Proiecție de filme franțuzești la Bistro Chez Elvire
https://www.ziarulmetropolis.ro/proiectie-de-filme-frantuzesti-la-bistro-chez-elvire/

Marţi, 14 iulie, de ziua naţională a Franţei, Festivalul Internaţional de Film NexT a pregătit o selecţie specială de scurtmetraje franţuzeşti din ultimii doi festival.

Un articol de Petre Ivan|11 iulie 2015

Șase filme scurte emoționante care vorbesc pe franțuzește despre dragoste în toate formele ei despre vise împlinite și dorința de a trăi fiecare zi din plin. Pe scurt, filme cu joie de vivre à la française.

Filmele vor fi proiectate la Bistro Chez Elvire, în grădina Institutului Francez din București (Bd. Dacia 77), începând cu ora 21.30.

Atmosfera va fi completată cu muzică și vinuri frantuzești. Intrarea este liberă.

 

1. Petit Bonhomme/ Micul cuceritor/ Little man

regia: Victor rodenbach & Hugo Benamozig, Franța, 2013, 13’
Într-o după-amiază la piscină, Henri, în vârstă de 9 ani, se hotărăşte să urmărească sfatul tatălui său de-a o seduce pe micuţa Rachel, de care este îndrăgostit nebuneşte.

????????????????

2. La vie parisienne/ Viața la Paris
regia: Vincent Dietschy, Franța, 2011, 26’

Pierre şi Marion, o pereche de profesori parizieni, au o viață bine pusă la punct. Însă în clipa în care se întâlnesc cu iubitul din copilarie al lui Marion, Remi, viața lor e complet dată peste cap.

3. Testicles in fabric/ Testicule în stofă
regia: Manywild, Franța, 2013, 7’

Apartamentul unei femei singure este vrăjit de apariţia unui neaşteptat vizitator.

4. Que ça saute!/ Cu avânt!/ Jump to it!
regia: Jeanne Delafosse, Franța, 2013, 13’

Indignate de scandalul crizei financiare, trei femei decid să treacă la acţiune. Un “cine-tract” în acelaşi timp absurd şi îndrăzneţ, care adaugă plăcere şi poezie în mijlocul momentelor tensionate.

5. Je montrerai mes seins/ O să-mi arăt sânii / I will show my breasts
regia: Eduardo Sosa Soria, Franța, 2013, 22’

Mi-am văzut mama putrezind ca o legumă. Într-o zi, s-a trezit şi era cu zece ani mai bătrână. Dar totuşi s-a luptat pentru viața ei. În zadar.

6. La nuit américaine d’Angélique/ Noaptea americană a lui Angélique Angélique’s day for night
regia: Joris Clerté & Pierre-Emmanuel Lyet, Franța, 2013, 7’

Văzând Noaptea americană a lui François Truffaut, Angélique descoperă că este posibil să-ţi trăieşti visurile.

Festivalul Internațional de Film NexT, ajuns la a 9-a ediție, este organizat de Societatea Culturală NexT și este o competiție anuală de scurtmetraje românești și străine.

Bistro Chez Elvire, situat în grădina Institutului Francez, Bd. Dacia nr. 77, în vecinătatea Cinematografului Elvire Popesco, e un spațiu cultural outdoor de întâlnire al oamenilor frumoși din București, al iubitorilor de film, de teatru, de cultură franceză și al celor care caută o alternativă la terasele aglomerate din centrul istoric al Bucureștiului. Continuând seria manifestărilor culturale de anul trecut, Chez Elvire găzduiește săptămânal proiecții de filme, piese de teatru în aer liber, târguri, pop-up shop-uri și alte eveniment speciale

04
/10
/21

Până la 14 octombrie, în cadrul Cineclubului One World Romania, pot fi vizionate gratuit pe site-ul Sahia Vintage câteva din filmele documentare, aflate la granița dintre funcția utilitară și vena experimentală, ale lui Mircea Săucan, dar și ale lui Radu Gabrea, Tudor Eliad sau Sergiu Nicolaescu.

01
/10
/21

BFFF 2021 a inclus o secţiune competiţională internaţională, la care s-au înscris peste 100 de scurtmetraje de modă, oferind patru premii. Câștigătorii au fost selectați de un juriu format din profesioniști din film, advertising și modă de pe scena locală și cea internaţională: Grigor Devejiev - Creative Director Jam Project, Marley Hansen - curator Nowness, Marcin Kempski - fotograf de modă londonez, Sandra Bold - Global Creative Director Publicis și Ina Borcea - fashion editor Harpers Bazaar.

30
/09
/21

Spectacolul continuă, acțiunea escaladează și toată sala vibrează pentru cel mai așteptat film din ultima perioadă, super producția 'Nu e vreme de murit' ajunge în avanpremieră pe marile ecrane din 30 septembrie la Cineplexx Băneasa, Titan, Sibiu, Satu-Mare și Târgu-Mureș.

29
/09
/21

CRONICĂ DE FILM Pentru un film de debut al unui regizor de teatru care nu a mai făcut până acum cinema, „Câmp de maci” (2020), de Eugen Jebeleanu, are o rigoare estetică neaşteptată, dar şi o lipsă de încrâncenare demnă de salutat.

28
/09
/21

CRONICĂ DE FILM „Crai nou” (2021), debutul Alinei Grigore, recent câştigător la Festivalul de la San Sebastian, aduce un aer proaspăt în cinematografia română.

28
/09
/21

THE FRENCH DISPATCH, LAND, QUO VADIS, AIDA?, scurtmetraje românești și internaționale, cele mai apreciate filme românești ale momentului si filmele premiate la Festival se văd în cadrul Retrospectivei ANONIMUL 2021 la ARCUB, Cinema Elvire Popesco și Terasa Institutului Francez între 28 septembrie și 3 octombrie.

27
/09
/21

În ultima săptămână din septembrie, „Cinema sub clar de lună“ aduce pe ecranul din Grădina Muzeului Național al Literaturii Române două dintre cele mai noi filme românești, Câmp de maci și documentarul Spioni de ocazie, alături de producții străine care au avut un parcurs spectaculos: Night of the Kings, aflat pe lista scurtă la premiile Oscar, și Apples, co-produs de Cate Blanchett și propus anul trecut de Grecia la Oscarul pentru Cel mai bun film internațional.

27
/09
/21

Frumoasa și bestia întâlnește viitorul tehnologiei în Belle, producția-fenomen semnată de regizorul japonez Mamoru Hosoda, care va deschide cea de-a 16-a ediție Animest. Prezentat în premieră internațională la Cannes, anime-ul Sci-Fi în care o adolescentă devine cea mai bună versiune a sa într-un univers paralel, creat în mediul virtual, se va vedea pentru prima dată pe marele ecran din România vineri, pe 8 octombrie, de la orele 18:30 și 21:30, la Cinema Elvire Popesco. Filmul va putea fi urmărit în curând în cinematografele din întreaga țară, distribuit de Bad Unicorn.

27
/09
/21

OPINIE Subfinanţat de nişte autorităţi nepăsătoare, fără cinematografe care să îi fie dedicate şi cu un public larg pus mai degrabă pe miştouri, filmul românesc de autor face performanţă an de an la cel mai înalt nivel. Iar 2021 o dovedeşte din plin. Este unul din paradoxurile româneşti.