Sold out la Gala de deschidere BIEFF 2019. Cum arată programul festivalului în weekend
https://www.ziarulmetropolis.ro/sold-out-la-gala-de-deschidere-bieff-2019-cum-arata-programul-festivalului-in-weekend/

Cea de-a IX-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film Experimental Bucureşti BIEFF şi-a deschis porţile miercuri, pe 6 noiembrie, cu proiecţia celui mai recent film semnat de multi-premiatul regizor Roy Andersson.

Un articol de Liliana Matei|8 Noiembrie 2019

Sala Cinema PRO s-a dovedit neîncăpătoare pentru cei peste 500 de spectatori dornici să urmărească în premieră în România About Endlessness – lungmetrajul premiat în acest an cu Leul de argint pentru Cel mai bun regizor la Festivalul Internațional de film de la Veneția. O proiecție suplimentară a filmului va avea loc vineri, pe 8 noiembrie, de la ora 19:00, la Cinema Union.

Cinefilii îi vor întâlni la proiecțiile organizate vineri pe regizorii invitați la București în perioada festivalului. De la ora 21:00, la Cinema Union, prezentarea programului competițional Labor of Love / Labor or Love va oferi noi perspective asupra muncii și abordări inedite ale modului în care ne raportăm la ea. Regizoarea Isabelle Tollenaere va oferi detalii din culisele The Remembered Film, scurtmetrajul în care și-a propus să testeze percepția tinerilor aflați înafara zonelor de conflict asupra războiului, iar cineastul Benjamin Crotty va răspunde tuturor întrebărilor venite din partea publicului după proiecția The Glorious Acceptance of Nicolas Chauvin, filmul premiat în 2018 la Locarno.

Programul zilei de sâmbătă va debuta cu proiecția The Human Flow: Home in the Age of Displacement, o selecție competițională de filme care subminează modalitățile convenționale de a aborda migrația, oferind noi perspective asupra acestui subiect prin combinații inedite de mijloace vizuale și tehnici narative. De la ora 16:00, la Cinema Union, spectatorii îl vor întâlni pe artistul danez Stefan Kruse Jørgensen, creatorul The Migrating Image, filmul care chestionează implicarea opiniei publice în crearea imaginilor distorsionate asupra migrației. De la ora 19:00, pe același ecran de proiecție vor rula în premieră în România filmele prezentate în parteneriat cu secțiunea paralelă Quinzaine des Réalisateurs (cunoscută internațional ca Directors’ Fortnight) a Festivalului de Film de la Cannes. Sub umbrela tematică a programului Caught in the Frame, cinci titluri care sfidează constrângerile ideologice sau tehnice reprezentative pentru cinematografia mondială vor oferi spectatorilor șansa de a-și confrunta propriile bariere.

Sâmbătă și duminică, scurtmetrajele premiate recent la cele mai importante festivaluri de film din lume vor ajunge la întâlnirea cu publicul din București. După succesul primelor ediții, numărul titlurilor prezentate în programul Golden Shorts: Best Films in Major Festivals, una dintre cele mai populare secțiuni ale festivalului, se dublează în acest an. Împărțite în două programe, filmele vor putea fi urmărite pe 9 noiembrie, de la 20:30, la Institutul Cervantes, și pe 10 noiembrie, de la 18:30, la Cinema Muzeul Țăranului. 

În colaborare cu Institutul Cervantes, sâmbătă de la ora 18:00 cinefilii vor urmări, cu intrare liberă, o selecție de filme spaniole care prezintă unele dintre cele mai semnificative forme și linii de lucru, provenite din operele mai multor generații de regizori spanioli. Focus Spain este o prezentare a evoluției eseului cinematografic de-a lungul unui deceniu și aduce pe același ecran exerciții emoționale curajoase, invitând publicul la reflecție și dialog.

Considerat ,,unul dintre cele mai riscante filme făcute până acum’’, Aquarela – noul documentar al regizorului Victor Kossakovsky, ne va purta într-o călătorie cinematografică fascinantă, inspirată de frumusețea transformatoare și puterea brută a apei. Seducător și inovator, filmul oferă noi perspective asupra celui mai important element natural de pe Planetă, prin ochii echipei de producție care a înfruntat cele mai grele condiții meteorologice pentru a surprinde măreția naturii. Proiecția este programată sâmbătă, pe 9 noiembrie, de la ora 20:00, la Cinema Muzeul Țăranului, după decernarea premiilor pentru cele mai bune filme din Competiția Internațională BIEFF.

Filmele câștigătoare vor avea parte de o proiecție specială duminică, pe 10 noiembrie, de la ora 21:00, la Cinema Muzeul Țăranului. Conectat în permanență la evenimentele politice și sociale care marchează evoluția comunității, BIEFF va oferi acces gratuit spectatorilor care vor face dovada participării la vot în primul tur al alegerilor prezidențiale. Pentru a-și asigura locul în sală, organizatorii recomandă publicului să-și rezerve biletele online, urmând ca acestea să fie achitate în ziua evenimentului de către spectatorii care nu și-au propus să-și exercite dreptul de a se exprima prin intermediul votului.

Festivalul Internațional de Film Experimental București BIEFF va avea loc între 6 și 10 noiembrie, la Cinema Muzeul Țăranului, Instituto Cervantes, Cinemateca Union, POINT și Cinema PRO.

Organizatori: Asociația Culturală Manekino, în parteneriat cu PRINTOR COM

Proiect cultural co-finanțat de: Administrația Fondului Cultural Național, Centrul Național al Cinematografiei, Ministerul Culturii și Identității Naționale

Cu sprijinul: Instituto Cervantes, Institutul Francez din București, Ambasada Regatului Țărilor de Jos, Goethe-Institut România, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică I.L. Caragiale, Universitatea Națională de Arte București

Sponsori: Uniunea Cineaștilor din România, Cinelab România, Noumax, Tuborg

Parteneri de ospitalitate: TH Hotels, Sky Tour, Lokal, Lente, Apollo111

Parteneri media: Radio Guerrilla, Radio România Cultural, Observator Cultural, Films in frame, Ziarul Metropolis, The Institute, Cartierul Creativ, IQads, All About Romanian Cinema

Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziția Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

04
/03
/18

CRONICĂ DE FILM Premiat în 2017 la Cannes pentru cel mai bun scenariu și cel mai bun actor (Joaquin Phoenix), „N-ai fost niciodată aici”, scris și regizat de scoțiana Lynne Ramsay, este o demonstrație de stil care poate fura privirea, dar nu poate ascunde prețiozitatea și senzaționalismul regiei.

02
/03
/18

Proiecţia documentarelor „Chipuri, locuri/ Faces Places”, regizat de Agnès Varda, şi „Ultimii bărbaţi din Aleppo/ Last Men in Aleppo”, de Feras Fayyad, nominalizate la ediţia din acest an a premiilor Oscar, concertul suedezei Silvana şi lansarea volumului „Metaforă. Protest. Concept. Performance Art din România şi Moldova” se numără printre evenimentele care vor avea loc la festivalul One World Romania.

01
/03
/18

“6,9 pe scara Richter” (r. Nae Caranfil), “Breaking News” (r. Iulia Rugină), “Fixeur” (r. Adrian Sitaru), “Meda sau Partea nu prea fericită a lucrurilor” (r. Emanuel Pârvu) și “Un pas în urma serafimilor” (r. Daniel Sandu) sunt cele cinci lungmetraje care intră anul acesta în cursa pentru trofeul Gopo, creația sculptorului Adrian Ilfoveanu, la categoria Cel mai bun film.

01
/03
/18

CRONICĂ DE FILM Documentar-eseu aparent simplu, dar subtil şi străbătut de un comic ingenios, „Fotbal infinit”, noul film al lui Corneliu Porumboiu, are în prim-plan un funcţionar din Vaslui, prieten al regizorului, şi ideile sale pretins revoluţionare de schimbare a regulilor din fotbal – de fapt, o adevărată filosofie de viaţă.

28
/02
/18

“Charleston”, debutul în lungmetraj al lui Andrei Creţulescu, va fi lansat în cinematografele din România pe 8 iunie 2018. “Charleston” e povestea dulce-amară a unui triunghi amoros absurd, „format” din doi bărbați și femeia pe care au pierdut-o amândoi, un love story neconvențional cu parfum retro.

24
/02
/18

CRONICĂ DE FILM Câștigător al Leului de la Aur la Festivalul de la Veneția și nominalizat la 13 Premii Oscar, „Forma apei”, cea mai nouă realizare a lui Guillermo del Toro, acum în cinematografe, oscilează indecis între un film de autor și un film (ultra)comercial.

23
/02
/18

CRONICĂ DE FILM „The Post”, al marelui cineast american Steven Spielberg, este o demonstrație splendidă de regie – nu este la îndemâna oricui să facă un film plin de suspans, de tensiune și chiar de acțiune doar din confruntări de idei și de principii.

Page 60 of 254« First...102030...5859606162...708090...Last »