STUDIU: Cultura generează la nivel mondial mai multe venituri decât telecomunicațiile
https://www.ziarulmetropolis.ro/studiu-cultura-genereaza-la-nivel-mondial-mai-multe-venituri-decat-telecomunicatiile/

Sectoarele culturale şi creative reprezintă 3% din PIB-ul global şi au 29,5 milioane de angajaţi în întreaga lume, mai mult decât industria auto din Europa, Japonia şi Statele Unite ale Americii.

Un articol de Petre Ivan|4 decembrie 2015

Veniturile industriilor culturale și creative (publicitate, arhitectură, cărți, jocuri video, muzică, film, ziare și reviste, spectacole live, televiziune, arte vizuale) se ridică la 2.250 miliarde de euro, mai mult decât serviciile de telecomunicații, conform primei panorame culturale la nivel mondial publicate joi de UNESCO

Sectoarele culturale și creative sunt un motor cheie al economiilor dezvoltate și în curs de dezvoltare și se numără printre sectoarele cu cea mai rapidă creștere. –  studiu publicat de UNESCO.

Studiul, la care a contribuit şi Confederația Internațională a Societăților de Autori și Compozitori (CISAC) carereprezintă societăți de gestiune colectivă a drepturilor de autor în 120 de țări, subliniază că, pentru a exploata pe deplin potențialul de cultură, creatorii trebuie „remunerați echitabil”, în special pe piața digitală, unde sunt avantajați în prezent intermediarii tehnici, în detrimentul creatorilor.

Regiunea Asia-Pacific, lider al jocurilor video, reprezintă 34% din veniturile industriilor culturale la nivel mondial și 40% din ocuparea forței de muncă.

Europa totalizează 32% din venituri și 25% din locurile de muncă, cu „o concentrație mare de creatori”, și cu 7 până la 10 dintre cele mai vizitate muzee din lume.

America de Nord reprezintă 28% din veniturile globale culturale și 15% din ocuparea forței de muncă. Continentul este lider în film, televiziune și spectacole live.

Televiziunea este rege în America Latină (6% din venituri și 16% din ocuparea forței de muncă), cu emisiuni care sunt exportate în întreaga lume.

În Africa (3% din venituri și 8% din ocuparea forței de muncă), economia informală, în special concertele, este o parte importantă a scenei culturale.

Foto: Cultura – facebook

01
/03
/13

Program special educativ pentru copii la muzeul Antipa:     Pana la 30 martie 2013 – 6 sedinte In fiecare sambata – 10:00 – 11:00 8 aprilie – 12 aprilie 2013 – 5 ședințe De luni până vineri (în vacanța copiilor) – 10:00 – 11:00 PROGRAME ARTISTICE ARTA PLASTICĂ – OBIECT FORMATIV ŞI MIJLOC RECREATIV OBIECTIVE : 1. Învăţarea prin tehnici creative a unor elemente […]

01
/03
/13

Vineri, 1 martie, la Muzeul Naṭional de Istorie a României, Principele Radu va lansa volumul bilingv româno-englez ,, Ana. Portetul reginei/ Anne. The Queen’s Portrait’’. Principele Radu le va avea ca invitate la Sala Lapidarium pe Sandra Gãtejeanu- Gheorghe, director de protocol al Casei Regale, Georgeta Filitti, istoric şi  Irene Arsene, managing partner la Curtea […]

21
/02
/13

Dezbaterea intitulată „Este România altfel?“, inspirată de cartea lui Lucian Boia a ridicat importante probleme de indentitate naţională şi comportament social tipic românesc în interiorul şi în afara graniţelor ţării. Cartea „De ce este România altfel?“ (Editura Humanitas), scrisă de Lucian Boia, a fost dezbătută miercuri, 20 februarie, în sala de conferinţe a Colegiului Noua […]

19
/02
/13

240 de participanţi în campania vALLuntar, ediţia a II-a : bloggerii citesc şi plantează copaci cu sprijinul ROMSILVA   240 de bloggeri au fost admişi în ediţia a doua a campaniei online vALLuntar “Mai multe cărţi, mai multe şanse”, prin care Grupul Editorial ALL încurajează lectura şi voluntariatul. Campania este sprijinită de ROMSILVA. Anul acesta […]