SIMFONIA FANTASTICĂ sub bagheta dirijorul israelian Noam Zur !
https://www.ziarulmetropolis.ro/simfonia-fantastica-sub-bagheta-dirijorul-israelian-noam-zur/

La mijloc de februarie, o superbă seară de partituri romantice ne pregăteşte pentru venirea primăverii: violoncelistul Răzvan Suma, alături de Orchestra Naţională Radio, sub bagheta dirijorului israelian Noam Zur – care şi-a desăvârşit formarea cu nimeni altul decât Zubin Mehta – şi trei compozitori ca Wagner, Schumann şi Berlioz înseamnă o ofertă pe care nu […]

Un articol de Andrada Văsii|11 februarie 2013

La mijloc de februarie, o superbă seară de partituri romantice ne pregăteşte pentru venirea primăverii: violoncelistul Răzvan Suma, alături de Orchestra Naţională Radio, sub bagheta dirijorului israelian Noam Zur – care şi-a desăvârşit formarea cu nimeni altul decât Zubin Mehta – şi trei compozitori ca Wagner, Schumann şi Berlioz înseamnă o ofertă pe care nu o puteţi refuza.

Vineri, 15 februarie 2013 (19.00), la Sala Radio, vă veţi reîntâlni cu una dintre cele mai îndrăgite partituri din toate timpurile: SIMFONIA FANTASTICĂ semnată de Hector Berlioz, dedicată unei actriţe britanice în mare vogă în Parisul sec. XIX. Preludiu şi moartea Isoldei din opera Tristan şi Isolda, creaţie a lui Wagner, ne vor purta imaginar în lumea unei legendare poveşti de iubire, programul serii fiind întregit prin Concertul în la minor pentru violoncel şi orchestră, partitură concepută de un alt mare compozitor german, Robert Schumann. Despre acest concert, unul dintre cei mai mari violoncelişti ai tuturor timpurilor, Pablo Casals spunea ca „este una dintre cele mai sublime opere care se pot auzi astăzi„. 

Tânărul dirijor Noam Zur cucereşte deja marile scene ale lumii prin măiestria sa dirijorală şi talentul său muzical de excepţie. A studiat la Academia de Muzică din Tel Aviv desăvârşindu-şi formarea muzicală cu Zubin Mehta, Jorma Panula, Ilya Musin şi Neeme Järvi, totodată urmând cursuri în cadrul Forumului de dirijat al Deutscher Musikrsat Germania.

A dirijat lucrări simfonice şi vocal-simfonice, iar dintre titlurile de operă abordate amintim Madama Butterfly, Don Giovanni, Bărbierul din Sevilla, Nunta lui Figaro. A fost dirijor şi director artistic al Operei şi Filarmonicii din Heidelberg, din anul 2006 este consultant şi dirijor al festivalului de la Lucerna ca urmare a propunerii dirijorului şi compozitorului Pierre Boulez, iar în anul 2008 a fost numit dirijor principal al Teatrului Aalto din Essen.

Noam Zur a colaborat cu Orchestra Filarmonicii din Israel, Orchestra Radio şi Orchestra de Cameră din Ierusalim, Orchestra Filarmonicii din Johanesburg, Volksoper  Viena, Staatsoper din Viena, Orchestra I Pomerigii Musicali (Milano), Filarmonica din Belgrad, Orchestra de Cameră din Frankfurt, Orchestra de Cameră Netania- Kibbutz, Virtuosi din Moscova, Orchestra Simfonică a Israelului, iar în ţară colaborează cu Filarmonica şi Opera Română din Cluj-Napoca, precum şi cu Opera Naţională Bucureşti.

 

 

RĂZVAN SUMA este unul dintre cei mai activi tineri muzicieni români, cu un repertoriu cuprinzător, realizat în numeroasele recitaluri şi concerte susţinute în întreaga lume. Pe lângă activitatea concertistică din România, interpretează frecvent împreună cu pianistul spaniol Josu Okinena, alături de care a concertat în săli ca “Auditorio Nacional de Madrid”, „Teatro Colon” din Buenos Aires sau „Kursall” din San Sebastian.

În anul 2000 a obţinut diploma de licenţă a Academiei de Muzică din Bucureşti la clasa maestrului Marin Cazacu, iar în 2002 a început programul de perfecţionare „Artist Diploma” la Longy School of Music – Cambridge – Statele Unite, la clasa profesorului Terry King.

Răzvan Suma a realizat din 2006 până în prezent şase turnee în formulă de Trio – „Romanian Piano Trio” sau „Trio Strad” – alături de Alexandru Tomescu, Horia Mihail, respectiv Toma Popovici. Alături de Marin Cazacu, Alexandra Guţu şi Octavian Lup, în componenţa cvartetului de violoncele „Cellissimo”, Răzvan Suma a fost prezent pe scene din  Italia, Portugalia, Macao sau Maroc. A colaborat cu nume importante ale muzicii clasice internaţionale, precum Maxim Vengerov, Cristian Badea, Cvartetul Borromeo, Cvartetul Voces, Silvia Marcovici sau Misha Katz.

Primul turneu solo susţinut de Răzvan Suma, Vă place BACH ?, ediţia I (1-21 martie 2012), a însemnat prima interpretare a unui artist român, într-un singur concert, a integralei suitelor pentru violoncel solo semnate de J.S. Bach. Cea de-a doua ediţie a turneului naţional Vă place BACH ? s-a desfăşurat între 2 octombrie şi 7 noiembrie în zece oraşe din România.

În 2009, Răzvan Suma a devenit solist al Orchestrelor şi Corurilor Radio, iar în calitate de profesor asociat la Universitatea de Muzică Bucureşti dezvoltă o intensă activitate pedagogică. Este invitat să predea la cursuri de măiestrie organizate în ţări ca Spania, Argentina, Coreea şi în România, în cadrul atelierelor organizate de Asociaţia SONORO.

Pentru anul 2013, în afara proiectelor concertistice şi camerale, Răzvan Suma pregăteşte un nou turneu naţional intitulat Vă place… Brahms ?.

 

 

Sursa: Orchestrele si corurile Radio

 

07
/02
/24

Band-ul internațional TIME IN OUR HANDS TRIO va prezenta sâmbătă, în premieră în România, noul său program cu compozițiile celor trei membri, într-un concert marcat de improvizație conceptuală, de la jazz la baroc european și, interesant, muzică tradițională românească.

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.