Școala de bine, la Teatrul Act
https://www.ziarulmetropolis.ro/scoala-de-bine-la-teatrul-act/

Teatrul Act organizează în perioada noiembrie 2019 – februarie 2020 Școala de bine – un proiect prin care îşi propune să promoveze importanţa educaţiei culturale în rândul copiilor şi tinerilor cu vârste între 9 şi 19 ani.

Un articol de Liliana Matei|31 octombrie 2019

Timp de 4 luni, peste 320 de copii și adolescenți din București, Prahova, Buzău și Craiova vor participa la cele trei ateliere de teatru, dans și comunicare creativă, coordonate de actorul Vlad Bălan, balerina Corina Aldea și psihologul Bogdana Fati.

Dorința noastră, prin desfășurarea Școlii de bine, este aceea de a ajuta copiii și tinerii să se apropie de domeniul cultural prin descoperirea faptului că arta este esențială pentru existența și dezvoltarea lor, dar și că poate fi o vocație încă nedescoperită pentru mulți dintre ei. Teatrul practicat poate conduce la dezinhibare, dansul este o formă de libertate și expresivitate, iar comunicarea și scrierea pot fi utilizate ca o formă de terapie. Astfel, arta, dincolo de dimensiunea estetică, are aplicații concrete în dezvoltarea inteligenței emoționale, a capacității deproblem solving, stimularea creativității, contribuind la o viață echilibrată.

Prima sesiune de ateliere va avea loc la Teatrul Act, sâmbătă, 2 noiembrie, avându-i ca participanți pe elevii  Școlii Gimnaziale 190, din sectorul 4.

Proiectul este derulat de Asociația Culturală ACT și finanțat prin programul „În stare de bine”, susținut de Kaufland România și implementat de Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile.

Înființat în 1995, Teatrul Act este primul teatru independent din România. În septembrie 1998, Asociația Culturală Act inaugurează spaţiul propriu, multifuncţional, destinat spectacolelor de teatru, muzică, film, dans şi expoziţii pe Calea Victoriei la numărul 126, unde funcționează și astăzi la peste 21 de ani de activitate. Teatrul ACT are experiență în derularea de proiecte culturale pentru tineri prin cele două programe pe care le-a organizat: „Festivalul Tinerii și Muzica”  și „Teatrul face pACT cu gashka ta din liceu”. Scopul iniţial a fost familiarizarea elevilor din liceele bucureştene cu activitatea specifică unui teatru, cu spectacolul de teatru şi lumea artistică, respectiv non-artistică implicată în buna desfăşurare a fenomenului teatral.

20
/03
/24

Denisa Nicolae are multe nesiguranțe și incertitudini. Râde zgomotos și plânge cu sughițuri. Iubește. Lumea ei e mare și jucăușă, din când în când o prinde cu tandrețe, să nu fugă, și o face vizibilă, puțin câte puțin.

20
/03
/24

Sue Giles, președintele ASSITEJ, transmite mesajul de Ziua Internațională a Teatrului pentru Copii și Tineret. Scopul acestei campanii este de a facilita accesul la teatru și la spectacole pentru copii și tineri.

19
/03
/24

Nominalizat în acest an la Women's Prize for Fiction, romanul „Cele opt vieți ale unui trickster de-o vârstă cu veacul” de Mirinae Lee, o coreeancă mutată în SUA, spune povestea teribilă a unei femei evadate din Coreea de Nord.

18
/03
/24

Proiectul „Întâlnirile Teatrul azi la Masca” iniţiat de revista Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, continuă seria de discuții profesionale cu a doua masă rotundă dedicată, de această dată, dramaturgiei românești.

18
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie.

15
/03
/24

Cea de-a cincea ediție a Festivalului Filmului Palestinian, organizată de Centrul Cultural Mahmoud Darwish, sub patronajul Ministerului Culturii din Palestina și al Ambasadei Statului Palestina în România, se va desfășura între 18 și 21 aprilie la București și pe 28 aprilie la Cluj-Napoca, cu o nouă direcție artistică și o prezentare a cinematografiei palestiniene ca un Cinema of Existence.

14
/03
/24

Unul dintre cei mai importanți regizori europeni, cunoscut pentru abordarea sa contemporană a pieselor clasice și montările provocatoare din punct de vedere politic și social, Thomas Ostermeier montează pentru prima dată un spectacol în România.