Ramona, de Andrei Crețulescu, în selecția oficială “Semaine de la Critique” – Cannes 2015
https://www.ziarulmetropolis.ro/ramona-de-andrei-cretulescu-in-selectia-oficiala-semaine-de-la-critique-cannes-2015/

Scurtmetrajul independent “Ramona” , în regia lui Andrei Creţulescu, a fost selectat în competiţia oficială a secţiunii “Semaine de la Critique” din cadrul Festivalului Internaţional de Film de la Cannes. A 54-a ediţie a prestigioasei secţiuni va avea loc luna viitoare, în perioada 14-22 mai.

Un articol de Petre Ivan|20 aprilie 2015

Violent, stilizat și fără dialoguri, “Ramona” încheie astfel trilogia „impromptu” realizată de Andrei Crețulescu și începută cu  scurtmetrajele “Bad Penny” (2013) și “Kowalski” (2014). Din distribuție fac parte aceiași actori: Rodica Lazăr, Dorian Boguță, Andi Vasluianu, Șerban Pavlu, cărora li se adaugă Ana Ularu.

„Bad Penny a apărut cumva din întâmplare. Practic, am făcut “Kowalski” pentru că făcusem “Bad Penny” – și apoi am făcut “Ramona” pentru că făcusem “Kowalski”… Să zicem că am decis să încheiem ostilitățile cât mai sângeros cu putință, iar actorii și-au dorit să filmăm la mare. Ceea ce am și făcut. În octombrie – nu-i vina mea că n-au precizat anotimpul.” – Andrei Crețulescu.

Fost critic de film, Andrei Crețulescu a produs pentru HBO România primul sezon din serialul “În Derivă” și nouă documentare originale. În 2011 a înființat compania de producție Kinosseur.

După ce a produs lungmetrajul “Killing Time” (regia Florin Piersic Jr.), Andrei a scris și regizat “Bad Penny”și “Kowalski”, acesta din urmă laureat cu premiul pentru Cel mai bun scurtmetraj la Festivalul de Film de la Zagreb, în 2014, și cu Premiul de Regie și de Interpretare (Andi Vasluianu) la Festivalul de Film European de la Lille, în 2015.

“Ramona” este cel de-al treilea scurtmetraj al său, realizat în aceeași formulă ca primele două. În prezent, Andrei este în post-producție cu “Șapte luni mai târziu”, primul scurtmetraj finanțat de CNC, și în pre-producție cu primul lungmetraj, “Charlton Heston”, pe care îl va filma în toamnă.

“Ramona” este un scurtmetraj 100% independent, produs de Andrei Crețulescu (Kinosseur), Radu Stancu (deFilm) și Claudiu Mitcu (We Are Basca). Coproducători sunt Dan Chișu (DaKino) și Eugen Kelemen (Digital Cube).

Semaine de la Critique este o secțiune paralelă a Festivalului de la Cannes, înființată în 1962 și concentrată pe regizori aflați la început de carieră.

Foto: Ramona – facebook.com/Ramona2015short

30
/06
/20

OPINIE Desfăşurată în aer liber, după o amânare de trei luni din cauza pandemiei, gala Premiilor Gopo a avut câştigători previzibili. Deşi inevitabil mai puţin spectaculos ca de obicei, evenimentul a fost important prin simplul fapt că s-a desfăşurat şi că le-a permis câtorva sute de cineaşti să se reîntâlnească, într-un context dificil pentru filmul românesc.

30
/06
/20

Drama suedeză „Beartown/Scandalul” va avea premiera în toate teritoriile HBO Europe, în această toamnă. Serialul, bazat pe romanul bestseller al lui Fredrik Backman, este regizat de Peter Grönlund și îi are în rolurile principale pe Ulf Stenberg, Aliette Opheim, Tobias Zilliacus, Miriam Benthe și Oliver Dufaker.

29
/06
/20

Cele mai noi filme distribuite pe ecranele din România de către Independența Film se văd la TIFF (31 iulie - 9 august, Cluj), în timp ce contul de Vimeo al casei de distribuție primește titluri de referință, producții prezentate și premiate la Cannes.

25
/06
/20

”Grilele, genurile, toate categoriile fixate sunt inamicii criticului” şi ”Libertatea criticului este de a nu se supune ierarhiilor gata făcute”. Sunt doar două dintre numeroasele idei stimulante despre critica de film dintr-un dosar din revista franceză „Cahiers du cinéma” pe aprilie, în ultimul număr înainte de schimbarea echipei editoriale.

21
/06
/20

CRONICĂ DE FILM Realizat în Franţa şi cu o distribuţie formată din Catherine Deneuve, Juliete Binoche şi Ethan Hawke, „La vérité”/”The Truth” (2019) nu este printre cele mai reuşite titluri ale regizorului japonez Hirokazu Koreeda. Un film lejer, dar tonic.

19
/06
/20

Până pe 21 iunie, inclusiv, pot fi văzute gratuit scurtmetraje realizate de regizori români în timpul autoizolării impuse de pandemie, alături de o selecție de filme scurte din 21 de țăre europene, curatoriată de Andrei Tănăsescu, directorul artistic al acestei ediţii.

17
/06
/20

Fascinanta Italie, aflată în vizorul lumii, într-un an cu totul neobișnuit, este în centrul atenției și la Festivalul Internațional de Film Transilvania, de data aceasta, pentru cinema-ul ei seducător.

16
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Nu știu să existe vreo carte în limba română despre Alain Delon, nici măcar în traducere. Dar pentru că accesul la volume în limbi străine e mai ușor decât oricând, recomand două splendide albume în franceză – „L'encyclopédie Alain Delon” (2016) și „Alain Delon. Film par film” (2019).

12
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Cea mai nou apariţie în colecţia de cărţi de film a Editurii Noi Media Print, volumul „Noul cinema, două decenii şi ceva”, de Marian Sorin Rădulescu, adună o serie de texte ale criticului timişorean – de la eseuri mai elaborate, la simple note – despre câteva din filmele regizorilor reprezentativi ai cinematografiei române post-2000.