Programul de lansări la Librăria Humanitas de la Cişmigiu, deschis cu volumul ‘Parabolele lui Iisus’ de Andrei Pleşu
https://www.ziarulmetropolis.ro/programul-de-lansari-la-libraria-humanitas-de-la-cismigiu-deschis-cu-volumul-parabolele-lui-iisus-de-andrei-plesu/

Cea mai recentă carte a lui Andrei Pleşu, „Parabolele lui Iisus. Adevărul ca poveste”, a fost lansată, joi seară, la Librăria Humanitas de la Cişmigiu, recent inaugurată. „Cartea, una liberă, a fost scrisă într-o perioadă a unei hărţuieli sistematice”, a spus Gabriel Liiceanu, pentru care apariţia acestui volum ţine de miracol. Andrei Pleşu a mărturisit că […]

Un articol de Andrada Văsii|9 noiembrie 2012

Cea mai recentă carte a lui Andrei Pleşu, „Parabolele lui Iisus. Adevărul ca poveste”, a fost lansată, joi seară, la Librăria Humanitas de la Cişmigiu, recent inaugurată.

„Cartea, una liberă, a fost scrisă într-o perioadă a unei hărţuieli sistematice”, a spus Gabriel Liiceanu, pentru care apariţia acestui volum ţine de miracol. Andrei Pleşu a mărturisit că lucrarea i-a fost comandată şi, deşi credea că o va scrie în şapte luni, i-a luat cinci ani să o termine. „Datorez totul pisălogelii tandre a dlui Gabriel Liiceanu”, a recunoscut Pleşu.

Adresându-se colegilor săi „din intelectualitatea laică”, filosoful a apreciat că textele care au format mentalul european în vremurile foarte vechi nu pot fi abordate cu uşurinţă şi sprinţar, deşi, scriind-o, se consideră „de o inadecvare teribilă”, un „conservator reacţionar”, care nu e „în pas cu vremea”. Andrei Pleşu a afirmat că nu există viaţă spirituală fără riscuri, cercetarea textelor religioase netrebuind a fi tratată cu „această distanţă panicată”. „Nu înseamnă că trebuie evacuată inteligenţa, studiul”, a spus Pleşu, în opinia căruia Biserica, dacă nu întreprinde un efort spre dezbatere, riscă să rămână izolată.

În opinia lui Pleşu, „este mai bine să fii cuplat la actualitatea Bibliei decât la actualitatea jurnalelor de ştiri, care devin biblia contemporană”.

Scriitorul, eseistul, esteticianul şi istoricul al artei Andrei Gabriel Pleşu (n. 23 august 1948, Bucureşti) este unul dintre cei mai apreciaţi intelectuali români. 


Absolvent al Facultăţii de Arte Plastice, secţia de istoria şi teoria artei, Pleşu a fost cercetător la Institutul de Istoria Artei şi a participat, alături de Gabriel Liiceanu, la seminariile private ţinute de Constantin Noica la Păltiniş. După prăbuşirea regimului comunist, a înfiinţat institutul de studii avansate „New Europe College” (Colegiul Noua Europă), revista culturală „Dilema” (azi, „Dilema veche”). A îndeplinit funcţia de ministru al Culturii (28 dec. 1989 – 16 oct. 1991) şi al Afacerilor Externe (29 dec. 1997 – 22 dec. 1999), dar şi pe aceea de membru în Consiliul Naţional pentru Studierea Arhivelor Securităţii (2000 – 2004).

Printre volumele sale se numără „Minima moralia”, „Jurnalul de la Tescani” şi „Despre îngeri”, „Obscenitatea publică”, „Note, stări, zile 1968-2009”.

 

Sursa: Agerpres

19
/06
/14

Astăzi, începând cu ora 16.00 și până la ivitul zorilor, institutele și centrele culturale membre ale Clusterului EUNIC București și partenerii lor vă dau întâlnire la a opta ediție a Nopții Institutelor Culturale la București.

19
/06
/14

Tânăra și talentata regizoare Carmen Lidia Vidu prezintă cea de-a treia sa premieră în acest an, „Cântec de leagăn. O poveste despre Maria Tănase“, vineri, 20 iunie, de la ora 19.30, la Godot Cafe Teatru. Spectacolul este un video poem teatral ce aduce pentru prima dată pe o scenă de teatru documente autentice, scrisori de arhivă, frânturi din interviurile, gândurile și amintirile Mariei Tănase, alături de şase dintre cântecele nemuritoare ale artistei, interpretate live.

19
/06
/14

Festivalul Național de Teatru “Toma Caragiu” a propus într-o marți, la Ploiești, evitând cu eleganță cele trei ceasuri rele prevestite de mai de mult, premiera spectacolului “Chip de foc” (“Fireface”), după un text absolut nebun al dramaturgului german Marius von Mayenburg (42 de ani).

19
/06
/14

În zilele noastre în care rețele sociale dezvăluie pas cu pas fiecare amănunt din viața unui om, ne-a mai rămas un singur loc în care putem fi surprinși sau uimiți de oameni – sala de teatru. 

19
/06
/14

„A face (cuiva) capul calendar” este o expresie folosită adesea când ne întâlnim cu cineva care vorbește prea mult. De asemenea, este utilizată atunci când vrem să transmitem mesajul că suntem copleșiți de prea multe informații. Dar de ce „calendar”, și nu „almanah” sau „revistă”?

18
/06
/14

Se joacă pe scena Naționalului din București “Anonimul venețian”, spectacol-studiu coordonat de însuși Ion Caramitru. Doar doi actori – Ilinca Goia și Ioan Andrei Ionescu, o splendidă ilustrație muzicală (de Vasile Manta) și, mai ales, indimenticabilul text al lui Giuseppe Berto (vă este cunoscut, poate, pentru “Il male oscuro”).

18
/06
/14

Într-o după-amiază de iunie am participat la repetițiile spectacolului „Distopie. Shakespeare. Remix“, care deschide proiectul numit Noua Generație de creatori – 9G, care se va desfășura la Sala Mică a Teatrului Național București, în datele de 20, 21 și 22 iunie, la ora 20.00.

18
/06
/14

Filmul My Name is Salt (Elveția / India 2013), povestea a mii de familii din India care trăiesc din sarea pe care o colectează în deșert, este câștigătorul Marelui Premiu al ediției a treia de Pelicam – Festivalul Internațional de Film despre Mediu și Oameni.

17
/06
/14

Marele regizor polonez Krzysztof Zanussi afirmă, într-un interviu pentru Ziarul Metropolis realizat la TIFF, că nu există decât un pas între succes și eșec, că premiile sunt folositoare, că a făcut compromisuri în timpul comunismului, că tinerii își vând astăzi prea ușor libertatea și că ceea ce contează este să te comporți decent în viață.