„Sibyl”. Cu psihoterapeuta la psihoterapeut ★★★★
https://www.ziarulmetropolis.ro/sibyl-cu-psihoterapeuta-la-psihoterapeut-%e2%98%85%e2%98%85%e2%98%85%e2%98%85/

CRONICĂ DE FILM Prezentat în premieră mondială în Competiţia de la Cannes, „Sibyl” (2019), al treilea film al regizoarei franceze Justine Triet, este portretul complex al unei psihoterapeute şi scriitoare, jucată de minunata Virginie Efira, inexplicabil lăsată fără premiul de interpretare pe Croazetă.

Un articol de Ionuţ Mareş|30 iunie 2019

Psihoterapeuta Sibyl (Virginie Efira) vrea să renunţe la clienţi pentru a se dedica scrisului, însă este apelată, noaptea, de o tânără actriţă cu mari probleme, Margot (Adèle Exarchopoulos), aflată într-o relație cu un actor căsătorit (Gaspard Ulliel) chiar cu regizoarea filmului în care cei doi joacă (Sandra Hüller).

Deşi iniţial o refuză, insistenţa noii potenţiale cliente, dar mai ales dificultăţile pe care începe să îi le dezvăluie şi care par să îi amintească de trecutul său, o fac pe Sibyl să o accepte. Asta şi pentru că îşi dă seama că ar putea să folosească lucrurile care i se povestesc în romanul pe care vrea să îl scrie.

Este premisa noului film al regizoarei franceze Justine Triet, „Sibyl”.

Un film care are două atuuri ce fac uitat schematismul ușor al scenariului, sau mai degrabă lipsa de prospețime.

Mai întâi, interpretarea memorabilă și strălucitoare pe care o oferă Virginie Efira, care duce totul pe umeri. Joacă la fel de puternic momentele de seducție, de tensiune erotică, precum și momentele de depresie, de cădere. Dar și puținele momente de seninătate și de liniște.

Apoi, structura formală ambițioasă, care înseamnă o întrepătrundere de planuri temporale și ficționale și treceri rapide de la o stare la alta, de la o convenție la alta, printr-un montaj ghidat de o logică mai curând sentimentală, și mai puțin clasic-narativă.

Un film cu personaje feminine puternice, în ciuda aparentei lor labilități, și cu personaje masculine șterse, vag caraghioase. Un film de o intensitate emoțională captivantă, susținută de un amestec elaborat de dramatism și deriziune.

„Sibyl” a fost prezentat în România în cadrul Bucharest International Film Festival (BIFF, 24-30 iunie).

04
/11
/21

Ce-mi place foarte mult la cinema-ul furios al lui Nadav Lapid este că nu ştii niciodată unde te va duce şi în ce fel te va învălui. Singurul lucru pe care poţi să îl anticipezi este că vei fi surprins. Nu-ţi rămâne decât să te laşi purtat de ideile sale neconvenţionale şi incomode.

01
/11
/21

CRONICĂ DE FILM În „A Hero” (2021), noul său lungmetraj, câştigător ex-aequo al Grand Prix la Cannes, regizorul iranian Asghar Farhadi îşi recâştigă inspiraţia creatoare care l-a consacrat printre marii autori de cinema contemporani.

31
/10
/21

Nu se poate spune că regizorul Gaspar Noé a avut vreodată o viziune luminoasă asupra vieţii. Dimpotrivă – cinema-ul său s-a inspirat întotdeauna din cele mai tulburătoare pulsiuni umane, pe care le-a transformat într-un combustibil extrem de inflamabil. Însă „Vortex”, prezentat anul acesta la Cannes în afara competiţiei, este probabil cel mai întunecat film al său, oricât de ciudat ar suna asta.

30
/10
/21

Întâmplarea a făcut să văd în aceeaşi zi de la „Les Films de Cannes a Bucarest” două titluri din Rusia, ambele incluse în secţiunea Un Certain Regard a ediţiei din acest an a evenimentului de pe Croazetă - „Unclenching the Fists”, de Kira Kovalenko, şi House Arest”, de Aleksei Gherman Jr.

29
/10
/21

CRONICĂ DE FILM În a doua parte a relatărilor despre Festivalul „Les Films de Cannes a Bucarest” vă propunem să descoperiţi filmul câştigător al Premiului Juriului pe Croazetă, fascinantul „Memoria” al thailandezului Apichatpong Weerasethakul.

27
/10
/21

CRONICĂ DE FILM Prima parte a unui „jurnal” despre ediţia din acest an a Festivalului „Les Films de Cannes à Bucarest” - câteva observaţii despre surprizătorul documentar „Cow”, al britanicei Andrea Arnold.

27
/10
/21

După o lungă perioadă de așteptare, FILM MENU, revista de cultură cinematografică editată de studenții Facultății de Film din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „Ion Luca Caragiale” București, sub umbrela UNATC PRESS, își lansează cel de-al 29-lea număr. Evenimentul va avea loc la București, în după-amiaza zilei de sâmbătă, 30 octombrie, la Cinemateca Eforie (strada Eforie 2) și include două proiecții conexe.

26
/10
/21

La Civil, filmul Teodorei Ana Mihai, care i-a adus anul acesta la Cannes Prix de l'Audace la secțiunea Un Certain Regard, se vede acum în cadrul Festivalului Les Films de Cannes à Bucarest, la București, Cluj și Iași, iar de vineri, 29 octombrie, intră în cinematografele din toată țara.

26
/10
/21

Întâmplări fatale, criminali în serie, experimente cu urmări grave, vampiri și alte creaturi ale nopții sunt elementele cheie ale săptămânii filmelor de Halloween la Warner TV. Postul de televiziune propune unele dintre cele mai populare filme horror și SF, de la „From Hell” și „Halloween: H20” la maraton „Final Destination”, care pot fi vizionate până pe 31 octombrie.

25
/10
/21

În urma anunțării noilor reguli de siguranță sanitară, cea de-a 12-a ediție a Les Films de Cannes à Bucarest continuă să aducă filmele și evenimentele anunțate, modificându-și programul pentru a respecta noile restricții ce intră în vigoare de astăzi.