Teatrul Bulandra anunţă că pe lângă spectacolele sale din repertoriul curent va începe să găzduiască si producţii ale altor teatre, care să beneficieze astfel de aprecierea publicului teatrului bucureştean.
Un articol de Petre Ivan|31 ianuarie 2020
În cadrul turneului
MANIFEST PENTRU DIALOG
spectacolul
TEATRULUI NAŢIONAL RADU STANCA SIBIU
CUI I-E FRICĂ DE VIRGINIA WOOLF?
de Edward Albee
Cu: Ofelia Popii, Marius Turdeanu, Cezara Creţu şi Alin Turcu
Regie: ANDREI şi ANDREEA GROSU
Scenografie: VLADIMIR TURTURICĂ
Cui i-e frică de Martha şi George? Sau de musafirii lor, Nick şi Honey, care nici măcar nu bănuiesc ce noapte îi aşteaptă? Cui i-e frică de mame şi de taţi? Sau de fiii absenţi? De întâlnirile nocturne înecate în alcool? Sau de replicile incisive care muşcă din tine până la măduvă?
Spectacolul se va juca pe data de 18 februarie, ora 19:00, Sala Liviu Ciulei
De asemenea, TEATRUL BULANDRA anunţă încheierea unor parteneriate cu ARCUB şi TEATRUL MIC prin care va găzdui până la sfârşitul stagiunii curente
coproducţia teatrală internaţională
ARCUB / COMPAGNIE DES OGRES
ITINERARII. ÎNTR-O ZI LUMEA SE VA SCHIMBA
După un text şi o adaptare de Yann Verburgh
Cu: Ioana Bugarin, Nicholas Caţianis, Clémence Laboureau, Radouan Leflahi, Ilinca Manolache, Claire Puygrenier, Alex Călin (voce din off şi video)
Regie: EUGEN JEBELEANU
Scenografie: VELICA PANDURU
Muzică: RÉMI BILLARDON
Design video: IOANA BODALE şi VLAD LĂZĂRESCU
În timp ce naţionalisme de tot soiul îi dau fiori bătrânului nostru continent, doi artişti, unul din România şi altul din Franţa, reunesc actori nativi din cele două ţări pentru a pune întrebarea care îi preocupă: în ce moment suntem pregătiţi să ne depăşim barierele? De la Est la Vest, la Bucureşti sau la Paris, teatrul lui Eugen Jebeleanu şi Yann Verburgh îşi extrage din interpreţii săi şi din actualitate materia propriilor ficţiuni: corupţie, migraţie, topirea calotei glaciare din Groelanda…
Itinerarii. Într-o zi, lumea se va schimba interoghează construcţia identitară înlăuntrul unui teritoriu aflat în plină mutaţie şi mecanismele de luptă dintre individ şi colectivitate, într-un perpetuu joc ludic de punere în abis teatral, care explorează frontierele noastre intime în raport cu cele care delimitează Europa secolului al XXI-lea.
Spectacolul este realizat în coproducţie cu Maison de la Culture d’ Amiens, Le Phénix Scène nationale Valenciennes, Théâtre de Choisy-le-Roi, Le Gallia Théâtre, La Comédie de Béthune şi Centre Dramatique National du Nord-Pas-de-Calais, cu sprijinul Centrului Naţional de Scriere pentru spectacole La Chartreuse din Villeneuve-les-Avignon, al SPEDIDAM şi al Fondului de donaţii POROSUS şi se înscrie în seria de evenimente organizate cu prilejul Sezonului ROMÂNIA-FRANŢA 2019, bucurându-se de susţinerea Institutului Francez şi a Comitetului de Mecenat al Sezonul România-Franţa 2019, prezidat de Frédéric Oudéa, director general al Grupului Société Générale.
Spectacolul se va juca pe data de 17 februarie, ora 20:00, Sala Liviu Ciulei
Şi tot la TEATRUL BULANDRA se vor juca şi spectacolele TEATRULUI MIC
ŢINUTUL DIN MIEZUL VERII
de Tracy Letts
traducere Smaranda Nicolau
Cu: Rodica Negrea, Andreea Grămoşteanu, Valentina Popa,
Diana Cavallioti, Mădălina Ciotea, Dana Dembinski-Medeleanu, Silvana Mihai, Mihai Călin, Virgil Aioanei, Claudiu Istodor,
Ionuţ Vişan, Cuzin Toma, Cezar Grumăzescu, Viorica Mureşanu
Regie: VLAD MASSACI
Scenografie: IULIANA VÎLSAN
Light design: IULIANA VÎLSAN
Muzică: BIBI VONGEHR
Trei surori se întorc acasă în momentul în care tatăl lor dispare într-un mod neprevăzut. Nici moartea lui şi nici înmormântarea nu o înfrânează pe mamă să fie ceea ce a ajuns, un om crud, ironic şi acid, care devorează fără oprire absolut tot ce prinde, antidepresive, viaţa fiicelor ei şi minciunile ascunse, departe în trecut.
Spectacolul se va juca pe data de 20 februarie, ora 19:00, Sala Liviu Ciulei
VIAŢA ŞI MOARTEA LUI RICHARD AL II-LEA
de William Shakespeare
traducere George Volceanov
Cu: Ionuţ Vişan, Tudor Aaron Istodor, Cristi Iacob, Vlad Logigan, Alexandru Voicu, Lucian Iftime, Gabriela Iacob,
Cezar Grumăzescu şi Andrei Seuşan
Regie: RADU IACOBAN
Scenografie: TUDOR PRODAN
Light design: BOGDAN GHEORGHIU
În prim-plan se află lupta pentru putere, pentru coroană, pentru tron şi pentru consolidarea acestora. Urmează intrigile, comploturile şi în final, după un lung şir de crime, detronarea ideii de conducere monarhică odată cu detronarea lui Richard al II-lea, unsul lui Dumnezeu, de către vărul său, exilatul Bolingbroke şi viitor Rege sub numele de Henry al IV-lea.
Richard al II-lea este considerată una dintre cele mai bune piese ale lui Shakespeare: lucidă, elocventă şi structurată original. Poate fi văzută fie ca o tragedie, fie ca o piesă istorică sau o dramă politică sau ca parte a unui vast ciclu dramatic care a contribuit la naşterea identităţii naţionale a Angliei. Dacă astăzi poate părea o piesă muzeală, în timpurile lui Shakespeare a fost considerată piesa care submina ordinea internă a statului şi Regina Elisabeta I a declarat indignată: Eu sunt Richard al II-lea.
Spectacolul se va juca la o dată ce urmează a fi anunţată
Foto sus: Itinerarii, Adi Bulboacă