Scurtmetrajul spaniol „Dead Horses” a câștigat Trofeul Anim’est
https://www.ziarulmetropolis.ro/scurtmetrajul-spaniol-dead-horses-a-castigat-trofeul-animest/

Scurtmetrajul spaniol „Dead Horses”, al regizorilor Marc Riba şi Anna Solanas, a câştigat marele trofeu al celei de-a 12-a ediţii a Festivalului Internaţional de Film de Animaţie Anim’est, distincţie oferită de Institutul Cultural Român

Un articol de Petre Ivan|8 octombrie 2017

„Pelicula care a câștigat marele premiu este într-adevăr un film deosebit, nu neapărat prin prisma tehnicii folosite, care e stop motion și durează foarte mult, cât prin subiectul pe care-l tratează. Îmi imaginez că a fost foarte greu pentru juriile festivalului să desemneze câștigătorii ediției, pentru că și pentru mine a fost foarte greu să fac selecția din 1.200 de scurtmetraje” – Mihai Mitrică,  directorul Anim’est

Acesta a precizat că ediția din acest an a festivalului a fost una „foarte reușită”, la succes contribuind și faptul că au fost mai multe locații, programul a fost mai dens, iar publicul „a fost foarte numeros”.

Mihai Mitrică a amintit că filmul câștigător al marelui trofeu va intra pe lista lungă de propuneri, la categoria Cel mai bun scurtmetraj de animație, a Premiilor Academiei Americane de Film.

Premiul pentru Cel mai bun film de scurtmetraj, oferit de ShortsTV, a fost adjudecat de filmul din Franța „The Ogre” / „Căpcăunul”, în regia lui Laurene Braibant, în timp ce pelicula „My man (Octopus)” / „Bărbatul meu (Caracatița)”, în regia lui Stephanie Cadoret (Franța), a primit o mențiune specială.

La categoria Cel mai bun scurtmetraj studențesc premiul a fost câștigat de pelicula din Statele Unite ale Americii „Hot Dog Hands” / „Degetele hot dog”, în regia lui Matt Reynolds.

La aceeași categorie au fost oferite mențiuni speciale filmelor „Stockholm”, cu o regie semnată de Jean-Baptiste Aziere, Victor Chavanne, Thomas Némery, Morgane Perrin, Camille Roubinowitz (Franța), și peliculei poloneze „Oh mother!” / O, mamă!”, regia Paulina Ziolkowska.

Juriul secțiunilor scurtmetraj internațional și film studențesc i-a avut în componență pe canadianul Dave Cooper, finlandeza Katariina Lillqvist și francezul Alexis Hunot.

Distincția pentru Cel mai bun film de lungmetraj a fost acordată animației chineze „Have a nice day!” / „O zi bună să ai!”, în regia lui Liu Jian. O mențiune specială a fost acordată coproducției Franța-Canada „Louise by the shore” / „Louise la malul mării”, în regia lui Jean-Francois Laguionie.

Câștigătorul premiului pentru cel mai bun scurtmetraj românesc, distincție oferită de Institutul Cultural Român, a fost regizorul Sergiu Negulici cu filmul „Splendida moarte accident” / „The blissful accidental death”.

Mențiuni speciale au fost acordate peliculelor „Cel mai bun client” / „Best customer”, în regia lui Serghei Chiviriga, și „Nu mor caii când vor câinii” / „Horses don’t die on a dog’s wish”, regia Cristian Radu.

Juriul secțiunilor lungmetraj internațional și competiție românească i-a avut în componență pe Nag Vladermerski, fondatorul, directorul și selecționerul LIAF (London International Animation Festival) din Marea Britanie, Hanna Hemila, producătoare și regizoare finlandeză, și regizoarea Ely Dagher din Liban.

În secțiunea Music Video, jurizată de Bogdan Șerban (România), Luiz Stockler (Marea Britanie), și Răzvan Rădulescu (Hefe) (România), câștigător a fost „Perfect world”, cu o regie semnată de Saul Freed și Karni Arieli (Marea Britanie).

Premiul publicului a revenit tot unui scurtmetraj realizat în România, „Cel mai bun client” / „Best customer”, în regia lui Serghei Chiviriga.

Un juriu format din copii — Sofia Diga, Olga Dragomir și Alice Bușe — a ales câștigătorul secțiunii Minimest — „The Wind in the Reeds” / „Vântul printre trestii”, o coproducție Franța/Belgia/Elveția, regizată de Nicolas Liguori și Arnaud Demuynck.

Seara a continuat cu spectacolul „Harun și marea de povești”, de Salman Rushdie, o adaptare de Timp Supple și David Tushingham, în regia lui Alexandru Berceanu.

Cea de-a XII-a ediție a Festivalului Internațional de Film de Animație Anim’est s-a desfășurat în perioada 29 septembrie — 8 octombrie la Cinemateca Eforie, Cinema Elvire Popesco, Centrul CINETic, Expirat, Apollo 111 și Carol 53.

Festivalul Internațional de Film de Animație Anim’est, membru al rețelei paneuropene Cartoon, este organizat de Asociația Este’n’est și finanțat de Centrul Național la Cinematografiei, Administrația Fondului Cultural Național, Uniunea Cineaștilor din România, Institutul Cultural Român și Fundația Japonia.

Foto: Anim’est 2017 – facebook

04
/10
/21

Până la 14 octombrie, în cadrul Cineclubului One World Romania, pot fi vizionate gratuit pe site-ul Sahia Vintage câteva din filmele documentare, aflate la granița dintre funcția utilitară și vena experimentală, ale lui Mircea Săucan, dar și ale lui Radu Gabrea, Tudor Eliad sau Sergiu Nicolaescu.

01
/10
/21

BFFF 2021 a inclus o secţiune competiţională internaţională, la care s-au înscris peste 100 de scurtmetraje de modă, oferind patru premii. Câștigătorii au fost selectați de un juriu format din profesioniști din film, advertising și modă de pe scena locală și cea internaţională: Grigor Devejiev - Creative Director Jam Project, Marley Hansen - curator Nowness, Marcin Kempski - fotograf de modă londonez, Sandra Bold - Global Creative Director Publicis și Ina Borcea - fashion editor Harpers Bazaar.

30
/09
/21

Spectacolul continuă, acțiunea escaladează și toată sala vibrează pentru cel mai așteptat film din ultima perioadă, super producția 'Nu e vreme de murit' ajunge în avanpremieră pe marile ecrane din 30 septembrie la Cineplexx Băneasa, Titan, Sibiu, Satu-Mare și Târgu-Mureș.

29
/09
/21

CRONICĂ DE FILM Pentru un film de debut al unui regizor de teatru care nu a mai făcut până acum cinema, „Câmp de maci” (2020), de Eugen Jebeleanu, are o rigoare estetică neaşteptată, dar şi o lipsă de încrâncenare demnă de salutat.

28
/09
/21

CRONICĂ DE FILM „Crai nou” (2021), debutul Alinei Grigore, recent câştigător la Festivalul de la San Sebastian, aduce un aer proaspăt în cinematografia română.

28
/09
/21

THE FRENCH DISPATCH, LAND, QUO VADIS, AIDA?, scurtmetraje românești și internaționale, cele mai apreciate filme românești ale momentului si filmele premiate la Festival se văd în cadrul Retrospectivei ANONIMUL 2021 la ARCUB, Cinema Elvire Popesco și Terasa Institutului Francez între 28 septembrie și 3 octombrie.

27
/09
/21

În ultima săptămână din septembrie, „Cinema sub clar de lună“ aduce pe ecranul din Grădina Muzeului Național al Literaturii Române două dintre cele mai noi filme românești, Câmp de maci și documentarul Spioni de ocazie, alături de producții străine care au avut un parcurs spectaculos: Night of the Kings, aflat pe lista scurtă la premiile Oscar, și Apples, co-produs de Cate Blanchett și propus anul trecut de Grecia la Oscarul pentru Cel mai bun film internațional.

27
/09
/21

Frumoasa și bestia întâlnește viitorul tehnologiei în Belle, producția-fenomen semnată de regizorul japonez Mamoru Hosoda, care va deschide cea de-a 16-a ediție Animest. Prezentat în premieră internațională la Cannes, anime-ul Sci-Fi în care o adolescentă devine cea mai bună versiune a sa într-un univers paralel, creat în mediul virtual, se va vedea pentru prima dată pe marele ecran din România vineri, pe 8 octombrie, de la orele 18:30 și 21:30, la Cinema Elvire Popesco. Filmul va putea fi urmărit în curând în cinematografele din întreaga țară, distribuit de Bad Unicorn.

27
/09
/21

OPINIE Subfinanţat de nişte autorităţi nepăsătoare, fără cinematografe care să îi fie dedicate şi cu un public larg pus mai degrabă pe miştouri, filmul românesc de autor face performanţă an de an la cel mai înalt nivel. Iar 2021 o dovedeşte din plin. Este unul din paradoxurile româneşti.