Rodica Mandache: „Studenţii de acum sunt aproape analfabeţi“
https://www.ziarulmetropolis.ro/rodica-mandache-studentii-de-acum-sunt-aproape-analfabeti/

Într-un interviu acordat Iulianei Ciugulea, pentru emisiunea „Conversaţii esenţiale“ de la Digi 24, actriţa Rodica Mandache spune că este dezamăgită de nivelul învăţământului din România

Un articol de Dan Boicea|18 aprilie 2013

Într-un interviu acordat Iulianei Ciugulea, pentru emisiunea „Conversaţii esenţiale“ de la Digi 24, actriţa Rodica Mandache a spus că este dezamăgită de nivelul învăţământului din România.

Iată câteva declaraţii făcute de Rodica Mandache:

„Lectura, cititul ar trebui să reprezinte peste 90% din formarea unui actor. Nu se poate fără. Dar studenţii pe care i-am avut de-a lungul timpului şi chiar cei pe care îi am acum, care sunt în anul II, au venit analfabeţi. E un cuvânt tare, dar… ăsta e adevărul. Ei însă nu au nicio vină. Dacă nu-i ghidezi şi nu-i conduci ca pe tramvaie, să-i pui pe şină, ei nu au cum să ştie.

Când au venit, habar nu aveau de literatura rusă. Ştiau doar că trebuie să-i urască pentru că de acolo vine comunismul. Asta e o generaţie frustrată de marea literatură… La mine, asta e a cincea sau a şasea generaţie de studenţi. La început au fost mai aproape de literatură, pe urmă mai departe şi tot mai departe, până au ajuns ca cei de acum să fie aproape analfabeţi. Nu ştiu nimic. Nimic despre nimic. Dar sunt nişte copii buni, care acum ştiu.“

Citiţi şi: Scrisoarea Rodicăi Mandache despre cazul Oana Pellea – Caţavencii

Ce a învăţat de la soţul ei

„Am învăţat foarte mult de la soţul meu (n. r. – un foarte cunoscut şi talentat fotograf) pentru că el era altfel decât toată lumea. În primul rând, avea acea transfigurare a banalului. El vedea întotdeauna ceva frumos, ceva extraordinar, miraculos, într-un loc în care eu nu vedeam nimic. Şi chiar la sfârşit, când era foarte bolnav şi ne plimbam aşa puţin ca să ia aer, s-a oprit odată în faţa unui pom, era iarnă şi pomul era negru, era ca un ciot. Şi el zice: «uite-l cum respiră, uite-l cum se luptă să mai existe puţin». Şi, în general, pozele lui cele mai emoţionante erau despre oameni bătuciţi de viaţă, apăsaţi dar care aveau ceva special. Reuşeau să facă faţă.“

„N-am fost o mamă grozavă“

„Din partea Dianei (n.r. – fiica sa) nu am avut decât lucrurile cele mai bune, pentru care nici nu eram pregătită. Căci trebuie să fii pregătit pentru un necaz, dar trebuie să fii pregătit şi pentru o mare bucurie. Ea a făcut lucrurile ca şi cum s-a născut pe lume să-mi lumineze mie calea. Dar eu n-am ştiut să-mi cresc copilul. N-am fost o mamă grozavă, n-am făcut sacrificii pentru copil. Eu nu din cauza carierei n-am fost o mamă bună. Pur şi simplu n-am fost o mamă bună. Nu ştiu cum. Nu e un alint, nu e o strâmbătură. Ea e complet altfel decât mine. E mult mai deşteaptă decât mine.“

„Eu sunt un om foarte puţin frumos, din punctul meu de vedere. Sunt egoistă, sunt extrovertită, îmi doresc să fiu tot timpul acolo, în mijloc. Dar asta cred că e şi benzina care intră în motor şi te face să mergi înainte şi să cauţi lucruri deosebite.“

Rodica Mandache
actriţă

În deschiderea articolului, fotografie din spectacolul „Un tramvai numit Dorinţă“, realizată de Octavian Tibăr

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.

22
/03
/24

Pe 23 martie 2021, la 93 de ani, după aproape un secol petrecut printre lumini, umbre și culori, a părăsit această lume, lăsând în urmă o istorie a costumului, zeci de volume, nenumărate expoziții, o mulțime de obiecte adunate într-o colecție de o valoare greu de estimat, care, poate, își va găsi în timp un spațiu pentru ca muzeul visat de ea să existe.

22
/03
/24

Cum poate râsul să fie terapeutic? Cum poate cufundarea în natură să ne aline? Cum ne poate ajuta arta mișcării să avem o relație mai bună, mai creativă cu procesul de înaintare în vârstă? În căutarea răspunsurilor la aceste întrebări, Asociația Developing Art lansează proiectul de cercetare artistică All Sorts of Care: o serie de rezidențe artistice dedicate explorării legăturilor complexe dintre corp și minte, în contextul râsului, al îmbătrânirii și al prezenței umane, ca un martor tăcut ce face parte din natură, toate privite prin filtrul ideii de grijă.

21
/03
/24

Cele mai noi filme cu Mads Mikkelsen și Sir Anthony Hopkins în rolurile principale și multipremiatul „All of Us Strangers” (foto) (r. Andrew Haigh) sunt doar câteva dintre titlurile incluse în programul celei de-a 23-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania, care va avea loc la Cluj-Napoca între 14 și 24 iunie.

21
/03
/24

Joi, 28 martie, de la ora 19.00, va avea loc la sediul Teatrului Masca (Bd. Uverturii, nr. 14) a șasea întâlnire din seria dezbaterilor performative moderate de Alex Tocilescu. Tema ediției este „Ăștia o să ne plătească nouă pensia?!”

20
/03
/24

Denisa Nicolae are multe nesiguranțe și incertitudini. Râde zgomotos și plânge cu sughițuri. Iubește. Lumea ei e mare și jucăușă, din când în când o prinde cu tandrețe, să nu fugă, și o face vizibilă, puțin câte puțin.

20
/03
/24

Sue Giles, președintele ASSITEJ, transmite mesajul de Ziua Internațională a Teatrului pentru Copii și Tineret. Scopul acestei campanii este de a facilita accesul la teatru și la spectacole pentru copii și tineri.

19
/03
/24

Nominalizat în acest an la Women's Prize for Fiction, romanul „Cele opt vieți ale unui trickster de-o vârstă cu veacul” de Mirinae Lee, o coreeancă mutată în SUA, spune povestea teribilă a unei femei evadate din Coreea de Nord.