SIMFONIA FANTASTICĂ sub bagheta dirijorul israelian Noam Zur !
https://www.ziarulmetropolis.ro/simfonia-fantastica-sub-bagheta-dirijorul-israelian-noam-zur/

La mijloc de februarie, o superbă seară de partituri romantice ne pregăteşte pentru venirea primăverii: violoncelistul Răzvan Suma, alături de Orchestra Naţională Radio, sub bagheta dirijorului israelian Noam Zur – care şi-a desăvârşit formarea cu nimeni altul decât Zubin Mehta – şi trei compozitori ca Wagner, Schumann şi Berlioz înseamnă o ofertă pe care nu […]

Un articol de Andrada Văsii|11 februarie 2013

La mijloc de februarie, o superbă seară de partituri romantice ne pregăteşte pentru venirea primăverii: violoncelistul Răzvan Suma, alături de Orchestra Naţională Radio, sub bagheta dirijorului israelian Noam Zur – care şi-a desăvârşit formarea cu nimeni altul decât Zubin Mehta – şi trei compozitori ca Wagner, Schumann şi Berlioz înseamnă o ofertă pe care nu o puteţi refuza.

Vineri, 15 februarie 2013 (19.00), la Sala Radio, vă veţi reîntâlni cu una dintre cele mai îndrăgite partituri din toate timpurile: SIMFONIA FANTASTICĂ semnată de Hector Berlioz, dedicată unei actriţe britanice în mare vogă în Parisul sec. XIX. Preludiu şi moartea Isoldei din opera Tristan şi Isolda, creaţie a lui Wagner, ne vor purta imaginar în lumea unei legendare poveşti de iubire, programul serii fiind întregit prin Concertul în la minor pentru violoncel şi orchestră, partitură concepută de un alt mare compozitor german, Robert Schumann. Despre acest concert, unul dintre cei mai mari violoncelişti ai tuturor timpurilor, Pablo Casals spunea ca „este una dintre cele mai sublime opere care se pot auzi astăzi„. 

Tânărul dirijor Noam Zur cucereşte deja marile scene ale lumii prin măiestria sa dirijorală şi talentul său muzical de excepţie. A studiat la Academia de Muzică din Tel Aviv desăvârşindu-şi formarea muzicală cu Zubin Mehta, Jorma Panula, Ilya Musin şi Neeme Järvi, totodată urmând cursuri în cadrul Forumului de dirijat al Deutscher Musikrsat Germania.

A dirijat lucrări simfonice şi vocal-simfonice, iar dintre titlurile de operă abordate amintim Madama Butterfly, Don Giovanni, Bărbierul din Sevilla, Nunta lui Figaro. A fost dirijor şi director artistic al Operei şi Filarmonicii din Heidelberg, din anul 2006 este consultant şi dirijor al festivalului de la Lucerna ca urmare a propunerii dirijorului şi compozitorului Pierre Boulez, iar în anul 2008 a fost numit dirijor principal al Teatrului Aalto din Essen.

Noam Zur a colaborat cu Orchestra Filarmonicii din Israel, Orchestra Radio şi Orchestra de Cameră din Ierusalim, Orchestra Filarmonicii din Johanesburg, Volksoper  Viena, Staatsoper din Viena, Orchestra I Pomerigii Musicali (Milano), Filarmonica din Belgrad, Orchestra de Cameră din Frankfurt, Orchestra de Cameră Netania- Kibbutz, Virtuosi din Moscova, Orchestra Simfonică a Israelului, iar în ţară colaborează cu Filarmonica şi Opera Română din Cluj-Napoca, precum şi cu Opera Naţională Bucureşti.

 

 

RĂZVAN SUMA este unul dintre cei mai activi tineri muzicieni români, cu un repertoriu cuprinzător, realizat în numeroasele recitaluri şi concerte susţinute în întreaga lume. Pe lângă activitatea concertistică din România, interpretează frecvent împreună cu pianistul spaniol Josu Okinena, alături de care a concertat în săli ca “Auditorio Nacional de Madrid”, „Teatro Colon” din Buenos Aires sau „Kursall” din San Sebastian.

În anul 2000 a obţinut diploma de licenţă a Academiei de Muzică din Bucureşti la clasa maestrului Marin Cazacu, iar în 2002 a început programul de perfecţionare „Artist Diploma” la Longy School of Music – Cambridge – Statele Unite, la clasa profesorului Terry King.

Răzvan Suma a realizat din 2006 până în prezent şase turnee în formulă de Trio – „Romanian Piano Trio” sau „Trio Strad” – alături de Alexandru Tomescu, Horia Mihail, respectiv Toma Popovici. Alături de Marin Cazacu, Alexandra Guţu şi Octavian Lup, în componenţa cvartetului de violoncele „Cellissimo”, Răzvan Suma a fost prezent pe scene din  Italia, Portugalia, Macao sau Maroc. A colaborat cu nume importante ale muzicii clasice internaţionale, precum Maxim Vengerov, Cristian Badea, Cvartetul Borromeo, Cvartetul Voces, Silvia Marcovici sau Misha Katz.

Primul turneu solo susţinut de Răzvan Suma, Vă place BACH ?, ediţia I (1-21 martie 2012), a însemnat prima interpretare a unui artist român, într-un singur concert, a integralei suitelor pentru violoncel solo semnate de J.S. Bach. Cea de-a doua ediţie a turneului naţional Vă place BACH ? s-a desfăşurat între 2 octombrie şi 7 noiembrie în zece oraşe din România.

În 2009, Răzvan Suma a devenit solist al Orchestrelor şi Corurilor Radio, iar în calitate de profesor asociat la Universitatea de Muzică Bucureşti dezvoltă o intensă activitate pedagogică. Este invitat să predea la cursuri de măiestrie organizate în ţări ca Spania, Argentina, Coreea şi în România, în cadrul atelierelor organizate de Asociaţia SONORO.

Pentru anul 2013, în afara proiectelor concertistice şi camerale, Răzvan Suma pregăteşte un nou turneu naţional intitulat Vă place… Brahms ?.

 

 

Sursa: Orchestrele si corurile Radio

 

15
/11
/17

„Maestrul și Margareta” este una dintre cărțile mele de căpătâi, așadar am așteptat cu nerăbdare (și emoție) să văd spectacolul Bulgakov 17, oferit de Teatrul Național Târgu-Mureș – Compania „Liviu Rebreanu”.

15
/11
/17

Spectacolul de dans contemporan DORIANse întoarce la Teatrul Odeon, pentru încă o reprezentație, pe 19 noiembrie, de la ora19:30, la Sala Studio. După această reprezentație, DORIAN continuă turneul național pe scena Teatrului Național din Tîrgu-Mureș, unde spectacolul este programat pe 27 noiembrie.

15
/11
/17

„Tinerețe fără bătrânețe: artiști și producători culturali români contemporani între 30 și 100 de ani” este un proiect editorial online care prezintă creativi români, prin intermediul unor „portrete” video, foto sau audio. Proiectul se înscrie în seria „modernism art documentaries” lansată de platforma Modernism.ro în 2012, care cuprinde până în prezent 190 de episoade video-documentare.

15
/11
/17

Într-o comedie romantică și total anapoda, cinci personaje din Bucureștiul interbelic își caută perechea ideală. Cu un umor delicat, actorii Oana Pellea, Florina Gleznea, Cristina Casian, Richard Bovnoczki și Istvan Teglas revin în luna noiembrie, la ARCUB, într-o nouă reprezentație excepțională a spectacolului de teatru „Idolul și Ion Anapoda”, scrisă de George Mihail Zamfirescu și adaptată de regizoarea Mariana Cămărășan.

14
/11
/17

Anul 2018 începe cu o surpriză muzicală plină de magie, grație și energie debordantă. În 8 ianuarie, ora 19:00, Fundația Calea Victoriei organizează la Teatrul Național București Concertul Extraordinar de Anul Nou, avându-l de această dată invitat pe celebrul violonist elvețian Manrico Padovani.

14
/11
/17

CRONICĂ DE FILM La 30 de ani de la istoricul eveniment, Liviu Tofan, fost jurnalist la Radio Europa Liberă, reconstituie într-un documentar de televiziune revolta muncitorilor brașoveni din 15 noiembrie 1987, unul din cele mai importante și emoționante gesturi de demnitate colectivă din istoria recentă a României.

13
/11
/17

Liminal, festivalul pionier de artă, știință și tehnologie care a avut loc în București între 31 octombrie și 12 noiembrie, s-a încheiat duminică după-amiază. Instalații precum Mindcraft Battle, adică piramida care levitează cu puterea minții, sau Automated Poetry Machine, generatorul de poezii la intersecția dintre un telefon public și un bancomat, din cadrul festivalului au fost câteva din felurile în care Liminal a evidențiat nevoia de apropiere a publicului de intersecția dintre artă, știință și tehnologie.

13
/11
/17

An de an, Teatrul „Ioan Slavici” aduce în fața spectatorilor săi, cu prilejul Festivalului de Teatru Clasic de la Arad, poveştile clasice ale scenei, în montările unor regizori care au făcut istorie în teatrul românesc și nu numai.

13
/11
/17

Vineri, 17 noiembrie 2017, de la ora 19, Sala Eforie (Jean Georgescu) a Cinematecii Române din Bucureşti (Str. Eforie nr. 2) găzduieşte cea de-a 17-a ediţie a Cineclubului FILM, în cadrul căreia va fi proiectat, de pe peliculă (35mm), un alt titlu notabil al istoriei filmului românesc, FAUST XX (1966), o comedie SF purtând semnătura inconfundabilă a lui Ion Popescu Gopo.

13
/11
/17

Pe scurt, despre câteva filme româneşti din a doua jumătate a anului: „Breaking News”, „Capace”, „Aniversarea”, „Meda sau Partea nu prea fericită a lucrurilor”, „Mariţa”. Şi, bineînţeles, neuitatul, în cel mai rău sens cu putinţă, „Octav”.