STUDIU – Muzica potenţează gustul unor preparate culinare. Cu ce se potrivesc Beatles, Pavarotti şi Ceaikovski?
https://www.ziarulmetropolis.ro/studiu-muzica-potenteaza-gustul-unor-preparate-culinare-cu-ce-se-potrivesc-beatles-pavarotti-si-ceaikovski/

Cântecele trupei The Beatles se potrivesc de minune cu fish and chips – un preparat tradiţional britanic -, iar ariile interpretate de Luciano Pavarotti „fac minuni” în combinaţie cu spuma de ciocolată, afirmă autorii unui studiu, potrivit căruia muzica potenţează gustul unor alimente.

Un articol de Petre Ivan|6 aprilie 2015

Un studiu realizat de un profesor de psihologie de la Universitatea Oxford din Marea Britanie afirmă că anumite genuri muzicale pot să potenţeze gustul – inclusiv dulce, sărat şi amar – din anumite preparate culinare.

Intensitatea ariei „Nessun Dorma”, interpretată de celebrul tenor italian Luciano Pavarotti, reprezintă „acompaniamentul” perfect pentru spuma de ciocolată. Acordurile de pian din piesa „Autumn in New York”, interpretată de cântăreaţa de jazz Billie Holiday, potenţează aroma autumnală a budincii de dovleac.

În restaurantul Ultraviolet din Shanghai, preparatul fish and chips (peşte cu cartofi prăjiţi) este servit pe acordurile unor piese ale trupei The Beatles, iar în restaurantul El Celler de Can Roca din Girona, Spania, bezelele parfumate sunt servite împreună cu înregistrări video ale fotbalistului Lionel Messi în plină acţiune pe teren, deoarece, spun cercetătorii, acele imagini şi sunete reliefează şi mai mult aroma de lămâie din acel desert.

Această tehnică, denumită „asezonare digitală”, se aplică şi vinurilor, determinându-i pe clienţii unor restaurante să consume cu până la 15% mai mult alcool, dacă acesta le este servit în acelaşi timp cu o muzică potrivită.

Cercetătorii au descoperit că oamenii apreciază mult mai mult buchetul unui vin atunci când acesta vine „la pachet” cu muzica potrivită, notează Mediafax.

Astfel, „Cvartetul de coarde Nr.1 în Do Major”, de Piotr Ilici Ceaikovski, potenţează de minune buchetul vinului Chateau Margaux 2004, iar „Cvartetul pentru flaut în Do Major”, de Wolfgang Amadeus Mozart, ar trebui ascultat savurând un pahar de vin Pouilly-Fumé.

Charles Spence, profesor de psihologie comportamentală la Universitatea Oxford, autorul studiului, a explicat pentru The Observer că gustul nu reprezintă un element atât de dominant, după cum ar crede mulţi oameni, în ceea ce priveşte aprecierea unui preparat alimentar, pentru că urechile oamenilor transmit la rândul lor mesaje subliminale papilelor gustative.

Foto: STUDIU, Beatles, Pavarotti şi Ceaikovski – wikipedia

11
/05
/22

Miercuri, 18 mai 2022 (de la 19.00), ORCHESTRA DE CAMERĂ RADIO prezintă un concert 100% MOZART, derulat sub bagheta dirijorului de origine libaneză TOUFIC MAATOUK. În 2015, acesta a debutat ca dirijor într-una dintre cele mai cunoscute săli de concerte din lume - Carnegie Hall, New York - cu Messa di Gloria de Puccini, moment urmat de debutul (în 2016) la Teatro San Carlo din Napoli cu Recviemul lui Mozart.

10
/05
/22

Joi, 12 mai și vineri, 13 mai 2022, Orchestra simfonică a Filarmonicii „George Enescu”, condusă de dirijorul Valentin Doni, prezintă publicului În lumina evocării-George Enescu de Ulpiu Vlad, Fantezia scoţiană, în mi bemol major, pentru vioară şi orchestră, op. 46 de Max Bruch, cu violonistul Gabriel Croitoru în ipostază solistică, și Variaţiunile Enigma, op. 36 de Edward Elgar.

05
/05
/22

Peste 100 de tineri muzicieni din 32 de țări s-au înscris la a XVIII-a ediție a Concursului Internațional George Enescu la cele patru secțiuni dedicate: violoncel, vioară, pian și compoziție. Concurenții declarați eligibili prin respectarea condițiilor impuse de regulament vor participa la etapa online. Pentru prima oară în istoria Concursului, concurenții înscriși la vioară, violoncel și pian care vor trece de etapa online vor ajunge direct în Semifinală.

03
/05
/22

Pe 12 și 13 mai, Orchestra simfonică a Filarmonicii „George Enescu”, condusă de dirijorul Valentin Doni, prezintă publicului „În lumina evocării-George Enescu” de Ulpiu Vlad, „Fantezia scoţiană, în mi bemol major, pentru vioară şi orchestră, op. 46” de Max Bruch, cu violonistul Gabriel Croitoru în ipostază solistică, și „Variaţiunile Enigma, op. 36” de Edward Elgar.