a sectorului, relațiile internaționale implicate, aplicațiile și raportările aferente proiectelor cinematografice, este esențială componenta majoritar digitală de funcționare la nivel de relații ale breslei cu administrația, respectiv cu instituții cum sunt: ANAF, ONRC, ITM, Direcții locale de taxe și impozite, CNC, MEEMA etc.

Această relaționare digitală va ajuta nu doar la flexibilizarea relațiilor, ci și la capacitatea de a stoca date și a avea dimensiunea sectorului cinematografic și al actanților locali din toate sub-sectoarele acestuia, a nevoilor și a contribuțiilor acestora la economia națională.

Cu speranța că veți fi alături de noi în eforturile de repornire și reconstrucție cât mai rapidă a sectorului cinematografic prin implementarea cu prioritate a solicitărilor de mai sus,

Vă mulțumim anticipat și vă stăm la dispoziție pentru orice informații sau precizări considerați necesare din partea noastră,

Cu cele mai bune gânduri,

UNIUNEA CINEAȘTILOR DIN ROMÂNIA, Președinte Laurențiu Damian

ASOCIAȚIA NOULUI CINEMA ROMÂNESC

ASOCIAȚIA ROMÂNĂ A FEMEILOR DIN CINEMA

ASOCIAȚIA ANIMEST, Președinte Helga Fodorean

ASOCIAȚIA PROFESIONIȘTILOR DIN POST-PRODUCȚIA DE FILM, Președinte Cătălin Cristuțiu

ROMANIAN SOCIETY OF CINEMATOGRAPHERS, Președinte Alex Sterian

ASOCIAȚIA PROFESIONIȘTILOR DIN NOILE MEDIA ȘI INDUSTRIILE CREATIVE, Președinte Rareș Abraham

ASOCIAȚIA DE DEZVOLTARE A FILMULUI ROMÂNESC, Laura Mușat

ASOCIAȚIA DOCUMENTOR, Călin Meda

ASOCIAȚIA FESTIVALUL DE FILM TRANSILVANIA, Cristian Hordilă

ASOCIAȚIA FILM MONITOR, Alexander Nanau

ASOCIAȚIA STOP CADRU, Cătălina Simion-Călin

ASOCIAȚIA FAMart, Miruna Berescu

FUNDAȚIA ARTE VIZUALE, Vivi Drăgan Vasile

ASOCIAȚIA GRAPHIS122, Ana Drăghici

ASOCIAȚIA ARTBURG, Laura Căpățână

ASOCIAȚIA DIRECTORILOR DE CASTING DIN ROMÂNIA

FACULTATEA DE TEATRU ȘI FILM UBB, Conf. dr. Ioan Pop-Curșeu, Dan Curean

Operatori Economici

ALIEN FILMS ENTERTAINMENT, Iuliana Tarnovețchi și Oana Prața

HI FILM PRODUCTIONS, Ada Solomon

APARTE FILM, Anca Damian

microFILM, Carla Fotea

CHAINSAW EUROPE STUDIO, Viorel Chesaru și Dan Drăghicescu

DAKINO PRODUCTION, Dan Chișu

ASOCIEREA STUDIOURILE BUFTEA, Cătălin-Adrian Cruceanu

RAZA STUDIO, Alex Dragomir

ICON FILMS, Andra Pandelescu

DIGITAL CUBE, Cristian Nicolescu

FRAME FILM, Andrei Boncea

VISUAL WALKABOUT, Diana Păroiu

BACULA FILMS, Alma Bacula

MAGIC STUDIO, Cristian Bostănescu

SAGA FILM, Alex Teodorescu

CMP MOVIE SERVICES, Carmen Pepelea

AXIS MEDIA PRODUCTION, Adina Sădeanu

4 PROOF FILM, Adrian Sitaru

SEVEN FILM PRODUCTION SERVICES, Rodica Popa

DOMESTIC FILM, Adrian Silișteanu

MANDRAGORA FILM, Anca Puiu

GALORE MEDIA, Ioana Diaconu

TANGAJ PRODUCTION, Anamaria Antoci

WEAREBASCA, Ioachim Stroe

NANAU PRODUCTION, Alexander Nanau

MONOGRAM FILM, Bianca Oana

MANEKINO FILM, Adina Pintilie

AVANPOST PRODUCTION, Laura Marin, Răzvan Cliza și Marius Leftărache

SIDELIGHT FILM, Florin Niculae

BOGDAN FILM, Bogdan Bostănaru

SPIRITUAL ART PRODUCTION, Andrei Bogdan Roșu

PLEVNEI 44 FILM, Paul Cioran

PORSENA FILM, Cristina Iliescu

NOCUT FILM, Cristina Haneș

MEKANISM MEDIA, Laurențiu Garofeanu

OUT OF THE CLOSET, Dana Anghel

OPTON, Mihai Vanderveken-Popa

TULPO PRODUCT, Pompiliu Avram

WIN EDU, Cosmin Dogaru

LUFT FILM, Carmen Tofeni

TAPIOCA FILM, Luchian Ciobanu

LIGHTING FILM COMERCIAL, Dan Liță

LORELEI PICTURES, Gabriela Forfotă

BLIND CAT PRODUCTION, Vlad Gliga

BIANCA BUMBACEA MOVIE COMPANY, Bianca Bumbăcea

CONE PRODUCTION, Ionuț Cone

ASTRO FILMS, Alexandra Marinescu

ELEPHANT MEDIA, Silviu Velicu

ROLLERCOASTER PR, Cătălin Anchidin

ART GENERATOR, Tofán Zsolt și Raluca Pascu

ATELIER DE FILM, Gabriela Suciu-Pădurețu

FOREST FILM, Adrian Constantin Pădurețu

THOR HOUSE, Laurențiu Crăciun

CELSIUS FILMS, Ileana Anghel

FULL PICTURE, Dragoș Țintă

CRAZY MOVIES, Ion Palcău

EVO TWIST CONCEPT, Elena-Simona Voicu

VELVET PRODUCTION, Raul Cosma

REI OF SANȘAIN, Raluca Tătaru

R3 FILM RENTAL, Bogdan Popescu

CUTARE FILM, Cosmin Fericean

EXTREME FILM & VIDEO, Marian Duca

SANDOR CAM 35, Adrian Șandor

ACTIVDOCS, Vlad Petri

REDRUM FILM PRODUCTION, Anca Oproiu

BLITZ FILM PRODUCTION, Adina Teodorescu

BLACK MARIA FILM, Ștefan Hillerin

BIG UP PRODUCTIONS, Alexandra Buzaș

XTR FILM, Mihai Alfredo Pârvu

XTR LOGISTIC FILM, Ionuț Voicu

BAD BOY FILMS, Alexandru Trandafira

ACTION STUNTS TRAINING CENTER, Valeriu Tomescu

SOBIESCHI PRODUCTIONS, Lara Ionescu

MULTIVIDEO LOCATION, Ciprian Homm

MANIFEST FILM, Monica Lăzurean-Gorgan

SOMNIA FILM, Oleg Mutu

LUNA FILM, Irina Malcea-Candea

BACKSTAGE LIGHTING, Cosmin Ștefan Pătru

HOLA MEDIA FILM PRODUCTIONS, Horațiu Curuțiu

FOTOSENSIBIL, Radu Voinea

JOY DIVISION FILMS, Irene Calangiu

YELLOW FILMS, Miruna Nicolaescu și Virgil Nicolaescu

CLAU FILM PRODUCTION, Marian Pascale

WEAREBASCA, Claudiu Mitcu

RELOAD FILM, Sebastian Tudor

VON TENT PRODUCTION, Isabela Tent

DIGITAL SPIRIT, Andrei Loghin

MORISHKA STUDIO, Cireșica Cuciuc

FILM CARTEL ENTERTAINMENT, Tudor Platon

CADRAN VISION, Lorincz Lorand-Sandor

MELLER ENTERTAINMENT, Irina Ratcu

VIKING GRIP, Mihai Ioniță

LIGHT MOVIE, Florin Nuțu

CÎRCIUMARU ȘI ASOCIAȚII, Domnica Cîrciumaru

PROFESIONAL GRIP, Nelu Tincea

MONDART, Bogdan Ionescu

ARSENE ‘92 SERV, Octavian Arsene

STILE IDC CONCEPT, Daniela Maria Ilin

ZOETROPE PRODUCTION, Marius Panduru

FEBRA FILM, Bogdan-Andrei Ilieșiu

ALTERNATIVE FILM, Floriana Sandu

REMOTE FILM, Constantin Moldoveanu

ALLEN FILM PRODUCTION, Alin Tudor

DARMATIC FILM, George Budeanu

TA-V FILM PRODUCTION, Octavian Sotir

POLKA STUDIO, Ionuț-Andrei Martalog

TRIDENT FILM & MEDIA, Stere Gulea și Alexandra Gulea

SPARKI FOTO STUDIO, Ciprian Vidroiu

DIGITAL CREATIVE PRODUCTION, Matei Tăutu și Dan Hurchi

ALLISON ITC, Horea Muscă

FLASHMEDIA PRODUCTION, Andrei Rusu

ART QUADRO DESIGN, Mihai și Ruxandra Stanciu

KAMARADO FILM, Andrei Singureanu

LINIȘTE VĂ ROG, George Gugulici

POSEIDON FILM, Dalila Poch

ZABALETA PRODUCTION, Oana Drăghici și Răzvan Badea

PRIBI CINE SERV, Dragoș Vlad Pribeagu

PELINISTEPEPACE PRODUCTION, Laurențiu Tomoroga

ORIGINAL FILM, Oana Babeș, Liviu Gherghe, Alexandru Gherghe

SAAB BSC PRODUCTIONS, Sabin Barac

SPIȚA FILM, Victor Mario Petre

KINO DESIGN, Cornelia Chiu și Sorin Gociu

BEST PLAN PRODUCTION, Laura Șandor

ORIZONT FILM, Costin Drăguțescu

SETTLER FILMWORKS, Constantin Donici

LORD OF THE FILMS PRODUCTION, Vlad Semescu

VIDEOGRAMA, Mihaela Iliescu

ALFLO RENTAL, Alexandru Iliescu

ANA LIGHT & GRIP, Ana-Maria Lupu

EVAL COMPACT DD, Damian Vișoiu

PURGE PRODUCTIONS, Alex Purje

BAKSYNTH-STUDIO, Marian Bugeac

BOM SOLUTION, Alex Grigorescu

ELIOGIL, Elena Dumitrescu

BLACK SWAN LIGHTS, Cristi Liviu Popa

BEST FILM SERVICE, Eugen Pisău

ATELUHM CINECAMP, Cătălin Varga

ANDA FILM, Costin Drăgan

DESIGNBOX CREATIVE, Monica Maurer

OLEACA MAI FILM, Ana Dumitriu

MEERKAT MEDIA, Claudiu Mărginean

SOUND SPEED MEDIA, Tiberiu Ștefănescu

SUB-CULT-URA, Florin Iepan

SOFIAL SERVPREST, Elena Tibichi și Daniel Tibichi

SUNSHINE FILM, Daniel Soare

OPEN AIR PRODUCTION, Delia Marcu

MARDARE FILM, Virgil Mardare

IRIS FILM PRODUCTION, George Toader și Oana Dragomir

BIG PICTURE MEDIA, Tiberiu Rotărescu

2DNRAY MFS, Florin Mihalache

ALL MEDIA, Lucian Asan

COBALTBLUEFILM, Bianca Rotaru

WUNDER WUNDER FILM, Adrian Cristea

WAND UND BODEN FILM, Maria Pitea

ZEPHYR FILM PRODUCTION, Adrian Sabău

VISAGE CREATEUR, Marca Bianca Lucaci

LABRUM ELECTRICA, Dan Dima

MIT MEDIA FILM, Mihai Mitrea

CUBIC FILM, Florin Pătrașcu

WIZARD COMPANY, Ovidiu Stoia

DOG GRIPS & FILM, Radu Marinescu

ECHIPA DE VIS, Alexandru Răzvan Grigoraș

DOG BITES BACK, Constantin Ene

PARANOIA FILM, Anton Nelu Georgian

PRODUCTION XMG MEDIA, Felician Lepădatu, Raluca Movilă-Regiulis

AVVA MMIX Studio, Andreea Dumitrescu

DE FILM PRODUCTION, Radu Stancu

PLEASE PRESS PLAY, Dragoș Apetri

REWOOD FILM PRODUCTION, Livia Rădulescu

HOLLOW FILMS, Ioana Lascăr

UNETAJMAISUSDEPATRU, Oana Bardan

SCREAMING SKULL FILMS, Valentin Goldner

23FILM STUDIO & MEDIA, Rareș Abraham

LEGAT DE SUNET, Flora Pop

HAPPYSOUND, Liviu Lupșa

IDEA FILM, Ionuț Ionescu

WIDE PRODUCTIONS, Alexandra Băbău și Elena Bolintiru

BAZAAR FILM, Lucian Diaconu

JOLLY RECORDINGS, Iolanda Gîrleanu

BOMB FILM PRODUCTION, Rodica Mihai

STIN LIGHTS, Costin Luca

PETRA FILMS, Andreea Borțun

ROBOT FILM, Alexandra Alma Ungureanu Stroe

ARTDEVISION, Mălina Ionescu

EASYFILM PRODUCTION, Paul Ticu

BACKSTAGE ART STUDIO, Bianca Boeroiu

MINT CONDITION DESIGN, Francisca Vass

PLETOS TRIP, Mihaela Pletoianu

RETRO FUTURE, Anca Miron și Sonia Constantinescu

SAFE FRAME, Helga Fodorean și Mihai Mitrică

COLOR POST, Laurent Morel

EVENTS LOCATIONS, Florin Cătălin Badiu

KINOTOPIA, Adriana Bumbeș

VAFA PRODUCTIONS, Bogdan Luca

OCN SMARKETING, Marian Mario

CADRUD10, Tatiana Duricu

ALEX IMAF SERVICES, Cristina Ivan

DANUBIUS FILM, Adina Dulcu

NEW MEDIA ART FILM, Cornel Popescu

CORRECT MEDIA, Eugen Kelemen

METROPOLIS FILM, Daniel Mitulescu

CENTRAL CASTING SERVICES, Liliana Toma

HUMAN INSIDE, Ilinca Toma

PAPILLON FILM, Paul Negoescu

COPCA FILM, Anca Buja

ON VOGUE MANAGEMENT, Andreea Nicolescu

NOVEMBER FILM, Alexandru Molea

INTERNATIONAL FOOD SERVICE, Alin Bonciog

SICROM SYSTEMS, Dan Ciocăzan

EMARA INTERNATIONAL, Raluca Moldoveanu

LION LIGHTNING, Andrei Petrescu

CONSTANTINO FILM & PRODUCTION, Gheorghe Constantin

LIBRA FILM, Tudor Giugiu

STRADA FILM, Cătălin Mitulescu

HAI HUI ENTERTAINMENT, Oana Giurgiu

FAMILY CINEMA PROD STUDIO, Lucian Iordache

BREXART, George Pușcaru

BEN TRADE CONSULTING, Sandu Benjamin

ALECA T&T, Florin Ivan

YOUNG FRIENDS COMPANY, Izabela Rudolf

ATEMPORAL FILM, Ștefan Azaharioaie

PICKERS UP , Marius Anghel

ELPIS PROFESSIONAL, Mihaela Asandei

GRIGORESCU ȘTEFANIA-MĂDĂLINA PFA

BIRO BOROKA PFA

BODOGAN DOMNICA PFA

CORDUNEANU TEODOR-CRISTIAN PFA

CODIȚĂ ANAMARIA DORA PFA

MÂNZU DUMITRU MĂDĂLIN ÎNTREPRINDERE INDIVIDUALĂ

ALEXANDRU RADU ÎNTREPRINDERE INDIVIDUALĂ

CARASTANEF ANDREI IOAN PFA

TOADER NGC PFA

BADEA DRAGOȘ IONUȚ PFA

GRĂNARU MIHAI PFA

GAVRILĂ M. DUMITRU PFA

ZIKELI ANDREI PFA

BOLOLOI D. BOGDANA – CRISTINA PFA

TUDOR-CAPRARIU RAPHAEL-IOAN-MIHAIL PFA

BOGATU LAURENȚIU PFA

ZLOTEA FLORENȚA VASILICA PFA 

Regizori:

Anca Damian

Adina Pintilie

Ana Lungu

Monica Lăzurean-Gorgan

Ivana Mladenovic

Alexandra Gulea

Mona Nicoară

Oana Giurgiu

Andreea Borțun

Ana-Maria Comănescu

Adina Dulcu

Gabriela Forfotă

Radu Jude

Stere Gulea

Alexandru Solomon

Adrian Sitaru

Dan Chișu

Andrei Cohn

Cătălin Mitulescu

Bogdan Mirică

Ștefan Constantinescu

Marius Olteanu

Florin Iepan

Adrian Silișteanu

Șerban Racovițeanu

Claudiu Mitcu

Cristi Iftime

Bogdan Mureșanu

Tudor Cristian Jurgiu

Vlad Petri

Mihai Sofronea

Paul Negoescu

Tudor Giurgiu

Alexander Nanau

Cristi Puiu

Foto: ITCmedia.ro

12
/03
/24

Festivalul Internațional de Film Transilvania (TIFF) anunță prelungirea perioadei de desfășurare a ediției din 2024 cu o zi față de datele comunicate inițial.

01
/03
/24

Happy Cinema redifuzează filmul Oppenheimer, favorit la Oscar, în perioada 7-10 martie, în toate cinematografele din țară. Oppenheimer este un thriller epic filmat în IMAX® care aruncă publicul în paradoxul palpitant al omului enigmatic care trebuie să riște să distrugă lumea pentru a o salva. Pelicula spune povestea fizicianului J. Robert Oppenheimer și a rolului pe care l-a avut în dezvoltarea bombei atomice.

28
/02
/24

Filmul documentar AMAR, regizat de Diana Gavra, va avea putea fi văzut în premieră în cinematografe din 8 martie, iar până atunci spectatorii se vor putea întâlni cu regizoarea și parte din echipa filmului în două evenimente speciale:

27
/02
/24

Admiratorii lui Nicolae Corjos vor putea vedea sau revedea la Cinemaraton pe 27 februarie filmele Ora zero, Pădurea nebună, Un studio în căutarea unei vedete, Declaraţie de dragoste, Liceenii, Extemporal la dirigenţie, Liceenii Rock’n Roll, Alo aterizează străbunica, documentarul Sergiu Celibidache.

27
/02
/24

SkyShowtime a confirmat astăzi că Ted va fi disponibil pentru vizionare în toate piețele în care serviciul este disponibil, începând din 22 februarie. Primele patru episoade vor fi disponibile pentru vizionare în exclusivitate pe SkyShowtime din 22 februarie, urmând ca celelalte episoade să fie disponibile din 11 aprilie.