Serban Pavlu, într-o premieră a Teatrului de Comedie
https://www.ziarulmetropolis.ro/serban-pavlu-intr-o-premiera-a-teatrului-de-comedie/

Spectacolul „Cum am învăţat să conduc“, de Paula Vogel, în regia lui Eugen Gyemant, are premiera în seara aceasta, de la ora 19.00, la Teatrul de Comedie din Bucureşti. Din distribuţie fac parte actorii Serban Pavlu, Ioana Anastasia Anton, Delia Nartea, Smaranda Caragea şi Alexandru Conovaru.

Un articol de Corina Vladov|14 Noiembrie 2013

Spectacolul „Cum am învăţat să conduc“, de Paula Vogel, în regia lui Eugen Gyemant, are premiera în seara aceasta, de la ora 19.00, la Teatrul de Comedie din Bucureşti. Din distribuţie fac parte actorii Serban Pavlu, Ioana Anastasia Anton, Delia Nartea, Smaranda Caragea şi Alexandru Conovaru.

„Cum am învăţat să conduc”, text câştigător al premiului Pulitzer în 1998, este o analiză emoţionantă a unei vieţi ce stă sub semnul iubirii nepotrivite. Pentru a intra în atmosfera anilor ’60, în care se desfăşoară piesa, un automobil Chevrolet Impala din 1966 va fi expus în seara premierei la Sala Nouă.

Eugen Gyemant a reuşit să transforme povestea şocantă a celor doi protagonişti într-o comedie moralizatoare.

„Într-o lume imaginară, de păpuşi Barbie, o Americă a anilor ’60, se desfăşoară pe ascuns o relaţie interzisă. Descoperim însă că limitele dintre inocenţă şi perversitate sunt greu de stabilit, iar relaţiile dintre oameni sunt mult prea complexe pentru a putea fi împărţite în categorii.

Explorarea propriei memorii devine o coborâre în infern, în căutarea traumei iniţiale şi a unui eveniment care să dea sens întregului. Printr-un proces asemănător celui psihanalitic, spectacolul ne comunică zonele cele mai delicate ale intimităţii unei alte fiinţe, însă, pentru a o face, este mai întâi nevoie de o lecţie”, a spus Eugen Gyemant.

Paula Vogel a debutat ca dramaturg la sfârşitul anilor ’70 şi s-a făcut remarcată în anul 1992, când a câştigat premiul Obie pentru tragicomedia „Vasul din Baltimore”.

Alexandru Conovaru, Smaranda Caragea, Delia Nartea, Ioana Anastasia Anton, Serban Pavlu

Scenă din spectacolul „Cum am învăţat să conduc“, cu Serban Pavlu

Spectacolul este prezentat în cadrul programului „Noi la Sala Nouă” – un proiect care susţine obiectivul declarat al Teatrului de Comedie, acela de a sprijini tinerii regizori, tinerii creatori, fiind o continuare firească a programului „Comedia Ţine la TINEri”, desfăşurat cu succes în ultimii ani.

Potrivit comunicatului, criza financiară – ce redefineşte din ce în ce mai mult atât societatea, cât şi arta contemporană – a făcut aproape imposibilă implicarea tinerei generaţii în proiecte de amploare. S-a născut astfel necesitatea includerii în proiectul managerial a unui program dedicat în exclusivitate noului val de creatori.

Repertoriul ales are ca scop crearea unei identităţi artistice pentru Sala Nouă a Teatrului de Comedie, recent apărută în peisajul teatral. Programul „Noi la Sala Nouă”, lansat la începutul anului 2013, reprezintă şi prima stagiune a acestei săli.

Citiţi şi: Teatrul independent, prins între comercial, necesitate şi experiment

Spectacolele aduc în atenţia publicului texte contemporane de succes, ce tratează probleme universale şi au o puternică tentă socială. Odată cu promovarea tinerilor regizori, programul îşi doreşte să atragă şi să fidelizeze acel segment de public care preferă spectacolele semnate de aceştia. Cei patru regizori cuprinşi în proiect în 2013 – 2014 sunt Vlad Cristache, Eugen Gyemant, Alexandru Mâzgăreanu şi Vladimir Anton.

Un alt obiectiv managerial este lărgirea orizontului cultural al tinerei generaţii. Foaierul aflat la parterul sălii de teatru găzduieşte „Atelier 030202″ – un spaţiu de artă contemporană dedicat tinerilor artişti vizuali interesaţi de experiment, concept vizual şi noile media.

Foto cu Serban Pavlu – Teatrul de Comedie

22
/04
/19

Filmul „Under the Silver Lake” (regia: David Robert Mitchell) intră în cinematografe pe 26 aprilie. L-am vizionat deja în cadrul American Independent Film Festival. Iată ce am văzut.

22
/04
/19

MATILDA ȘI GROPARII de STELA GIURGEANU a fost desemnta cea mai bună piesă românească a anului 2018. Juriul Concursului, compus din criticii MARINA CONSTANTINESCU, DAN C. MIHĂILESCU şi MARIAN POPESCU, a ales piesa câștigătoare dintre următoarele: MATILDA ȘI GROPARII de Stela Giurgeanu, VIEȚILE SFINȚILOR de Radu Macrinici, ÎNTOARCEREA de Laurențiu Blaga, CÂND SE TOPESC GHEȚARII de Marilena Dumitrescu, NU SUNTEM MELCI SAU SUNTEM? de Marilena Dumitrescu

22
/04
/19

Opera Națională București prezintă joi, 25 aprilie 2019, începând cu ora 18:30 spectacolul „Cavalleria Rusticana & Pagliacci” de Pietro Mascagni - Ruggiero Leoncavallo.  Regia poartă semnătura lui Ion Caramitru, scenografia a fost creată de Viorica Petrovici, iar conceptul light design-ului îi aparține lui Chris Jaeger. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Vlad Conta.

20
/04
/19

Marți, 23 aprilie, de la ora 19.00, Galeria Estopia ne propune vernisajul expoziției „Dissection”, de Madár Réka. O expoziție ca o tăietură în biografia personală și în parcursul artistei.

20
/04
/19

Cea de-a VII-a ediție a SoNoRo Conac se lansează în cadrul Sezonului România-Franța și anunță un program „À la française”!

19
/04
/19

Realizarea unui film necesită timp și mulți bani. Doar o nevoie interioară de nestăpânit ar trebui să împingă pe cineva la un efort atât de mare. Însă două filme românești recente, lansate într-un trist anonimat, arată că nu trebuie să ai talent şi nici măcar meșteșug pentru a te pretinde cineast.

19
/04
/19

În Joia Mare (25 aprilie – 19.00), în așteptarea sărbătorii Paștelui, Orchestra Națională Radio vă propune unul dintre cele mai cunoscute recviemuri  - dintre cele peste 2000 compuse vreodată! - Recviemul German semnat de Brahms, lucrare a cărei premieră absolută a avut loc în 1868, în Vinerea Mare, la Catedrala din Bremen, cu Brahms însuși ca dirijor.

Page 1 of 79212345...102030...Last »