Stalingrad 3D – recorduri spectaculoase în Rusia şi China
https://www.ziarulmetropolis.ro/stalingrad-3d-recorduri-spectaculoase-in-rusia-si-china/

Filmul Stalingrad 3D, primul lungmetraj rusesc produs cu tehnologia Imax 3D, a obţinut cele mai mari încasări înregistrate vreodată în Rusia în weekendul premierei, respectiv cele mai mari încasări din China reuşite de un film străin care nu a fost produs la Hollywood.

Un articol de Andrada Văsii|12 noiembrie 2013

Filmul Stalingrad 3D, primul lungmetraj rusesc produs cu tehnologia Imax 3D, a obţinut cele mai mari încasări înregistrate vreodată în Rusia în weekendul premierei, respectiv cele mai mari încasări din China reuşite de un film străin care nu a fost produs la Hollywood.

Astfel, filmul Stalingrad 3D a obţinut încasări de 14,3 milioane de dolari în primul său weekend de proiecţii în Rusia, unde a rulat în 1.400 de cinematografe. Filmul a fost lansat în Rusia pe 10 octombrie.

Drama de război, care a beneficiat de un buget de 30 de milioane de dolari, este o coproducţie Rusia-Germania, cu un scenariu inspirat de anumite scene din romanul „Viaţă şi destin” de Vasili Grossman şi de povestea „Casei lui Pavlov”, o clădire de pe malul Volgăi, devenită un simbol al rezistenţei împotriva forţelor net superioare ale soldaţilor germani.

Filmul urmăreşte povestea unui grup de soldaţi ruşi care, în timpul asedierii Stalingradului din toamna lui 1942, ţin piept soldaţilor germani în încercarea lor de a proteja singura supravieţuitoare a clădirii de apartamente, o tânără în vârstă de 19 ani, de haosul şi cruzimea din jur.

8,3 milioane de dolari într-un weekend pentru Stalingrad 3D

Regizat de Fiodor Bondarciuk (care în 2008 a realizat blockbusterul SF „Obitaemîi ostrov”), filmul îi are în distribuţie, printre alţii, pe Serghei Melkumov, Serghei Bondarciuk, Thomas Kretschmann, iar muzica este semnată de Angelo Badalamenti („Twin Peaks”).

După încasările record din Rusia, filmul a obţinut câştiguri impresionante şi în China, unde a înregistrat 8,3 milioane de dolari în primul weekend de la lansarea în cinematografe pe 31 octombrie, acestea fiind cele mai mari încasări obţinute vreodată de un film care nu a fost produs în Statele Unite sau în China.

Stalingrad 3D

Scenă din filmul Stalingrad 3D

Nu se cunoaşte deocamdată data la care filmul, distribuit în Rusia prin Sony Pictures, via Columbia Pictures, va fi distribuit şi în Statele Unite şi Europa, compania Columbia trebuind să decidă mai întâi dacă va opta pentru dublarea sau subtitrarea peliculei.

Fiodor Bondarciuk, născut pe 9 mai 1967, fiul cunoscutului regizor Serghei Bondarciuk şi al actriţei Irina Skobţeva, este un regizor de film, actor, realizator de videoclipuri şi producător rus.

Fiodor Bondarciuk şi-a lansat cariera de regizor în anul 2005, când a turnat filmul „Deviataia rota”, care prezintă povestea celebrei companii disciplinare a noua, Regimentul 345, care a luptat în Afganistan, film ce a fost propunerea Rusiei la Oscar, notează Mediafax.

Următorul film de succes a fost SF-ul „Obitaemîi ostrov”, în 2008, după povestea fraţilor Strugaţki, autori ruşi de SF şi Fantasy, cu un buget de 36,5 milioane dolari, la care regizorul a filmat vreme de patru ani.

Foto credit: Cinemagia, filmul Stalingrad 3D

02
/06
/21

BIDFF - Bucharest International Dance Film Festival, unica manifestare cinematografică din România dedicată filmelor de dans, deschide sesiunea de înscrieri pentru secțiunile competiționale de scurtmetraje ale celei de-a șaptea ediții, care va avea loc între 1-5 septembrie, la București. Datele limită la care se pot trimite aplicațiile sunt 25 iunie (normal) și 16 iulie (târziu).

02
/06
/21

Cea de-a XVII-a ediție a Bucharest International Film Festival, care va avea loc între 3 - 12 septembrie 2021, pe lângă continuarea tradiției de a arăta publicului cinefil, în premieră în România, unele dintre cele mai așteptate filme recente din întreaga lume, aduce și o serie de evenimente speciale pentru iubitorii de film. Una dintre aceste secțiuni în premieră este cea istorică, dedicată celebrării a 100 de ani de la nașterea Regelui Mihai I al României, și este organizată cu sprijinul Casei Regale Române. Documentarul istoric "Războiul Regelui" deschide programul aniversar.

01
/06
/21

Noul episod dedicat istoriei documentarului românesc de Cineclubul One World Romania aduce prim-plan trei personalități literare - Nina Cassian, Radu Cosașu și Geo Bogza. Până la 25 iunie pot fi văzute online, gratuit, cinci documentare de scurtmetraj din anii `60 la care şi-au adus contribuţia cei trei cunoscuţi scriitori.

01
/06
/21

Documentarul, care a avut premiera mondială anul trecut în cadrul Festivalului Internațional de Film de la Berlin, unde a fost selectat în secțiunea competițională Forum, va fi distribuit de microMULTILATERAL cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei. Lansarea documentarului „Ieșirea trenurilor din gară” va marca cei 80 de ani de la Pogromul de la Iași, unul dintre cele mai violente masacre din istoria evreilor din România.

01
/06
/21

Așteptarea cinefililor s-a încheiat: se redeschid cinematografele! Pe 1 Iunie, de Ziua Copilului, prichindeii pot urmări pe marile ecrane, în avanpremieră, noile aventuri ale nătăflețului “Peter, iepuraşul fugit de-acasă”, iar din 11 iunie 2021, filmul va rula pe marile ecrane din toată țara. Oare ce pozne mai isprăvește Peter și prin ce peripeții trece alături de prietenii lui? Aflăm curând, la cinema – prilej de distracție pentru întreaga familie!

26
/05
/21

CRONICĂ DE FILM Sunt greu de ghicit mizele din spatele noului film ca regizor al lui Horaţiu Mălăele, „Luca” (2020), realizat după un scenariu de Adrian Lustig. Adevărul e că lungmetrajul pare un amestec între unele din obsesiile lui Mălăele şi unele din obsesiile lui Lustig, cei doi colaborând şi la „Nunta mută” (2008) şi „Funeralii fericite” (2013).

24
/05
/21

CRONICĂ DE FILM Dacă e ceva ce diferenţiază cu adevărat „Undine” (2020), noul titlu al cunoscutului regizor Christian Petzold, de alte filme din categoria sa, adică opere europene de autor cu priză în festivaluri şi gale de premiere, este prezenţa mai multor trimiteri la romantismul german. Cam toate cronicile au remarcat de altfel aspectul de basm modern.

24
/05
/21

Cinematografia spaniolă va fi celebrată la cea de-a 20-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania (23 iulie – 1 august 2021) printr-un program amplu, Focus Spania, care va include proiecții și evenimente speciale, întâlniri cu cineaști, masterclass-uri, inițiative de industrie și expoziții.

24
/05
/21

Începând cu ultimul weekend al lunii mai, Arhiva Activă lansează un program de recuperare și de promovare critică a cinematografiei românești, în parteneriat cu Arhiva Națională de Filme și cu Cinemateca Română.

20
/05
/21

Filmul „Câmp de maci” (r. Eugen Jebeleanu) a câștigat atât Premiul pentru cel mai bun film în secțiunea Fest Focus a Festivalului Internațional de Film din Belgrad, cât și Premiul pentru cel mai bun film queer (oferit de festivalul Merlinka). De asemenea, și juriul Festivalului D’A Film Barcelona din Spania a recompensat filmul cu cel mai important premiu din secțiunea Talents.

19
/05
/21

Independența Film lansează pe 21 mai în cinematografele deschise din țară „Undine”, o poveste de dragoste modernă inspirată din basme și semnată de Christian Petzold, regizorul german cunoscut publicului din România pentru „Transit” (2018). Paula Beer, protagonista filmului, a câștigat premiului pentru Cea mai bună actriță la Premiile Academiei Europene de Film și la Berlinale 2020 pentru acest rol. Filmul a fost recompensat și cu Premiul FIPRESCI la același festival.

18
/05
/21

Serialul de televiziune cu Matthias Schoenaerts în rolul principal, una dintre cele mai spectaculoase producții cinematografice europene, a început filmările în România Serialul este o producție CANAL+ și Sky Studios realizat de Cattleya (Italia), Atlantique Productions (Franța), în colaborare Odeon Fiction, StudioCanal și Frame Film (România).

17
/05
/21

CRONICĂ DE FILM Cu „Femeia de la fereastră” (2021), proaspăt lansat pe Netflix, regizorul Joe Wright propune un film de suspans care se inspiră din „Rear Window” (1954) al lui Alfred Hitchcock. Însă nu trece de nivelul de pastişă.