Sapte blesteme, cerute, făcute şi legate – onoarea de fi blestemat
https://www.ziarulmetropolis.ro/sapte-blesteme-cerute-facute-si-legate-onoarea-de-fi-blestemat/

Spectacolul „7 blesteme cerute făcute şi legate“, scris şi regizat de Chris Simion, va avea loc marţi, 18 februarie, de la ora 20.00 la Godot Cafe Teatru, str. Blănari nr 14. Biletele se achiziţionează de la sediul Godot Cafe, zilnic, între orele 12.00 şi 19.00.

Un articol de Judy Florescu|15 februarie 2014

Spectacolul „Sapte blesteme cerute făcute și legate“, scris și regizat de Chris Simion, va avea loc marți, 18 februarie, de la ora 20.00 la Godot Cafe Teatru, str. Blănari nr 14. Biletele se achiziționează de la sediul Godot Cafe, zilnic, între orele 12.00 şi 19.00.

Chiar și în vremurile în care totul este tehnologizat, de la comunicare până la jobul de a comunica, blestemele fac parte din viața noastră și nu se referă numai la urările de rău venite din partea invidioșilor. Blestemul poate fi o calitate pe care o avem dar pe care nu știm să ne-o însușim. Blestemul binelui. Orice avem în componența noastră fizică și psihică și nu știm să valorizăm devine o povară pentru propria existență, dar și un mod de amuzament cinic pentru cei din jur.

Blestemele vin din frustrarea doamnelor trecute binișor de prima tinerețe, care se simt inferioare față de frumusețea proaspătă a fetelor aflate în floarea vârstei şi care încă mai cred în zâne și feți-frumoși. Ce înseamnă blestemul de a fi frumoasă și dorința de a obține iubirea cu orice preț, aflăm din spectacolul scris și regizat de Chris Simion, cu Magda Catone, Carla Maria Teaha şi Andrei Runcanu.

sapte blesteme

Afişul spectacolului „Sapte blesteme cerute făcute și legate“

Carla Maria Teaha este o Afrodita tradițională, a cărei frumusețe și dorință de a fi iubită sunt mai puternice decât rațiunea. O raţiune lăsată în seama Babei Chiva (Magda Catone), maestra în legături amoroase și strângătoarea de galbeni cinstiți. De la durerile facerii la chinurile neiubirii și la inevitabilitatea morții, vedem pe scenă o succesiune de momente înțepătoare, dar obișnuite pentru viața unei femei de la țară.

Bărbatul, Andrei Runcanu, deși are rol secundar, este esențial pentru povestea a cărei file se spulberă în fața obstacolelor vieții. Acțiunea feminină este determinată de indiferența masculină.

Montarea ne oferă posibilitatea de a privi direct în sufletul personajului: Irina Strungăreanu și Floretin Munteanu modelează prin dans trăirile amplificate de zbucium ale celor două inimi care bat una pentru cealaltă.

Foto din spectacolul Sapte blesteme cerute făcute și legate – Godot Cafe



07
/02
/24

Band-ul internațional TIME IN OUR HANDS TRIO va prezenta sâmbătă, în premieră în România, noul său program cu compozițiile celor trei membri, într-un concert marcat de improvizație conceptuală, de la jazz la baroc european și, interesant, muzică tradițională românească.

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.