Tangaj Dance propune „virtual (living) room” și alte experiențe performative
https://www.ziarulmetropolis.ro/tangaj-dance-propune-virtual-living-room-si-alte-experiente-performative/

Tangaj Dance prezintă în această toamnă trei evenimente dedicate artei performative: virtual (living) room – un performance VR realizat de Simona Deaconescu; Roots and Routes – un turneu naţional care reuneşte spectacole, filme şi ateliere de dans; BLOT – Body Line of Thought – un performance explorativ despre corpul uman.

Un articol de Liliana Matei|20 octombrie 2020

virtual (living) room 31 octombrie și 1 noiembrie, Switch Lab, București    

Un performance conceput și realizat de coregrafa Simona Deaconescu, în care Kadri Sirel, o dansatoare carismatică de origine estoniană, și Zelda, un personaj fictiv construit sub forma unei inteligențe artificiale, care oglindește gândurile lui Kadri, se întâlnesc într-un spațiu mental virtual. Împreună, Kadri și Zelda, încearcă să rezolve misterul din spatele procesului de amintire a unei coregrafii create spontan, dar niciodată prezentată „ca la carte”.

Prezentarea publică este organizată sub forma unei experiențe VR individuale, cu participarea a maxim 5 spectatori pe grupă, în zilele de 31 octombrie și 1 noiembrie, între orele 14:00 și 19:00, la Switch Lab, București.

Accesul este liber și se face în baza unei rezervari pe: https://eu.jotform.com/build/202884817115054.
Detalii: https://www.facebook.com/events/883195332487536/

virtual (living) room a luat naștere în 2019, când coregrafa Simona Deaconescu a fost selectată ca artistă rezidentă a programului european Moving Digits – Augmented Dance for Engaged Audiences, în cadrul căruia a beneficiat de rezidențe de creație la Sõltumatu Tantsu Lava (Tallin, Estonia) și tanzhaus nrw (Dusseldorf, Germania).

Prima parte a proiectului a fost prezentată la LAVAlabs Studio Dusseldorf sub forma unei instalații interactive one-to-one, în care nouă obiecte în miniatură au compus spațiul mental comun generat de întâlnirea dintre Kadri și Zelda. Performance-ul prezentat la București pe 31 octombrie și 1 noiembrie este o reconstrucție a acestui puzzle, la care și-au adus contribuția artiști din domenii diferite.

Evenimentul virtual (living) room respectă măsurile sanitare recomandate de autorități în acest moment. Dacă vor interveni modificări în baza unor noi decizii ale autorităților competente, publicul interesat va primi un link privat pentru vizionare online, cu ajutorul dispozitivelor personale.

Proiectul este produs de Asociația Tangaj Dance și co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național*. Partenerii proiectului sunt Hochschule Düsseldorf – University of Applied Sciences, LAVAlabs Studio Dusseldorf, Antares International (scaune.ro).

Roots and Routes – 22 octombrie – 21 noiembrie

Un turneu național virtual, care pune în discuție tema identității transgeneraționale atât la nivel social, cât și la nivel de ADN al mișcării. Programul proiectului conține trei tipuri de activități interconectate ca tematică și abordare, și va fi prezentat în perioada 22 octombrie – 21 noiembrie 2020, în online prin intermediul platformelor Zoom și Eventbook.

În programul Roots and Routes se regăsesc: Daughters, un spectacolul de dans semnat de coregrafa Simona Deaconescu, în care trei femei tinere fac un corp comun cu mamele și bunicile lor, o selecție specială de filme de dans, co-prezentate de BIDFF – Bucharest International Dance Film Festival, precum și patru ateliere de dans contemporan și tehnici mixte, care propun fuziuni între dans și alte tipuri de practici artistice. Atelierele sunt susținute de coregrafa Simona Deaconescu, fondatoare a Colectivului Tangaj Dance, și cele trei artiste dansatoare care fac parte din distribuția spectacolului Daughters: Simona Dabija, Georgeta Corca și Teodora Velescu.

Turneul este organizat în parteneriat cu M Studio (Sfântu Gheorghe), Casa Tranzit (Cluj-Napoca), Areal Colectiv (București), Teatrul 3G (Târgu Mureș) și își propune să activeze comunitățile locale, prin expunerea la forme hibride de exprimare artistică, noi metode de creație, educație și formare pentru profesioniști și publicul larg. Proiectul este co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național*.

Mai multe detalii despre programul Roots and Routes aici:

http://www.tangajdance.com/roots-and-routes/

BLOT – Body Line of Thought

Creat și interpretat de Simona Deaconescu și Vanessa Goodman, BLOT propune o serie de situații performative care explorează mișcarea din perspectiva relației pe care o avem cu bacteriile din corpul nostru. Echilibrul dintre lumea micro și lumea macro este mediat de experiența umană și de modul în care ne raportăm la conceptul de ordine.

BLOT este o co-producție între Tangaj Collective (București, RO) și Action at a Distance (Vancouver, CA), bazată pe o colaborare strânsă la nivel de metode de lucru, viziuni asupra corpului, dialog artistic și schimb de resurse între cele două coregrafe fondatoare ale organizațiilor.

Proiectul a beneficiat de o rezidență de cercetare la Cultivamos Cultura, în Sao Luis, Portugalia, ca urmare a selectării celor două coregrafe ca artiste rezidente în proiectul european Biofriction. În condițiile actuale, Simona și Vanessa au lucrat progresiv, dezvoltând proiectul inițial online, și întâlnindu-se ulterior în Sao Luis și București, la Centrul Național al Dansului București, pentru laboratoare de creație, repetiții și filmări.
BLOT se va lansa în perioada 12-15 noiembrie prin acțiuni în paralel în Vancouver și București. Spectacolul va avea premiera online în România prin platforma Eventbook. Proiectul este co-finanțat de Canada Council for the Arts și Administrația Fondului Cultural Național*. Partenerii proiectului sunt Centrul Național al Dansului București, Left of Main, plastic orchid factory, Biofriction și Cultivamos Cultura.

Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

27
/10
/14

"Kowalski", de Andrei Creţulescu, a primit premiul pentru cel mai bun scurtmetraj la ediţia de anul acesta a Festivalului de Film de la Zagreb, care a avut loc în perioada 19 - 26 octombrie. Potrivit juriului regizorul român a câştigat premiul Căruciorul de Aur pentru "15 minute de plăcere pură a unui superb dialog, a unei interpretări şi regii mari. Şi pentru demonstrarea faptului că cinema-ul românesc este încă viu şi la înălţime".

26
/10
/14

În București în toamna lui 2014, au avut loc cinci festivaluri de teatru. Dar a sosit timpul să ne îndreptăm atenția şi către oferta teatrală pe anul 2015, din afara granițelor României. Ce se întâmplă dincolo?

25
/10
/14

Generalul, senatorul, mânuitorul de icoane, tatăl şi mama vitregă a „Generaţiei de Aur”, Anghel Iordănescu face cărţile convocărilor pentru meciul cu Irlanda de Nord. Citită în cheia care trebuie, informaţia este că în proporţie de 99,9 % (adică un 6,66 întors) acesta este noul manager, director tehnic sau antrenor sub acoperire al echipei naţionale,urmând să fie ajutat de un „copil” al său.

24
/10
/14

Centrul de Studii Româno-Japoneze "Angela Hondru" vă invită sâmbătă, 25 octombrie, la ora 19:00, în Aula Magna a Universității Româno-Americane la un concert și o prezentare de muzică tradițională japoneză, susținute de Prof. Takeshi Yamakawa, Dna. Kazuko Yanase și Dna. Hiroko Yamamoto. Instrumentele folosite vor fi shakuhachi, koto și shamisen. 

24
/10
/14

O primă „Întâlnire a teatrelor municipale din România” a avut loc recent la Turda, în cadrul celei de-a treia ediții a Festivalului de Teatru și Arte Performative „Teatru pe Drumul Sării” (16-19 octombrie), organizat de Teatrul „Aureliu Manea”.

24
/10
/14

CRONICĂ DE FILM Pentru un film care se vrea o comedie de succes, „Cuscrii”, de Radu Potcoavă, mizează prea puţin pe regie şi prea mult pe reflexele actorilor. Însă nici potenţialul comic al interpreţilor nu este fructificat la un nivel satisfăcător, din cauza scenariului rudimentar și a execuției lipsite de creativitate.

24
/10
/14

Ștefan Tarara, laureat cu premiul I la Concursul Internațional George Enescu, secțiunea vioară va concerta vineri, 31 octombrie 2014, de la ora 19.00, în sala de spectacole a Colegiului de Artă „Octav Băncilă” din Iaşi. La pupitrul Orchestrei Simfonice se va afla dirijorul Cristian Lupeș.