Publicul reacționează la apelul Mirelei Oprișor, care a cerut decență în sala de teatru
https://www.ziarulmetropolis.ro/publicul-reac%c8%9bioneaz%c4%83-la-apelul-mirelei-opri%c8%99or-care-a-cerut-decen%c8%9b%c4%83-%c3%aen-sala-de-teatru/

Zeci de spectatori au reacţionat la mesajul actriţei Mirela Oprişor, care a criticat într-o postare video de pe contul său de Facebook atitudinea celor care îi deranjează pe actori în timpul spectacolelor.

Un articol de Cristina Enescu Aky|10 aprilie 2019

Mesajul actriței a declanșat polemici intense, mulți spectatori fiind de acord cu punctul de vedere din videoul postat. Mai multe persoane au relatat situații în care la rândul lor, din sala de teatru, au fost deranjați de spectatorii care au folosit telefoanele mobile pe durata unor spectacole sau au deranjat în alt fel.

Comentariile au abordat și subiecte adiacente situației criticate de Mirela Oprișor, cum ar fi faptul că publicul poate cumpăra în pauzele spectacolelor, din incinta teatrelor, snacks-uri și răcoritoare cu care uneori intră înapoi în sală, sau diferite propuneri (uneori amuzante) pentru diminuarea acestei probleme.

„Încerci să dăruiești omului din sală tot ce ai tu mai bun, ce ai învățat, o emoție, o stare, un gând, să plece mulțumit acasă. Dar atunci când ai în primul rând un domn care stă o oră și jumătate pe Facebook sau o duduie care mănâncă chips-uri, sau alții care au impresia că sunt în sufragerie la ei și comentează, nu prea mai ai cum să transmiți aceste lucruri”, a spus actrița. Puteți citi aici mesajul integral al Mirelei Oprișor. 

Iată câteva dintre reacțiile de pe Facebook, la această postare, culese de pe contul Ziarului Metropolis sau de la postările actorilor Marius Manole și Mirela Oprișor.

Anca Natalia F.: „Și noi suntem la fel de deranjați în public de astfel de persoane”

Gheorghe C.; „În astfel de momente e greu să fii și spectator atunci când în spatele tău cineva șușotește, comentează, mănâncă sau ce Dumnezeu o mai face …dar mai ales [e greu să fii] actor! Unii au impresia că dacă au plătit un bilet au dreptul să facă ce le dorește sufletul ! Total greșit!!!”

Andrei Ș.: „În primul rând, legat de mâncatul în timpul spectacolelor, de ce teatrele vând chipsuri și alte snack-uri în hol??? Pentru că tot fâsâitul de ambalaje din timpul pieselor de acolo apare, în majoritatea cazurilor.”

Daniel C.: „Se practică să se proiecteze un laser roșu pe ecranul telefoanelor.”

Florica A.: „E trist că se întâmpla astfel de lucruri într-o sală de spectacol (teatru, cinematograf). Se mai aude câte un telefon și la Atheneu dar mai rar. Respectul pentru sala de spectacol a cam dispărut, din păcate.”

Gabriela Ș.: „Ceea ce fac eu în cazurile când am ca ‚vecin’ un asemenea personaj este să îi fac observație și să îl determin să îmi dea voie să mă bucur în liniște de spectacol.”

Cristina C.T.: „Teatrul este o artă. Cei care vin la teatru ar trebui să respecte munca actorului. Gândiți-vă că a avut de învățat sute de replici, e nevoie de concentrare, de stare, de atmosferă. Cei care ronțăie chipsuri dau dovada de mitomanie și lipsă de respect față de efortul actorilor de a ne spune o poveste. Sunetul chipsurilor se aude într-o sală cu acustică bună cum e teatrul. Se aude și o șoaptă. Un rol nu e doar un rol. E o trăire. Și dacă spectatorii sparg semințe, se uită pe FB sau mănâncă chipsuri, înseamnă că nu prea au treaba cu trăirea respectiva și ar trebui să nu participe.”

04
/02
/14

Deep Purple va urca din nou pe scena bucureşteană, pe 20 februarie, Dulce Pontes, regina contemporană a muzicii fado, îi va încânta pe spectatori pe 9 februarie, iar Ricchi e Poveri, una dintre cele mai cunoscute trupe italiene ale ultimilor 40 de ani, se reîntoarce în România pe 26 februarie - Concertele bucureștene din această lună.

03
/02
/14

“Cinema-Edu” aduce din nou filmele de calitate în programa extra-curriculară a liceenilor. Aflat la cea de-a patra sa ediție, proiectul de educatie cinematografica este dezvoltat de Asociația Culturală Macondo și sprijinit de Centrul Național al Cinematografiei.

03
/02
/14

CRONICA DE TEATRU Tom si Jerry se joacă „de-a şoarecele şi pisica”. Nu între ei, ci cu oameni. O comedie atât de neagră, încât râsul devine un deliciu interzis. Spectacolul se joacă pe 4 februarie, de la ora 19.00, la Teatrul Metropolis.

03
/02
/14

CRONICA DE TEATRU Inspirați, expirați… și intrați ȋn „Panica.“ Pătrundeți dincolo de ușile ȋnchise, ȋn culisele psihicului masculin, ȋn plină criză existențială. Ce se ȋntȃmplă acolo? Trei bărbați complet diferiți se ȋntȃlnesc pe un teritoriu comun, ȋn momente de răscruce. Theodor-Cristian Popescu pune ȋn scenă piesa cunoscutului dramaturg finlandez Mika Myllyaho, scrisă ȋn 2005 și […]

03
/02
/14

„Tarelkin” are ceva din „Procesul” kafkian, fiind însă mai puțin rafinat, fiind, așadar, o esență. Intriga este oarecum caraghioasă, pare stupidă, dar oamenii au fost cândva încă mai naivi decât sunt astăzi. E doar un truc, e doar pânza pe care se putea picta, cu folos, acest mare tablou al deșertăciunii.

02
/02
/14

În 2 şi 9 februarie, „ Duminica filmului românesc” se adaptează în funcţie de transmisiunile sportive de Cupa Davis, respectiv Jocurile Olimpice. Astfel în aceste două duminci, TVR 2 a programat câte un singur film românesc în loc de două (filme semnate de Alexandru Tatos, respectiv Mircea Drăgan), aşa cum se întâmplă la „Duminica filmului românesc”, încă din 2013.

02
/02
/14

Jerry Seinfeld a confirmat faptul că actorii din serialul de comedie "Seinfeld" se vor reuni pentru un nou proiect. Acesta a spus că noul proiect TV reprezintă "o formă mai scurtă" şi "unică" şi că producţia va fi disponibilă "foarte, foarte curând".

01
/02
/14

 A-l reciti pe Caragiale, fie din necesitatea studiului sau din bucuria reîntâlnirii cu el, înseamnă a interpreta în spirit sau literă şi a descoperi de fiecare dată noi semnificaţii. A fost un geniu al expresiei, iar scriitura lui nu îngăduie modificări. Ziarul Metropolis vă prezintă portretul lui Caragiale, aşa cum îl arată însemnările personale sau aşa cum l-au consemnat contemporanii lui.

01
/02
/14

Romanul Proorocii Ierusalimului (ediţia a III-a, Cartea Românească, 2009; ediţia a IV-a, Polirom, 2012), de Radu Aldulescu, a apărut în limba maghiară, la Editura Napkút, în traducerea lui Kirilla Terez.