Ruxandra Sireteanu, vineri, la TVR 2 – IN MEMORIAM
https://www.ziarulmetropolis.ro/ruxandra-sireteanu-vineri-la-tvr-2-in-memoriam/

Telespectatorii vor putea urmări la TVR 2 un program în amintirea regretatei actriţe Ruxandra Sireteanu, care a încetat din viaţă marţi, 18 februarie, la vârsta de 70 de ani.

Un articol de Petre Ivan|20 februarie 2014

Telespectatorii vor putea urmări la TVR 2 un program în amintirea regretatei actriţe Ruxandra Sireteanu, care a încetat din viaţă marţi, 18 februarie, la vârsta de 70 de ani.

TVR 2 difuzează vineri, 21 februarie, de la ora 13.10, piesa „Şantaj” de Ludmila Razumovskaia, un spectacol preluat de la Teatrul Nottara, a cărui regie artistică este semnată de Dominic Dembinski.

Piesa, care a avut premiera pe scena Teatrului Nottara în 22 februarie 1992, o are în rolul principal pe regretata actriţă Ruxandra Sireteanu, care interpretează rolul Elenei Sergheevna, o profesoară de matematică pe care câţiva elevi de liceu încearcă s-o convingă să le schimbe tezele cu unele rezolvate corect.

Cristian Şofron, Bogdan Vodă, Sorin Cociş şi Andreea Măcelaru interpretează rolurile celor patru elevi care, în ciuda refuzului profesoarei, devin insistenţi, în încercarea lor de a obţine notele pe care şi le doresc la BAC.

Anul trecut, Ruxandra Sireteanu a făcut parte din distribuţia piesei „Hedda Gabler” de Henrik Ibsen, în regia lui Dominic Dembinski, în spectacolul Casei de Producţie TVR.

Piesa, în care actriţa interpretează rolul Bertei, a fost difuzată pe canalele TVR în luna noiembrie a anului trecut şi este disponibilă spre vizionare şi acum, online, pe platforma video a Televiziunii Române – www.TVRplus.ro – partea I şi partea a II-a.

Ruxandra Sireteanu

Ruxandra Sireteanu s-a născut pe data de 20 decembrie 1943 la Craiova şi debutat la o vârstă fragedă (9 ani) pe scena Teatrului Naţional din Bucureşti, în rolul Maia din „Platon Krecet”

Printre rolurile pe care renumita actriţă le-a interpretat în cei peste 40 de ani dedicaţi scenei Teatrului Nottara (1972-2014) se numără: Veta (în O noapte furtunoasă de I. L. Caragiale, regia: Dan Micu, 1987), Charlotta (în Livada de vişini de A. P. Cehov, regia: Dominic Dembinschi, 1988), Frosina (în Avarul de Moliere, regia: Mircea Cornişteanu, 1994), Chiriachiţa (în Titanic Vals de Tudor Muşatescu, regia: Dinu Cernescu, 2002).

Foto: Ruxandra Sireteanu  – Teatrul Nottara

20
/03
/24

Denisa Nicolae are multe nesiguranțe și incertitudini. Râde zgomotos și plânge cu sughițuri. Iubește. Lumea ei e mare și jucăușă, din când în când o prinde cu tandrețe, să nu fugă, și o face vizibilă, puțin câte puțin.

20
/03
/24

Sue Giles, președintele ASSITEJ, transmite mesajul de Ziua Internațională a Teatrului pentru Copii și Tineret. Scopul acestei campanii este de a facilita accesul la teatru și la spectacole pentru copii și tineri.

19
/03
/24

Nominalizat în acest an la Women's Prize for Fiction, romanul „Cele opt vieți ale unui trickster de-o vârstă cu veacul” de Mirinae Lee, o coreeancă mutată în SUA, spune povestea teribilă a unei femei evadate din Coreea de Nord.

18
/03
/24

Proiectul „Întâlnirile Teatrul azi la Masca” iniţiat de revista Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, continuă seria de discuții profesionale cu a doua masă rotundă dedicată, de această dată, dramaturgiei românești.

18
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie.

15
/03
/24

Cea de-a cincea ediție a Festivalului Filmului Palestinian, organizată de Centrul Cultural Mahmoud Darwish, sub patronajul Ministerului Culturii din Palestina și al Ambasadei Statului Palestina în România, se va desfășura între 18 și 21 aprilie la București și pe 28 aprilie la Cluj-Napoca, cu o nouă direcție artistică și o prezentare a cinematografiei palestiniene ca un Cinema of Existence.

14
/03
/24

Unul dintre cei mai importanți regizori europeni, cunoscut pentru abordarea sa contemporană a pieselor clasice și montările provocatoare din punct de vedere politic și social, Thomas Ostermeier montează pentru prima dată un spectacol în România.