Sala de cinema neincapatoare la proiectia peliculei Dupa dealuri
https://www.ziarulmetropolis.ro/sala-de-cinema-neincapatoare-la-proiectia-peliculei-dupa-dealuri/

Sala cinematografului Zeughauskino din Berlin s-a dovedit a fi neîncăpătoare pentru toţi cei prezenţi la proiecţia peliculei ‘După dealuri’, în regia lui Cristian Mungiu, care a avut loc la 11 decembrie. Deşi înzăpezită şi aproape de necirculat, capitala germană a surprins încă o dată prin interesul locuitorilor săi pentru filmele provenite din România. Din păcate, […]

Un articol de Andrada Văsii|13 decembrie 2012

Sala cinematografului Zeughauskino din Berlin s-a dovedit a fi neîncăpătoare pentru toţi cei prezenţi la proiecţia peliculei ‘După dealuri’, în regia lui Cristian Mungiu, care a avut loc la 11 decembrie.

Deşi înzăpezită şi aproape de necirculat, capitala germană a surprins încă o dată prin interesul locuitorilor săi pentru filmele provenite din România. Din păcate, organizatorii au fost nevoiţi să trimită acasă în jur de 80 de persoane pentru a putea asigura o proiecţie în condiţii optime. Deşi numărul maxim de spectatori permis este de 164, în sală s-au aflat peste 200 de persoane, care s-au înghesuit pe culoarele marginale şi au preferat să ia loc pe podea decăt să plece şi să rateze filmul, relatează ICR Berlin într-un comunicat de presă dat publicităţii joi.

 

Cuvântul de deschidere a fost susţinut de domnul Jörg Friess, directorul cinematecii Zeughauskino, care a lăudat ICR Berlin pentru o selecţie extraordinară de filme şi a subliniat că apreciază în mod deosebit calitatea producţiilor din noul val românesc. După acesta, s-au mai adresat publicului domnul Lazăr Comănescu, ambasadorul României la Berlin şi doamna Cristina Hoffman, directoarea ICR Berlin, care le-a prezentat şi pe protagonistele serii, actriţele Cristina Flutur şi Cosmina Stratan.

În aceeaşi seară a avut loc o emisiune la Deutschland Radio, la care au fost invitate cele două actriţe din rolurile principale, precum şi directoarea ICR Berlin. Tema emisiunii a fost filmul românesc contemporan şi modalităţile de promovare pe plan internaţional ale acestuia.

După proiecţie cele două actriţe au interacţionat cu publicul prezent într-o sesiune de întrebări şi răspunsuri. Cosmina Stratan şi Cristina Flutur au vorbit despre colaborarea cu Cristian Mungiu, despre reacţiile publicului din lumea largă, despre premiul de la Cannes dar şi despre sentimentele proprii legate de pelicula ‘După dealuri’. Pentru că întrebările spectatorilor nu mai conteneau discuţia a continuat în holul cinematografului.

Festivalul Rekonstruktion. Filmland Rumänien II continuă până duminică. Alţi importanţi invitaţi care îi vor trece pragul sunt Victor Rebengiuc, Mariana Mihuţ, Radu Gabrea şi Florin Piersic jr.

 

Sursa: Agerpres

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

26
/01
/24

UNATC „I.L. Caragiale” din București prezintă, în cadrul proiectului ARHIVA ACTIVĂ derulat de Centrul de Pedagogie și Studiul Imaginii „Sorin Botoșeneanu”, o retrospectivă cuprinzând toate cele șapte filme de lungmetraj ale cineastului Nae Caranfil.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.