Și a fost HOP, ziua a treia
https://www.ziarulmetropolis.ro/si-a-fost-hop-ziua-a-treia/

A circulat o unanimă după cea de-a treia seară la Gala HOP: a fost cea mai reuşită de până acum.

Un articol de Andrei Crăciun|12 septembrie 2014

Departe de mine gândul antepronunțării, departe apetența pentru sentințe. Reporter mai degrabă decât cronicar, relatez de la fața locului.

Așadar, în concurs la secțiune individual au interpretat: Iulia Verdeș, Daniel Chirilă, Reka Szasz, Andrei Ciopec, Flavia Giurgiu. La proba impusă: Iulia Verdeș, Daniel Chirilă, Reka Szasz, Andrei Ciopec, Flavia Giurgiu, Irina Antonie, Andrei Cătălin, Iulia Ciochină, Octavian Costin, Mădălina Craiu, Ștefan Huluba.

În secțiunea grup/spectacole, s-a jucat “Paravan – două telefoane”, scenariul și regia Matei Lucaci Grunberg (rețineți și acest nume!), cu Irina Antonie, Andrei Cătălin, Iulia Ciochină, Octavian Costin, Mădălina Craiu și Ștefan Huluba.
Iulia Verdeș a fost foarte, foarte bună în proba la alegere.

A avut inspirația să îl lase pe Gabriel Pintilei să scrie textul “Fuck Nikon!”, în marginea fotografiei “Penitent Daughter” de Gregory Crewdson. A intrat bine în hainele, de altfel sumare, ale unei fete răpite de extratereștri. În proba obligatorie, problemele de sonorizare nu i-au permis să dea maximul ca Margareta Pâslaru în “Veronica”. Dacă i-ar da viață lui HOP, Irina Verdeș crede că acesta, HOP-ul, ar fi “un pitic mic colorat care vibrează”.

Daniel Chirilă a fost întâi un câine (și-a scris singur textul după fotografia “Crabs Skinningrove” de Chris Killip), a recurs cu succes la arma ironiei (vai ție, Tudor Chirilă!), dar și la cea a autoironiei. A ținut apoi un discurs în care a făcut elogiul toleranței în hainele Conchitei Wurst.

Reka Szasz a apelat tot la fotografia “Penitent Daughter”, având un monolog amplu, dar amuzant. În proba obligatorie a fost Edith Piaf.

Andrei Ciopec, ei bine, Andrei Ciopec a oferit cea mai românească interpretare a fotografiei “Crabs Skinningrove” de Chris Killip. Apoi, a mai și cântat ca Nicolae Furdui Iancu.

Flavia Giurgiu, despre care am aflat că uluise juriul în preselecție, le-a interpretat pe Olga, Mașa și Irina (în “Trei surori” de Cehov), la proba la alegere, și a întruchipat-o pe Giullieta Masina în Nopțile Cabiriei, în proba obligatorie.

Irina Antonie a fost Reese Witherspoon în “Walk the line”, arătând, o dată în plus, de ce este dintre toți câștigătorii de anul trecut (a câștigat la grup cu “Pisica verde”) actrița care joacă cel mai mult pe scenele teatrelor bucureștene.

Andrei Cătălin, teribil de talentat în chip vizibil, a avut, la proba obligatorie, un moment Rowan Atkinson bun, fără să fie Mr. Bean.

Iulia Ciochină a intrat bine în hainele negre ale lui Kate Bush. Octavian Costin a fost Slava Polunin, iar pardesiul clown-ului l-a prins excelent. A fost, dacă îmi permiteți o tușă subiectivă, cel mai bun dintre cei care n-au scos un cuvânt în proba obligatorie. Mădălina Craiu a fost Helena Bohnam Carter, fără greșeală. Iar Ștefan Huluba, din nou în chiloți, în mod incontestabil vedeta noii generații de actori, a anunțat, aidoma lui Răzvan Vasilescu în Terminus Paradis că are p… de un metru și o să îi cam f… pe toți.

Cât despre secțiunea grup, spectacolul “Paravan – două telefoane”, cu Irina Antonie (foarte bună), Andrei Cătălin (foarte bun), Iulia Ciochină, Octavian Costin (foarte bun, de asemenea), Mădălina Craiu și Ștefan Huluba (care are deja forța să amprenteze un spectacol) a fost foarte excelent primit de public.

În seara aceasta, vom afla câștigătorii.

Foto: Adi Bulboacă



29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.

22
/03
/24

Pe 23 martie 2021, la 93 de ani, după aproape un secol petrecut printre lumini, umbre și culori, a părăsit această lume, lăsând în urmă o istorie a costumului, zeci de volume, nenumărate expoziții, o mulțime de obiecte adunate într-o colecție de o valoare greu de estimat, care, poate, își va găsi în timp un spațiu pentru ca muzeul visat de ea să existe.

22
/03
/24

Cum poate râsul să fie terapeutic? Cum poate cufundarea în natură să ne aline? Cum ne poate ajuta arta mișcării să avem o relație mai bună, mai creativă cu procesul de înaintare în vârstă? În căutarea răspunsurilor la aceste întrebări, Asociația Developing Art lansează proiectul de cercetare artistică All Sorts of Care: o serie de rezidențe artistice dedicate explorării legăturilor complexe dintre corp și minte, în contextul râsului, al îmbătrânirii și al prezenței umane, ca un martor tăcut ce face parte din natură, toate privite prin filtrul ideii de grijă.

21
/03
/24

Cele mai noi filme cu Mads Mikkelsen și Sir Anthony Hopkins în rolurile principale și multipremiatul „All of Us Strangers” (foto) (r. Andrew Haigh) sunt doar câteva dintre titlurile incluse în programul celei de-a 23-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania, care va avea loc la Cluj-Napoca între 14 și 24 iunie.

21
/03
/24

Joi, 28 martie, de la ora 19.00, va avea loc la sediul Teatrului Masca (Bd. Uverturii, nr. 14) a șasea întâlnire din seria dezbaterilor performative moderate de Alex Tocilescu. Tema ediției este „Ăștia o să ne plătească nouă pensia?!”