Sun Plaza este cel de-al 82-lea loc mecanizat, în premieră pentru România, de către artistul francez Bernard Lagneau
https://www.ziarulmetropolis.ro/sun-plaza-este-cel-de-al-82-lea-loc-mecanizat-in-premiera-pentru-romania-de-catre-artistul-francez-bernard-lagneau/

În premieră absolută în România, Sun Plaza Shopping Center prezintă, în perioada 29 mai – 23 iunie 2013, o expoziţie ce reuneşte o serie de sculpturi mecanizate din carton ondulat.

Un articol de Andrada Văsii|27 mai 2013

În premieră absolută în România, Sun Plaza Shopping Center prezintă, în perioada 29 mai – 23 iunie 2013, o expoziţie ce reuneşte o serie de sculpturi mecanizate din carton ondulat, de dimensiuni impresionante, devenind astfel cel de-al 82-lea loc mecanizat de către artistul francez Bernard Lagneau.

Expoziția „Sun Plaza – Locul mecanizat # 82“ este o premieră deoarece artistul nu creează niciodată aceeaşi instalaţie de două ori. Acesta utilizează uneori aceleaşi elemente, însă le montează în funcție de arhitectura locului în mod diferit de fiecare dată.

Singurul material folosit de Bernard Lagneau pentru a construi mașinăriile grandioase, care fascinează publicul de fiecare dată, este cartonul ondulat, animat cu ajutorul unor electromotoare. Acestea sunt punctele de pornire ale montajului, urmând ca artistul să mecanizeze spațiul, transformându-l de la oră la oră. De aceea, cei ce vor vizita centrul comercial din sudul Capitalei, în perioada 29 mai – 23 iunie 2013 , vor avea ocazia să ia parte la un adevărat spectacol.

Sculpturile cinetice ale lui Bernard Lagneau sunt dispozitive mecanizate cu o meticulozitate inginerească, fără a avea vreo altă funcţie practică în afară de aceea de a se alimenta perpetuu pe sine. Aceste instalaţii, superproducţii artistice, sunt aflate în centrul unor discuţii filosofice existenţiale ale unei lumi post industriale cu referinţe multiple la istoria artei, de la antichitatea greacă la dadaismul lui Jean Tinguely. Spectacolul oferit de ele este prezentat acum într-o instalaţie monumentală, unică, găzduită de către centrul comercial Sun Plaza.

Cosmin Năsui,

critic de artă şi curator

O lume numai din carton

Lumea de carton pe care Lagneau o va construi la Sun Plaza va atinge o înălţime de 20 de metri, iar nu mai puţin de un km de bandă va uni cele peste 150 de rotiţe ale mecanismului – cea mai mare cu un diametru de 2 metri iar cea mai mică având un diametru de 5 cm. În final, întreaga instalaţie de carton va cântări aproximativ 2 tone.

Bernard Lagneau și-a început cariera ca designer de carte, ulterior specializându-se în crearea de instalații și sculpturi din carton. De mai bine de 40 de ani creează astfel de instalații de mari dimensiuni, care se împart în patru categorii tematice: mașinării de carton monumentale, studii de peisaj, arhitecturi efemere de interior (a construit 11 orașe mobile în incinta mai multor instituții de cultură) și arhitecturi temporare create pentru a fi expuse în aer liber.

Info:

Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.sunplaza.ro şi www.facebook.com/sun.plaza.shopping.center.

Foto credit: Bernard Lagneau

02
/11
/21

Joi, 4 noiembrie, are loc la MNȚRplusC, în cadrul Muzeului Național al Țăranului Român (Str. Monetăriei nr. 3), deschiderea expoziției „Nu vorbim despre sclavie modernă”, cea de-a doua din seria „Politici ale non-acțiunii”, semnată de artista Nona Șerbănescu în colaborare cu curatorul Eugen Rădescu.

26
/10
/21

Școala de Valori a dat startul înscrierilor pentru cea de-a șaptea ediție a Burselor stART și pune la bătaie 30 de burse, cu o valoare individuală de 6.000 de lei. Acestea pot fi accesate de elevii care sunt la liceu, talentați la pictură, desen, muzică și artele viitorului (v-logging, blogging, scriere creativă, fotografie), care se pot înscrie pe baza unui portofoliu.

26
/10
/21

De astăzi, platforma www.muzeulabandonului.ro este activă. Se deschide, astfel, aleea către Muzeul Abandonului. Muzeu-forum digital și participativ. În această etapă a proiectului veți putea explora exteriorul clădirii muzeului și câteva dintre facilitățile proiectului. Interiorul și expozițiile muzeului vor fi disponibile în curând, alături de zeci de povești despre abandon, speranță, contorsionări și reveniri spectaculoase ale sufletului.

16
/10
/21

Răzbunare, dragoste și disperare, toate topite într-o singură flacără mistuitoare. Arii celebre, coruri tulburătoare, conflicte dramatice de neuitat, toate vă așteaptă în premiera spectacolului Norma de Bellini ce le va aduce pe scena Operei Naţionale Bucureşti între 21 şi 24 octombrie pe celebrele Elena Moşuc – Norma şi Ruxandra Donose – Adalgisa, alături de care va evolua tenorul Daniel Magdal – Pollione.

13
/10
/21

În luna octombrie, galeria neconvențională Celula de artă propune două exerciții de introspecție, la fel de necesare dar fiecare propunându-și scopuri și rezultate diferite. Artistul plastic contemporan Beaver expune lucrarea “exe cute”, o juxtapunere a grotescului cu gingășia până pe 14 octombrie iar între 15 – 30 octombrie în galerie se va putea vedea instalația imersivă “Cenușa memorie” a Ancăi Coller, ce încapsulează emoțiile artistei în urma unui incendiu care i-a distrus atelierul..

11
/10
/21

Despre școlile din mediul rural, mai ales cele din mici sate care par uitate de lume și autorități, se știe că se confruntă cu mari probleme, începând de la cele legate de infrastructură, până la absența tehnologiei necesare procesului de educație. Însă aceasta nu mai este și situația Școlii Gimnaziale nr. 2 din satul Progresu, comuna Sohatu, județul Călărași. După ce ani de zile profesorii și elevii „s-au descurcat”, după cum ei înșiși spun, cu condițiile grele în care au învățat – toalete în curte, frig în clase, acoperișul deteriorat prin care se strecura ploaia – școala este acum complet renovată și, mai mult, folosește o platformă de management educațional de ultimă oră. Totul a fost posibil prin implicarea directorului școlii, Daniela Niculescu, care „și-a strigat” nevoile pe platforma HartaEdu lansată de Narada.

08
/10
/21

În epoca rețelelor de socializare, a selfie-urilor și filtrelor de tot felul, când o imagine se face și se desface în câteva secunde și toți visăm la gloria efemeră, conform butadei enunțate de Andy Warhol, dilemele și sensurile autoreprezentării încă sunt discutate. Căci a te reprezenta, indiferent de epocă, nu este un gest lipsit de semnificații estetice și sociale. Un articol de Monica Neațu.

08
/10
/21

Proiectul Vitrine Imposibile, o instalație performativă produsă de Vanner Collective, în regia Iuliei Grigoriu, aduce în văzul lumii Supra Fețele, creaturi care prind contur în spațiile a trei galerii din centrul capitalei, aflate pe Calea Victoriei, în datele de 9, 10, 23 și 24 octombrie.