„Roma” şi „The Favourite”, marile câştigătoare ale galei premiilor BAFTA
https://www.ziarulmetropolis.ro/roma-si-the-favourite-marile-castigatoare-ale-galei-premiilor-bafta/

„Roma” al lui Alfonso Cuarón şi „The Favourite” al lui Yorgos Lanthimos sunt marile câştigătoare ale galei premiilor Academiei Britanice de Film, care a avut loc duminică seară la Londra.

Un articol de Petre Ivan|11 Februarie 2019

„Roma” s-a impus la categoriile „cel mai bun film”, „cel mai bun regizor”, „cea mai bună imagine” şi „cel mai bun film într-o limbă străină” in timp ce „The Favourite” a primit cele mai multe trofee BAFTA, in numar de 7, la categoriile: „cel mai bun film britanic”, „cea mai bună actriţă în rol principal”, „cea mai bună actriţă în rol secundar”, „cel mai bun scenariu original”, „cele mai bune costume”, „machiaj şi coafură” şi „cea mai bună scenografie”.

La categoria „cel mai bun film” au fost nominalizate: „BlacKkKlansman” (r. Spike Lee), „The Favourite” (r. Yorgos Lanthimos), „Green Book” (r. Peter Farrelly), „Roma” (r. Alfonso Cuarón) şi „A Star is Born” (r. Bradley Cooper). Câştigător a fost ales lungmetrajul lui Alfonso Cuarón.

Trofeul pentru cel mai bun regizor a revenit tot cineastului mexican pentru „Roma”, producţie Netflix.

Olivia Colman a fost recompensată cu trofeul categoriei „cea mai bună actriţă”, pentru rolul din „The Favourite”, pentru care a primit şi un Glob de Aur, în luna ianuarie, şi o nominalizare la Oscar.

Rami Malek a primit trofeul la categoria „cel mai bun actor”, pentru rolul din „Bohemian Rhapsody”, cel mai de succes film biografic muzical din toate timpurile. Acest rol i-a adus actorului şi un Glob de Aur şi o nominalizare la Oscar.

Cea mai bună actriţă în rol secundar a fost desemnată Rachel Weisz, pentru „The Favourite”. Weisz a fost nominalizată pentru acest rol la Globurile de Aur şi la Oscar.

Mahershala Ali a câştigat trofeul categoriei „cel mai bun actor în rol secundar”, pentru interpretarea din filmul „Green Book”. Interpretarea i-a adus mai adus anul acesta un Glob de Aur şi o nominalizare la Oscar.

Cel mai bun film într-o limbă străină alta decât engleza a fost desemnat „Roma”, produs de Alfonso Cuarón şi Gabriela Rodríguez.

Emma Stone in ‘The Favourite’

Spike Lee, David Rabinowitz, Charlie Wachtel şi Kevin Willmott au fost câştigătorii categoriei „cel mai bun scenariu adaptat”, pentru „BlacKkKlansman”.

Deborah Davis şi Tony McNamara au fost premiaţi pentru cel mai bun scenariu original – „The Favourite”.

Tot „The Favourite” (Yorgos Lanthimos, Ceci Dempsey, Ed Guiney, Lee Magiday, Deborah Davis, Tony McNamara) a fost desemnat cel mai bun film britanic.

Cel mai bun documentar a fost ales „Free Solo” (Elizabeth Chai Vasarhelyi, Jimmy Chin, Shannon Dill, Evan Hayes), în timp ce pentru cel mai bun montaj a fost premiat Hank Corwin, pentru „Vice”.

La categoria „Rising Star”, în urma votului publicului, câştigătoare a fost actriţa Letitia Wright, cunoscută din mai multe seriale, între care „Humans” şi „Black Mirror”, dar şi din producţii ca „Black Panther” şi „Avengers: Infinity War”.

Michael Pearce (scenarist/ regizor) şi Lauren Dark (producător) au fost premiaţi pentru cel mai bun debut, cu filmul „Beast”.

Cel mai bun scurtmetraj britanic a fost ales „73 Cows”, de Alex Lockwood.

Cel mai bun scurtmetraj britanic de animaţie a fost „Roughhouse”, de Jonathan Hodgson şi Richard Van Den Boom.

Titlul de „cea mai bună scenografie” a revenit lungmetrajului „The Favourite” (Fiona Crombie, Alice Felton), iar cea mai bună muzică a fost aleasă cea din „A Star is Born” – Bradley Cooper, Lady Gaga şi Lukas Nelson.

Filmul „Black Panther” a fost premiat pentru efectele vizuale create de Geoffrey Baumann, Jesse James Chisholm, Craig Hammack şi Dan Sudick.

Alfonso Cuarón („Roma”) a primit trofeul pentru „cea mai bună imagine”, iar John Casali, Tim Cavagin, Nina Hartstone, Paul Massey şi John Warhurst („Bohemian Rhapsody”), pentru „cel mai bun sunet”.

„Spider-Man: Into the Spider-Verse”, de Bob Persichetti, Peter Ramsey, Rodney Rothman şi Phil Lord, a fost desemnat cel mai bun lungmetraj de animaţie.

Foto: Roma, The Favourite – facebook

09
/12
/19

Ajuns la ediția a 23-a, festivalulul de film studențesc CineMAiubit, care a avut loc între 3 și 7 decembrie la Cinemateca Eforie din București, a scos în prim-plan câțiva tineri cineaști foarte promițători, care merită urmăriți și de care foarte probabil vom mai auzi în anii care vin.

09
/12
/19

Muzeul Național de Artă al României invită publicul, pe 12 decembrie, de la ora 19.00, la o seară de film cu o proiecție specială: un moment rar de confesiune în care Corneliu Baba, acest pictor singuratic, a acceptat prezența celorlalți în atelierului său.

08
/12
/19

Al șaselea și ultimul sezon al dramei Vikingii a revenit, în exclusivitate, la HISTORY® cu două episoade, joi, 5 decembrie, de la ora 21:00, la doar o zi după premiera din Statele Unite. Drama crește în intensitate pe parcursul călătoriei vikingilor în locuri îndepărtate, la mii de kilometri de Kattegat, pe măsură ce aceștia vor întâlni rivali de temut și vor înfrunta consecințele morții lui Ragnar.

28
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După „Cealaltă Irina” (2009) și „Q.E.D.” (2013), regizorul Andrei Gruzsniczki revine cu un nou lungmetraj, „Zavera” (2019), o dramă minimalistă - dar și manieristă - despre un inginer constructor (Dorian Boguță) a cărui viață e dată peste cap de moartea celui mai bun prieten (Șerban Pavlu).

28
/11
/19

Organizat de American Independent Film Festival și Cinema „Elvire Popesco”, pe 30 noiembrie, Maratonul „Blade Runner” este o invitație în lumea a două filme cult.

27
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Martin Scorsese revine cu voluptate la ce i-a fost cel mai drag: filmul cu gangsteri. Produs și lansat de Netflix, adică în afara limitărilor la durată impuse de o distribuție în cinematografe, „The Irishman” i-a permis veteranului regizor să se lăfăie într-o cronică a mafiei de aproape trei ore și jumătate.

23
/11
/19

10 filme internaționale proiectate în premieră la București, un juriu de excepție, 12 masterclass-uri și 2 workshop-uri cu specialiști în cinematografie și actorie, și voie bună fără limite!

21
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După două filme ilustrative, fără forță, eșuate, „Poarta Albă” (2014) și „Fals tratat de mântuire a sufletului” (2018), nu aveam mari așteptări de la noul lungmetraj al regizorului Nicolae Mărgineanu, „Cardinalul” (2019), tot despre victimele comunismului. Filmul are însă câteva calități, fără a fi memorabil.

Page 1 of 25412345...102030...Last »