Serialul „Homeland” şi evenimentele de la Paris
https://www.ziarulmetropolis.ro/serialul-homeland-si-evenimentele-de-la-paris/

Al şaptelea episod din sezonul al cincilea al serialului „Homeland”, care se inspiră cu regularitate din realitate, de la războiul din Afganistan la ascensiunea grupării Statul Islamic, începe cu un mesaj pe fond negru: „În urma evenimentelor de la Paris, vă amintim că ‘Homeland’ conţine elemente care pot tulbura spectatorii. Cele mai sincere condoleanţe tuturor celor afectaţi de atacuri”, scrie la începutul genericului.

Un articol de Petre Ivan|20 noiembrie 2015

Anunțul poate părea anodin pentru împătimiții serialului fiindcă de la începutul serialului Homeland creatorii săi nu s-au preocupat de „elemente care ar putea tulbura”: într-un episod, de exemplu, un tir de dronă tras pentru a ucide un șef al talibanilor face numeroase victime colaterale, iar în altul un copil moare într-un atac împotriva teroriștilor, scrie slate.fr.

Creat inițial ca un corespondent al serialului israelian „Hatufim”, în care îndoiala permanentă și spionajul concurează la realizarea unui film percutant, „Homeland” și-a abandonat pe parcurs latura ficțională.

Scenariul, care prezintă un erou american întors în țară după ani de captivitate și suspectat de un agent al CIA că ar fi agent dublu, a trecut după două sezoane la o intrigă care se inspiră constant din tematici mondiale.

În al treilea sezon tema este un război la distanță cu Iranul, acțiunile din cadrul acestuia ducând în cele din urmă la acordul în domeniul nuclear între republica islamică și țările occidentale.

Al patrulea se concentrează pe războiul dronelor în Afganistan și revenirea talibanilor în țară, în timp ce ultimul sezon se înscrie în contextul sirian și prezintă o societate marcată puternic de dezvăluirile lui Edward Snowden.

David Nevins, patronul canalului Showtime, care difuzează serialul, a spus că va fi abordat și atacul terorist de la Charlie Hebdo.

Criticat de specialişti, dar îndrăgit de Obama

Serialul american este criticat adesea pentru latura sa reductivă și, eventual, o viziune eronată din punct de vedere geopolitic și religios, îndeosebi în privința imaginii asupra Libanului, Pakistanului sau Iranului (pe site-ul de știri Mashreghnews, „Homeland” era considerat în 2013 un program „anti-Iran”).

Și unii artiști au apreciat că serialul este „rasist”. În schimb, președintele american Barack Obama a mărturisit că este fan „Homeland”, deși serialul este adesea critic la adresa politicii externe americane.

Strategia  pentru contracararea grupării Statul Islamic

La începutul sezonului al cincilea, de exemplu, Peter Quinn, agent al CIA interpretat de Rupert Friend, revine după doi ani petrecuți în Siria, în regiunea Raqqa. Aflat în fața superiorilor, el întreabă care este strategia Statelor Unite pentru contracararea grupării Statul Islamic.

Cum generalii rămân muți, el continuă spunând: „Vedeți, aici este problema. Fiindcă ei au o strategie. Acum se adună la Raqqa cu zecile de mii. Ascunși printre civili, înarmați. Știu de ce se află acolo…Au un singur scop: să moară pentru califat și să dea naștere unei lumi fără necredincioși. Aceasta este strategia lor încă din secolul al șaptelea. Prin urmare, credeți cu adevărat că echipele speciale, câteva, vor pune capăt acestui lucru?”, întreabă personajul din serial.

Cinicul agent american propune ca soluție trimiterea a „200.000 de militari americani la sol pentru o perioadă nedeterminată pentru asigurarea securității. Și tot atâția doctori și învățători”.

La refuzul interlocutorilor săi, el menționează o altă variantă: „Apăsarea pe reset și transformarea localității Raqqa în parcare”. Lucru pe care Franța a început să îl facă după atentatele de la Paris, comentează slate.fr.

Foto: Homeland – cinemagia

04
/10
/21

Până la 14 octombrie, în cadrul Cineclubului One World Romania, pot fi vizionate gratuit pe site-ul Sahia Vintage câteva din filmele documentare, aflate la granița dintre funcția utilitară și vena experimentală, ale lui Mircea Săucan, dar și ale lui Radu Gabrea, Tudor Eliad sau Sergiu Nicolaescu.

01
/10
/21

BFFF 2021 a inclus o secţiune competiţională internaţională, la care s-au înscris peste 100 de scurtmetraje de modă, oferind patru premii. Câștigătorii au fost selectați de un juriu format din profesioniști din film, advertising și modă de pe scena locală și cea internaţională: Grigor Devejiev - Creative Director Jam Project, Marley Hansen - curator Nowness, Marcin Kempski - fotograf de modă londonez, Sandra Bold - Global Creative Director Publicis și Ina Borcea - fashion editor Harpers Bazaar.

30
/09
/21

Spectacolul continuă, acțiunea escaladează și toată sala vibrează pentru cel mai așteptat film din ultima perioadă, super producția 'Nu e vreme de murit' ajunge în avanpremieră pe marile ecrane din 30 septembrie la Cineplexx Băneasa, Titan, Sibiu, Satu-Mare și Târgu-Mureș.

29
/09
/21

CRONICĂ DE FILM Pentru un film de debut al unui regizor de teatru care nu a mai făcut până acum cinema, „Câmp de maci” (2020), de Eugen Jebeleanu, are o rigoare estetică neaşteptată, dar şi o lipsă de încrâncenare demnă de salutat.

28
/09
/21

CRONICĂ DE FILM „Crai nou” (2021), debutul Alinei Grigore, recent câştigător la Festivalul de la San Sebastian, aduce un aer proaspăt în cinematografia română.

28
/09
/21

THE FRENCH DISPATCH, LAND, QUO VADIS, AIDA?, scurtmetraje românești și internaționale, cele mai apreciate filme românești ale momentului si filmele premiate la Festival se văd în cadrul Retrospectivei ANONIMUL 2021 la ARCUB, Cinema Elvire Popesco și Terasa Institutului Francez între 28 septembrie și 3 octombrie.

27
/09
/21

În ultima săptămână din septembrie, „Cinema sub clar de lună“ aduce pe ecranul din Grădina Muzeului Național al Literaturii Române două dintre cele mai noi filme românești, Câmp de maci și documentarul Spioni de ocazie, alături de producții străine care au avut un parcurs spectaculos: Night of the Kings, aflat pe lista scurtă la premiile Oscar, și Apples, co-produs de Cate Blanchett și propus anul trecut de Grecia la Oscarul pentru Cel mai bun film internațional.

27
/09
/21

Frumoasa și bestia întâlnește viitorul tehnologiei în Belle, producția-fenomen semnată de regizorul japonez Mamoru Hosoda, care va deschide cea de-a 16-a ediție Animest. Prezentat în premieră internațională la Cannes, anime-ul Sci-Fi în care o adolescentă devine cea mai bună versiune a sa într-un univers paralel, creat în mediul virtual, se va vedea pentru prima dată pe marele ecran din România vineri, pe 8 octombrie, de la orele 18:30 și 21:30, la Cinema Elvire Popesco. Filmul va putea fi urmărit în curând în cinematografele din întreaga țară, distribuit de Bad Unicorn.