S-au pus în vânzare biletele la Festivalul UNDERCLOUD 2016
https://www.ziarulmetropolis.ro/s-au-pus-in-vanzare-biletele-la-festivalul-undercloud-2016/

Peste 40 de spectacole şi evenimente culturale din ţară şi din străinătate vor atrage, în acest an, publicul iubitor de teatru la Festivalul Internaţional de Teatru Independent UNDERCLOUD. Cea de-a noua ediţie se va desfăşura în perioada 22 – 31 august, în centrul istoric, la ARCUB Gabroveni, o instituţie modernă, dedicată culturii urbane. Biletele pot fi achiziţionate, începând cu 9 august, de pe www.bilete.ro.

Un articol de Petre Ivan|11 august 2016

Zilnic, vor avea loc producții teatrale din România și din alte șase țări, precum și conferințe, spectacole-lectură, spectacole de teatru-dans, expoziții.

Cele zece zile de festival cuprind producții variate, surprinzătoare prin caracterul inovator, îndrăzneț, experimental și care vor mulțumi toate gusturile: de la comedie la teatru filozofic, de la lectură la dans.

Programul va oferi publicului ocazia să cunoască noile direcții înspre care merge teatrul independent, prin secțiunea Concurs, în care participă 12 spectacole.

Cu „Omul-pernă”, al lui Eugen Gyment, vom călători într-un stat totalitar fictiv, în care un scriitor anonim este interogat în legătură cu poveștile lui macabre și asemănările dintre acestea și o serie de crime petrecute în oraș.

In one-woman show-ul Silviei Călin, „Aleargă”, după romanul omonim de Ana Maria Sandu, o vom vedea pe Nicoleta Lefter căutând echilibrul între cuvânt, mișcare și imagine, iar la „Sâmbătă: averse”, vom râde cu personajele colorate ale lui Matei Lucaci-Grunberg, într-o comedie de limbaj și situație.

Ștefan Lupu și „Aglaja” sa, spectacol de teatru-dans adaptat după romanele „De ce fierbe copilul în mămăligă” și „Raftul cu ultimele suflări” de autoarea Veteranyi, ne poartă în lumea unei familii de artiști de circ, cu bucuriile, fricile și angoasele sale.

Iar în „Nesomn”, în coregrafia lui Arcadie Rusu, experimentăm diferitele forme pe care le ia visul și în care noi înșine ne descoperim, mereu, noi valențe.

Actorul Răzvan Vasilescu, invitat special UNDERCLOUD 2016

Prin categoria Invitați din România, publicul va putea să (re)vadă montări de prestigiu, cu artiști deja consacrați, precum one-man show-ul lui Gheorghe Ifrim, „Gigel”, o comedie spumoasă în regia lui Vlad Zamfirescu, în care vorbește despre noi şi despre câteva dintre legendele care ne-au îmbogățit viața în ultima jumătate de secol;

București. Instalație umană”, un spectacol coordonat de Radu Nica, despre Bucureștiul nostru, al tuturor, cu bune și cu rele;

Ziua Necunoștinței”, un concert de poezia urbană, de Alex Ștefănescu, este tot despre Bucureștiul nostru, dar cu o tentă în plus de nostalgie.

Din România, unul dintre invitații speciali este Răzvan Vasilescu, unul dintre cei mai importanți actori români de teatru și cinema, care se alătură pentru prima oară festivalului UNDERCLOUD cu două spectacole incluse în categoria „Invitați din România” ‒ „Creditul”, în regia lui Mihai Constantin, unde joacă alături de Șerban Pavlu, și „Era OK și la 60!”, un one-man show despre micile minuni, plăceri, abandonuri și paradoxuri ale vieții unui om care își descoperă în fiecare zi bucuria de a trăi.

Zeci de alte spectacole, atât din secțiunea „Concurs”, cât și din cea a invitatelor speciale, vor completa UNUNDERCLOUDDERCLOUD 2016, care se ghidează și anul acesta după principiul calității și cel al inovației.

UNDERCLOUD, ajuns la a treia ediție internațională, a extins categoria spectacolelor invitate din străinătate și va prezenta șase montări din Anglia, Franța, Rusia, Republica Moldova, Israel și Grecia:

„The Tragedian”, de la Prodigal Theater din Londra, prezintă povestea legendarului Edmund Keane, „Voix dans le noir”, spectacol de marionete pentru adulți, al lui Eric Deniaud (de la Collectif Kahraba), prezintă personaje grotești, prinse în hățișul absurdității lumii contemporane.

„One Day We Will All Be Happy”, de la Centrul Meyerhold din Moscova, este o introspecție sfâșietoare realizată de două personaje care joacă același rol.

Odată cu „Istoria comunismului povestită pentru bolnavii mintal” (Teatrul „Eugene Ionesco” din Chișinău) intrăm într-o alegorie a totalitarismului în care nu mai există nici un reper, prin Philoctetes” (Grecia) vorbește despre sistemul politic corupt din Grecia contemporană, dar și despre alienarea spirituală, iar cu spectacolul-dans al trupei din Israel, „Control Freaks & More”, ajungem într-un peisaj oniric.

În plus, două dintre workshopurile programate în festival vor fi ținute chiar de unii dintre artiștii invitați din străinătate: Alister O’Loughlin, de la Prodigal Theatre, și Elena Kovalskaya, director artistic al Centrului Teatral Meyerhold.

Programul complet al festivalului UNDERCLOUD 2016 este disponibil aici.

Biletele pot fi acum achiziționate on-line, iar începând cu 16 august vor fi puse în vânzare și la Casa de Bilete ARCUB-Gabroveni.

Prețul unui bilet este de 35 RON.

Foto: UNDERCLOUD 2016, Razvan Vasilescu – facebook.com/undercloudfestival

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.

05
/02
/24

Vineri, 9 februarie 2024 (19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va fi dirijată de RADU PAPONIU, director artistic și muzical al ansamblului Southwest Florida Symphony Orchestra, dirijor asociat al Filarmonicii din Naples (Florida – S.U.A.) și director muzical al Orchestrei de Tineret din același oraș american. Din 2017, Radu Paponiu a dirijat Filarmonica din Naples în peste 100 de evenimente diferite de muzică clasică, pop sau în proiecte educaționale.

05
/02
/24

Considerat, de critici, dar și de iubitorii de artă, poate cel mai cunoscut și mai bine cotat artist român contemporan la nivel internațional, Adrian Ghenie revine într-o licitație din România cu o lucrare amplă și expresivă.

05
/02
/24

Prima premieră a anului 2024 la Teatrul EXCELSIOR (singurul teatru din București dedicat adolescenților și tinerilor) este spectacolul PTERODACTILI de Nicky Silver, o producție în regia lui Radu Iacoban și scenografia lui Tudor Prodan.

05
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă marți, 6 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Borges și eu de Jay Parini, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea lui Mihnea Gafița, un road novel care emană o nesfârșită admirație pentru unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori ai secolului XX, un roman ce are la bază întâmplări petrecute în primăvara anului 1971.

04
/02
/24

NOU Un singur personaj, în care coabitează două ființe diferite, chiar opuse. Un singur monolog, lung, rostit de doi actori, într-un spectacol nou intrat în portofoliul Teatrului Metropolis, în urma concursului pentru debutanți, “StarT”

02
/02
/24

Jurnalismul de investigație din Balcani, Europa Centrală, țările Parteneriatului Estic, precum și Cipru și Malta, a întâmpinat numeroase provocări în ultimii ani. În multe țări din regiune, peisajul media este plin de (auto-)cenzură, iar inițiativele independente și critice sunt insuficiente. Jurnaliștii se confruntă deseori cu amenințări, hărțuire și acțiuni legale, ceea ce le restricționează tot mai mult capacitatea de a documenta și raporta problemele acute din societatea actuală.