Provocarea IDEO IDEIS #15: Suntem datori cu o revoluție!
https://www.ziarulmetropolis.ro/provocarea-ideo-ideis-15-suntem-datori-cu-o-revolutie/

Campania de imagine şi tema celei de-a 15-a ediţii a Festivalului de Teatru Tânăr IDEO IDEIS lansează o provocare deschisă, către adolescenţi şi noi toţi deopotrivă, una care să transforme scenariul viitorului pe care şi-l doresc în realitate: Suntem datori cu o revoluţie!

Un articol de Petre Ivan|13 iulie 2020

În luna iunie a acestui an IDEO IDEIS a lansat către adolescenți un dialog despre schimbare și cum este ea văzută prin ochii lor. Peste 100 dintre ei au vorbit despre ce ar schimba la ei înșiși, la orașele în care locuiesc, cum au acționat până acum și cum ar suna pentru ei un referendum în România. Răspunsurile lor au dat glas unor probleme actuale și au accentuat faptul că sunt conectați la nevoile comunităților din care fac parte: reforma sistemului de educație, poluarea, violența domestică, educația sexuală, accesul la cultură, identitatea de gen sunt câteva dintre subiectele care îi frământă pe majoritatea.

Chestionarul aplicat de IDEO IDEIS a arătat că vocea adolescenților lipsește din spațiul public – deși 80% sunt încrezători în puterea lor de a contribui și de a schimba ceva la lumea din jurul lor, mai puțin de 10% trec la acțiune.

„Două dezbateri importante au trecut recent prin spațiul public: educația sexuală și studiile de gen. În ambele cazuri au avut ceva de spus politicieni, populiști, preoți și, în general, adulți din posturi cât mai diverse. Au lipsit aproape cu desăvârșire vocile celor atinși direct de subiecte – elevi și studenți. ‘Suntem datori cu o revoluție’ este răspunsul la această situație. Lucrurile se schimbă implacabil și în societatea românească. Dar se schimbă încet. Pentru o schimbare de viteză este nevoie ca tinerii să nu mai tacă. Încercăm în campanie să facem portretul unei generații ideale, care își apără ideile în care crede.”, a declarat Bogdan Theodor Olteanu, directorul campaniei de imagine.

IDEO IDEIS #15 le propune adolescenților să privească atent la lumea din jurul lor, să chestioneze zonele în care prezentul nu oglindește valorile în care cred și să caute dincolo de răspunsurile-șablon sau promisiunile fără fond. Ediția aniversară din 2020, un an al provocărilor din toate punctele de vedere, le propune să transforme indignarea în acțiuni, astfel încât să pună pe agenda publică subiecte precum incluziunea, egalitatea, educația, libertatea de a face alegeri și, astfel, să creeze „un nou normal” potrivit nevoilor lor.

Timp de 14 ani IDEO IDEIS a oferit tinerilor care i-au trecut pragul puncte de plecare și idei de unde pot porni în căutarea răspunsurilor. Anul acesta devine megafonul prin care își pot face vocea auzită și pot contribui la un prezent mai onest, unul de care suntem cu toții responsabili.
Spotul oficial al ediției cu numărul 15 a fost conceput de o echipă compusă dintr-un mix de alumni IDEO IDEIS și oameni implicați în povestea festivalului încă de la începuturile ei.

Astfel, scenariul și regia sunt semnate de Bogdan Theodor Olteanu, pentru al 6-lea an consecutiv. Filmările și ședința foto pentru poster au avut loc la RECUL, fotograful pentru afișul oficial al ediției 15 este Lavinia Cioacă, una dintre persoanele aflate în echipa de start a festivalului și fotograf oficial al ultimelor ediții, grafica posterului este realizată de Adriana Guță – art director IDEO IDEIS, iar imaginea clipului este semnată de Adi Bulboacă și Sorin Florea. István Téglás, unul dintre mentorii de anul acesta și trainer la mai multe ediții anterioare, a coordonat coregrafia, în timp ce costumele au fost asigurate de Gabriela Pițurlea. Montaj: Sorin Florea. Muzica: Adrian Piciorea.

Actorii, alumni IDEO IDEIS, sunt în prezent cu toții studenți la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale”: Eva Cosac, Daria Pentelie, Teodora Dincă, Bogdan Bogdănoiu și Cristian Robe.

IDEO IDEIS #15 se întâmplă anul acesta, în perioada 5 – 9 august, în Alexandria, București, Baia Mare, Botoșani, Buzău, Câmpina, Roman, Sibiu și Timișoara.

***
Resurse:
www.ideoideis.ro | FB: ideoideis | Instagram: @ideoideis

***
IDEO IDEIS este un festival cultural pentru comunitate și, în același timp, un eveniment dedicat procesului de educație non-formală pentru tinerii liceeni din România. Structura festivalului este unică în peisajul festivalurilor de teatru din țară și are rolul de a-i ajuta pe participanți să-și îmbunătățească abilitățile de comunicare, să capete încredere în ei înșiși și să interacționeze cu tipuri de modele relevante pentru dezvoltarea lor personală și profesională.

27
/02
/24

Prima zi a primăverii aduce pe scena Sălii Radio un mărțișor muzical ! Vineri, 1 martie 2024 (de la 19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va interpreta Simfonia nr. 1 - Simfonia primăverii, semnată de ROBERT SCHUMANN, un tablou muzical al anotimpului revenirii la viață.

27
/02
/24

Admiratorii lui Nicolae Corjos vor putea vedea sau revedea la Cinemaraton pe 27 februarie filmele Ora zero, Pădurea nebună, Un studio în căutarea unei vedete, Declaraţie de dragoste, Liceenii, Extemporal la dirigenţie, Liceenii Rock’n Roll, Alo aterizează străbunica, documentarul Sergiu Celibidache.

27
/02
/24

Luna martie vine mereu cu provocarea de a găsi mărțișorul perfect și cadoul ideal pentru femeile din viața noastră. Pe lângă flori și darurile – simbol, Vanner Collective propune și cadoul – experiență, cu un program de cinci mărțișoare teatrale cu cinci perspective feminine, care vor putea fi văzute între 3 și 17 martie, în diferite spații din București: „Cassandra”, „Tot ce e minunat în lume”, „Komorebi. Lumina care se filtrează printre copaci”, „Lemons. Lemons. Lemons. Lemons. Lemons.” și „Lungs”.

27
/02
/24

SkyShowtime a confirmat astăzi că Ted va fi disponibil pentru vizionare în toate piețele în care serviciul este disponibil, începând din 22 februarie. Primele patru episoade vor fi disponibile pentru vizionare în exclusivitate pe SkyShowtime din 22 februarie, urmând ca celelalte episoade să fie disponibile din 11 aprilie.

27
/02
/24

Turneul SoNoRo Conac ajunge în 2024 la ediția a XII-a, intitulată „L’heure bleue” – un titlu inspirat de acel interval de timp în care finalul de zi se pregătește să facă loc înserării, apoi nopții. „Ora albastră” va fi – din perspectiva SoNoRo – un spațiu de visare și un răstimp în care muzica se materializează, trece dincolo de contururi și prinde viață în mod desăvârșit, în unele dintre cele mai frumoase edificii din țara noastră.

27
/02
/24

Între 6 și 7 aprilie va avea loc Digital Nomad Summit, conferința dedicată celor care vor să lucreze și să trăiască oriunde în lume. Timp de două zile, 12 speakeri locali și internaționali vor oferi inspirație, povești și instrumente valabile pentru cei care vor să-și schimbe locuința și să lucreze din Asia sau Europa.